Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

گفت و گوی بورس 24 با بهنام بهزاد‌فر کارشناس بازار سرمایه پادکست 24 را دنبال کنید

بورس تورم را می گیرد؟

گفت و گوی بورس24 با بهنام بهزاد‌فر کارشناس بازار سرمایه :

◀️ بخش زیادی از رشد  بازار سرمایه ،  انتظارات تورمی در کشور است و بخشی از آن هم بابت افزایش نرخ‌های جهانی یا نرخ کالاهای اساسی یا کامودیتی‌ها و همچنین تنشی است که از  کمبود عرضه همه کالاهای اساسی به وجود آمده است.

 ◀️ بخش زیادی از رشد شاخص بازار سرمایه که از محدوده ۱ میلیون و ۲۰۰ تا ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد است ، بابت افزایش نرخ‌های جهانی و اقتصاد جهانی رخ داده است.

◀️به صورت کلی وقتی ما بازار سرمایه را بررسی می‌کنیم،  در بازدهی  بلند مدت،  از تورم بیشتر و  تقریبا از همه بازارهای موازی بالاتر است.  انتظار بر این است که باتوجه به این که در دارایی‌های مالی سرمایه‌گذاری می‌کنید، بازدهی بالاتر از بازدهی تورمی داشته باشید.

◀️ در سال ۹۹ سرمایه‌گذاران انتظار بالایی از تورم و رشد بازار داشتند و به نوعی سرمایه‌گذاری‌های جسورانه‌تری را در بازار سرمایه انجام می‌دادند که البته  آن اتفاق نیفتاد و  شاهد یک اصلاح عمیق بودیم.

◀️  با توجه به شرایط فعلی و نوسانی که الان در بازار سرمایه وجود دارد و حتی منفی‌هایی که در قیمت سهام می‌بینیم، مطلقا" شبیه سال ۹۹ نیستیم ، با  تجربه سال ۹۹ سرمایه‌گذاران تلاش‌شان این است که سود‌های مقطعی داشته باشند، به همین دلیل بعید است به زودی به شاخص سال ۹۹ برسیم.

◀️  اعدادی که الان شاخص و شرکت‌های بازار سرمایه در آن قرار دارند، اعدادی است که به ارزش ذاتی شرکت‌ها بسیار نزدیک است ، نرخ تورم، نرخ دلار و قیمت های جهانی در همین محدوده‌ها دیده شده است .برای این که قدم‌های بعدی بازار سرمایه را پیش‌بینی کنیم، نیازمند این است که اقتصاد جهانی ، کامودیتی‌ها و  عرضه‌های احتمالی در دنیا را بررسی کنیم .  باز هم شاهد رشد قیمت‌های جهانی خواهیم بود و  پیش بینی می شود بازار سرمایه هم رشد خواهد داشت.

◀️اکنون رالی خاصی در بازار سرمایه رخ نداده است، بازار یک رشد حدودا"  ۲۵ درصدی  یا ۳۰ درصدی از کف داشته است و در حال حاضر در محدوده استراحت قرار دارد.  اما صنایعی که بیشتر به اقتصاد جهانی وابسته هستند، نفت، پالایشگاه، فلزات اساسی و همینطور  معادن که به نوعی به قیمت جهانی وابسته‌تر هستند ، شرایط بهتری در آینده خواهند داشت.

برای اطلاع از گزارش بورس امروز روی لینک کلیک کنید.↪️

 برای دیدن نقشه بورس امروز بازار تهران روی لینک کلیک کنید.↪️

اخرین اخبار مسکن امروز را اینجا ببینید.↪️

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24