Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

وام ۷۰۰ میلیون تومانی که وزیر راه و شهرسازی پیشنهاد آن را به شورای پول اعتبار داده، در صورت تصویب می‌ تواند...

با وام ۷۰۰ میلیونی می‌ توان در تهران خانه خرید؟

بورس24 : وام ۷۰۰ میلیون تومانی که وزیر راه و شهرسازی پیشنهاد آن را به شورای پول اعتبار داده، در صورت تصویب می‌تواند ۵۰ تا ۷۰ درصد قیمت مسکن در بعضی مناطق جنوبی تهران را پوشش دهد.

دولت برنامه‌هایی را به منظور ارتقای توان متقاضیان خرید و اجاره مسکن در دستور کار قرار داده است. برای سال جاری سقف وام اجاره در تهران به ۱۰۰ میلیون تومان رسیده است. سال گذشته این مبلغ ۷۰ میلیون تومان بود.

درخصوص تسهیلات خرید مسکن نیز اواخر اردیبهشت ماه رستم قاسمی ـ وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد پیشنهاد پرداخت وام ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومانی خرید مسکن در شهر تهران را در سومین جلسه شورای عالی مسکن با حضور رییس جمهور مطرح خواهد کرد. فعلا جزئیاتی از موافقت یا عدم موافقت دولت و شورای پول و اعتبار با این پیشنهاد ارایه نشده است.

اگرچه قیمت مسکن در شهر تهران طی چهار سال اخیر به شدت افزایش یافته اما در صورتی که شورای پول و اعتبار وام ۷۰۰ میلیون تومانی خرید مسکن را به تصویب برساند، با این رقم می‌توان بخشی از هزینه‌های خرید خانه در جنوب تهران را پوشش داد. با توجه به بررسی‌های انجام شده از قیمت آپارتمان در مناطق جنوبی تهران، وام ۷۰۰ میلیون تومانی می‌تواند بین ۵۰ تا ۷۰ درصد قیمت مسکن را در این مناطق پوشش دهد.

اما مساله اصلی به اقساط بالای این وام پیشنهادی مربوط می‌شود. طبق محاسبات، اقساط تسهیلات ۷۰۰ میلیون تومانی با نرخ سود ۱۸ درصد و مدت بازپرداخت ۱۲ ساله به حدود ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان می‌رسد که بسیاری از اقشار پایین توانایی پرداخت چنین مبالغی را ندارند. بر این اساس کارشناسان معتقدند این وام تاثیری در قدرت خرید متقاضیان واقعی خرید خانه ایجاد نمی‌کند و حتی می‌تواند به عنوان یک عامل روانی محرک، منجر به رشد نسبی قیمت‌ ها شود.

در حال حاضر سقف تسهیلات خرید مسکن از طریق خرید اوراق در شهر تهران ۴۸۰ میلیون تومان است که به زوجین تعلق می‌گیرد. هریک از زوجین می‌توانند ۲۰۰ میلیون تومان وام به اضافه ۸۰ میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند. البته برای خرید این تسهیلات باید ۹۶۰ فقره اوراق خریداری کرد که نرخ هر فقره از آن در حال حاضر حدود ۱۳۰ هزار تومان است. بدین ترتیب خرید این تسهیلات بیش از ۱۲۴ میلیون تومان هزینه در بر دارد.

منبع خبر: ایسنا

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24