Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

گفت و گوی بورس 24 با مهدی سوری کارشناس بازار سرمایه

فقط با دو روش وارد بورس شوید ؛ سبد و صندوق

بورس24 : دولت متأثر از وضعیت نامطلوب اقتصاد کشور طی یک دهه گذشته با چالش‌های زیادی روبه‌رو است.

از سویی دیگر شرایط اقتصاد جهانی نیز ملتهب بوده و اقتصاددانان به جهت هر گونه سرمایه گذاری به احتیاط اشاره دارند.

حال بورس یکی از بازارهای امن به شمار می رود که در ایران اخبار متعددی از آن منتشر می شود.

بنابراین به جهت بررسی برخی اخبار و اخذ نیم نگاهی از تحرکات آن خبرنگار بورس24 گفت و گویی با مهدی سوری کارشناس بازار سرمایه انجام داده که در ادامه می خوانید...

بر اساس نظر تعدادی از تکنیکالیست ها، اثرگذاری تورم منجر به حرکت شاخص تا 4 میلیون واحد خواهد شد؛ آیا این پیش بینی را تایید می کنید؟

اگر ما فرض کنیم چنین شیوه اخذ تصمیمات در اقتصاد ادامه پیدا کند؛ قاعدتا روند کاهش ارزش ریال ادامه خواهد داشت و از این رو برای هر دارایی که شما قیمتی در نظر بگیرید بالاخره روزی به آن نرخ خواهد رسید اما موضوع این است که اهداف قیمتی که اعلام می شود برای چه زمانی است و با فرض ثبات شرایط فعلی، در حال حاضر و در کوتاه مدت چند 10 برابری آن را به خاطر کاهش ارزش ریال شاهد خواهیم بود.

با توجه به تورم فعلی ادامه حیات برای برخی از کسب و کارها دیده نمی شود؛ با فرض تداوم شرایط موجود، بورس می تواند آینده را تضمین کرده  و از سویی دیگر رشد های بورس ادامه دار خواهد بود؟

بر موضوعی باید تاکید کنم که منجر به خوشحالی نمی شود. کسب و کارهای ما در مقابل تورم بسیار مقاوم بوده و اصول تجاری بسیاری از کسب و کارهای ما بر مبنای تورم چیده می شود بنابراین اگر تورم نداشته باشیم آن ها نمی توانند دوام بیاورند. البته  بسیاری از کسب و کارهای خرد نیز مشکلات زیادی دارند که با کسب و کارهای بزرگ در ارتباط است. معمولا سیاست ها به گونه ای قرار می گیرد که اولا همگام سازی با سود انجام می شود و دوم این که تقریبا نمی تواند رشد جهش وار داشته باشند زیرا دولت بلافاصله دست در جیب آن ها می کند ولی معمولا تعطیل نمی شوند زیرا دولت نمی داند با افراد بیکار چه کار کند.

 بنابراین در صنایع بزرگ روند کم ریسک را شاهد هستیم اما در پاسخ به این که بورس رشد می کند؛ بله بازار سرمایه نیز مانند سایر بازارها که دارایی دارند؛ خرید و فروش می کنند؛ رشد خواهد داشت. البته بورس نسبت به سایر بازارها مزیت دیگری دارد و از نظر رشد، نسبت به سایر بازارها، پیش رو است.

در این روند، بورس می تواند دارایی مردم را مقابل تورم حمایت کند؟

بازارسرمایه از 2 منظر به شرکت های بزرگ سود می رساند.

1.از لحاظ دارایی. وقتی همه چیز گران می شود؛ املاک، ماشین آلات و مواد اولیه نیز گران می شود. بنابراین قیمت دارایی ها نیز افزایش پیدا می کند و ارزش بنگاه را بالا می برد.

2.با افزایش نرخ، ارزش بنگاه ها نیز افزایش پیدا می کند به همین منظور ممکن است در برهه کوتاهی، قیمت سهام شرکتی بالا باشد و در بازه یک الی 2 ساله به نرخ تورم نرسد و یا قیمت شرکتی هم ارزان باشد و سود زیادی اخذ نکند؛ اما در حالت تعادلی و بازه زمانی 5 تا 6 ساله، قاعدتا رشدی که عموم شرکت ها در بورس خواهند داشت از تورم بالاتر است.

پیشنهاد می کنید؛ مردم چگونه به بورس وارد شوند که مانند سال 99 ضرر را تجربه نکنند؟

بازار سرمایه فضایی تخصصی به شمار می رود و اگر کارشناس نباشیم بازده غیر معمول هم اخذ نمی شود. بنابراین توصیه می کنم در هر معامله ای با آگاهی و آموزش ورود پیدا کنند و اگر زمان و آگاهی لازم را ندارند از روش و ابزار  غیر مستقیم مانند شرکت های سبدگردان یا صندوق های سرمایه گذاری استفاده شود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • احمد مخلصی
    احمد مخلصی

    تعرفه سبد گردانی چه میزان است ممکنه راهنمایی بفرمایید باتشکر

    1 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24