Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

گفت و گوی بورس 24 با روح الله پوریا کارشناس بازار سرمایه

آیا شاخص بورس امسال به 4 میلیون واحد خواهد رسید؟

گفت و گوی بورس24 با روح الله پوریا کارشناس بازار سرمایه :

◀️ شاخص کل بعد از ریزش از سقف  تاریخی خود در ۱۹ مرداد ۹۹ ، در حال حاضر یک روند صعودی پیدا کرده است و به طور قطع به ۴ میلیون خواهد رسید.

◀️  بحث اینجاست که چه زمانی به این عدد خواهیم رسید. من فکر نمی کنم در حدود یکسال به این عدد برسیم. اما مطمئنا در روند صعودی قرار داریم و وضعیت بازار سرمایه بهتر خواهد شد.

◀️ ما نباید بورس را با سال های ۹۸ و ۹۹ مقایسه کنیم. چراکه آن برهه کاملا" خاص بود. در کل چیزی که ما شاهد آن هستیم، از ابتدای امسال ورود نقدینگی به بازار خیلی تقویت شده ، حجم ارزش معاملات رشد داشته  و این موضوع خیلی شاخصه مثبتی برای بازار است.

◀️ تورم باعث عدم فعالیت  خیلی از کسب و کارها در بازار نمی شود، زیرا وضعیت خیلی از کسب و کارها با تورم بهتر می شود و هرچقدر  مواد اولیه را بیشتر به محصول  نهایی تبدیل کنید،  قیمت محصول خیلی رشد کرده است و به طور قطع تولید کننده از این حیث سود می برد.

◀️ بیشتر شرکت های  بورسی ، جزء شرکت های پرپتانسیل هستند و خط تولیدشان فعال است‌، اگر بتوانند مواد اولیه خود را تأمین کنند، قطعا" سودآوری خیلی خوبی خواهند داشت و بورس افق مثبتی دارد.

◀️وقتی که در وضعیت تورم هستیم، نگهداری ریال مانند نگه‌داشتن آهن مذاب است، هرکسی که ریال را در دستش نگه دارد،  می‌سوزد. به همین خاطر ، در این شرایط توصیه همه تحلیل گران خرید دارایی است.  بورس  یک دارایی محسوب می شودو یادمان نرود که در این دو سال اخیر، بورس نسبت به سایر بازارها مثل بازار مسکن، ارز و خودرو رشد خیلی پایین تری داشته است، حتی می توانیم بگوییم خیلی از سهام  پرپتانسیل و فعال، در این دو سال اخیر قیمت هایشان نصف یا حتی یک سوم شده است. در حال حاضر ارزان ترین دارایی در کشور سهام شرکت هایی هستند که خود این شرکت ها خط تولید ، ملک، زمین و ماشین آلات دارند و  ارزش جایگزینی شان شاید ۴ برابر قیمتشان در بورس باشد.

⬅️متاسفانه مردم وقتی وارد معاملات هیجانی و بدون آگاهی می شوند، صدمه می بینند، خصوصا" با گسترش فضای مجازی اسیر برخی از کانال ها یا گروه های فضای مجازی می شوند و فریب کسانی را می خورند  که روی سرمایه خاصی تغییرات حباب گونه انجام‌ می دهند،  مردم باید دقت کنند که فریب این اشخاص را نخورند، در حال حاضر ما نهادهای مالی داریم که زیر نظر سازمان بورس هستند و روی آن ها نظارت انجام می شود، سبدگردان ها و صندوق های سرمایه گذاری و مشاوران وظیفه راهنمایی سرمایه‌گذاران را دارند.

◀️توصیه من به کسانی که شغل اول آن ها خرید و فروش سهام نیست این است که بیایند با سبدگردان ها قرارداد ببندند، زیرا منبع قانونی دارد و به صورت غیر مستقیم سرمایه‌گذاری کنند و خودشان وارد خرید و فروش مستقیم نشوند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24