Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بازار پس از رشد خوب 2 ماه ابتدای سال، به دنبال بهانه‌ای برای اصلاح بود. اما نکته مهم اینجاست که جنس فروش در بازار چندان قوی نیست. بنابراین اصلاح بازار عموما بصورت افقی و به شکل اصلاح زمانی خواهد بود. این فرایند بیش از اینکه نگران‌کننده باشد، به سود بازار خواهد بود. چراکه با توجه به انتظارات تورمی ایجاد شده، پس از تشکیل یک کف ماژور جدید، باری دیگر تقاضا افزایش خواهد یافت.

پیش‌بینی وضعیت بورس 2 خرداد 1401 / شبیه دیروز

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات سومین روز کاری هفته می‌رویم که بازار روز گذشته متعادل و با رگه‌های مثبت آغاز به کار کرد. با گذر از دقایق ابتدایی، رفته‌رفته فروشنده‌های بیشتری برای شناسایی سود وارد میدان شدند اما در نهایت حضور پرشمار خریداران موجب شد تا شاخص کل در یک روز نسبتا خوب رشد بیش از 2 هزار واحدی را ثبت کرده و در ارتفاع یک میلیون و 582 هزار واحد به کار خود خاتمه دهد. در این روز شاخص هم‌وزن با رشد 0.30 درصدی نشان داد که همچنان تعداد نمادهای سبزپوش بیش از نمادهای سرخ‌پوش است. ارزش معاملات مدتی است که روند کاهشی گرفته و طی روزهای اخیر بیش از 1.200 میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج شده است.

به نظر دو عامل در این وضعیت موثر بوده است. عامل نخست، رسیدن گزارش‌های 12 ماهه و کاهش حاشیه سود ناخالص در برخی از شرکت‌های صادرکننده و دوم بزرگ شدن ریسک به ریوارد در بسیاری از نمادها. در واقع بازار پس از رشد خوب 2 ماه ابتدای سال، به دنبال بهانه‌ای برای اصلاح بود. اما نکته مهم اینجاست که جنس فروش در بازار چندان قوی نیست. بنابراین اصلاح بازار عموما بصورت افقی و به شکل اصلاح زمانی خواهد بود. این فرایند بیش از اینکه نگران‌کننده باشد، به سود بازار خواهد بود. چراکه با توجه به انتظارات تورمی ایجاد شده، پس از تشکیل یک کف ماژور جدید، باری دیگر تقاضا افزایش خواهد یافت و شاخص در مسیر رشد قرار خواهد گرفت.

اما برای امروز هم احتمالا بازاری مشابه با بازار روز گذشته را داشته باشیم. با این تفاوت که ممکن است در دقایق نخست تقاضا بهتر و در نیمه دوم عرضه‌های بیشتری را داشته باشیم. در واقع شکل‌گیری روند نوسانی، نزدیک‌ترین سناریوی پیش روی بازار است.

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24