Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

معاون فنی مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت: سالمندان، بیماران قلبی، تنفسی و زنان باردار از خانه خارج نشوند در این روزها غذاهای سالم مانند سبزیجات و لبنیات استفاده کنید وی اظهار داشت: از مردم می خواهیم، با توجه به آلودگی هوا در این ایام هنگام خروج از منزل حتما ماسک بزنند تا به میزان بالایی حفاظت فردی در مقابل آلودگی هوا ایجاد شود...

افزایش 3 برابری مراجعه به مراکز درمانی به دلیل آلودگی هوا

بورس24 : از مردم می خواهیم با توجه به آلودگی هوا در این ایام هنگام خروج از منزل حتما ماسک بزنند تا به میزان بالایی حفاظت فردی در مقابل آلودگی هوا ایجاد شود.

معاون فنی مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: وجود گرد و غبار به کشور که باعث افزایش آلاینده های هوا شده، بار مراجعه مردم به مراکز درمانی را سه برابر افزایش داده است. 

محسن فرهادی افزود: سالمندان، بیماران قلبی، تنفسی، زنان باردار و افرادی که در معرض آسیب هستند در این شرایط تا حد امکان از منازل خود خارج نشوند.

وی اظهارداشت: از مردم می خواهیم با توجه به آلودگی هوا در این ایام هنگام خروج از منزل حتما ماسک بزنند تا به میزان بالایی حفاظت فردی در مقابل آلودگی هوا ایجاد شود. 

فرهادی ادامه داد: در شرایط آلودگی هوا، تقاضا داریم که افراد تا حد امکان از تردد در فضای باز که آنها را بیشتر در معرض آلاینده ها قرار می دهد، خودداری کنند.

به گفته فرهادی، بسیاری از افرادی که بر اثر تاثیرات مزمن آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند دچار بیمارهای قلبی و عروقی تنفسی و ریوی هستند.

وی اظهارداشت: با توجه به شرایط فعلی کشور که با مسایل آلودگی هوا و گرد و غبار همراه است، آلاینده های زیست محیطی ممکن است باعث مرگ آنی افراد نشود ولی از عمر مفید آنها کاسته می شود.

فرهادی تصریح کرد: البته آلاینده‌ های محیطی متعدد مانند هوای آلوده و گرد و غبار ارتباط نزدیکی با تغییرات اقلیمی و آب و هوایی در دنیا دارد که در کشور ما نیز اتفاق می‌افتد و این حوادث بسیاری از استان‌ها را درگیر کرده و در آینده‌ نزدیک آثار منفی آن بر سلامت افراد نمایان می شود.

این مقام مسوول در وزارت بهداشت به افراد توصیه کرد در ایام آلودگی هوا بیشتر غذاهای سالم مانند سبزیجات و لبنیات استفاده شود و از ورزش و فعالیت بدنی در فضای باز خودداری شود.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، میانگین غلظت ذرات معلق در تهران، اهواز، مشهد، تبریز، شیراز، اصفهان، ایلام، سنندج، یاسوج، همدان، خرم آباد، اراک، کرج و کرمانشاه، ۶ برابر بالاتر از میانگین سازمان جهانی بهداشت است.

بر اساس آخرین نتایج مطالعات کشوری در سال ۱۳۹۹ حدود ۲۱ درصد از روزهای سال، شاخص کیفیت هوا (صفر تا ۵۰) در محدوده هوای خوب (پاک) (رنگ سبز)، ۳۵.۶۲ درصد از روزهای سال شاخص کیفیت هوا (۵۱ تا ۱۰۰) در محدوده هوای قابل قبول (رنگ زرد)، ۸.۱۰ درصد از روزهای سال شاخص کیفیت هوا (۱۰۱ تا ۱۵۰) در محدوده هوای ناسالم برای گروه‌ های حساس (رنگ نارنجی) قرار داشت.

در شهر تهران به طور میانگین مرگ سه‌هزار و ۷۵۱ نفر منتسب به مواجهه طولانی مدت با ذرات معلق PM۲.۵ در سال ۱۳۹۹ بوده و نتایج نشان می دهد که به طور میانگین مرگ منتسب به ذرات معلق در کشور در سال ۱۳۹۹ برابر با ۵۱.۷ درصد بوده و این موضوع در شهرهایی مانند اهواز، زابل، خرم آباد، اصفهان و دزفول که با پدیده گرد و غبار درگیر هستند بالاتر از میانگین کشوری است.

نتایج نشان می دهد که به طور میانگین مرگ به علت بیماری های مزمن انسداد ریوی منتسب به ذرات معلق در کشور ۱۹.۱۱ درصد بوده که این موضوع در شهرهایی مانند اهواز، زابل، خرم آباد، اصفهان بالاتر از میانگین کشوری است. 

سازمان جهانی بهداشت در سال ۲۰۱۹ تخمین زده که آلودگی هوای آزاد و داخلی در مناطق شهری و روستایی سالانه منجر به بیش از هفت میلیون مرگ زودرس در سال می شود، به طور میانگین حدود ۵۴ درصد از مرگ های زودرس مربوط به آلودگی هوا در فضای باز به دلیل بیماری ایست قلبی و سکته مغزی است. هفت درصد از مرگ و میر ناشی از سرطان ریه و ۱۹ درصد از مرگ و میر به علت بیماری مزمن انسدادی ریوی است.

برای اطلاع از خبر های بورس امروز روی لینک کلیک کنید.↪️

برای مشاهده علت افت بازار بورس  روی لینک کلیک کنید .↪️

برای مشاهده آینده بورس ایران روی لینک کلیک کنید.↪️

منبع خبر: ایرنا

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24