Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

محمد یونس حیدری در خصوص جزئیات عرضه دو محصول دیگنیتی و فیدلیتی گروه بهمن در بورس کالا به بورس پرس گفت: 150 دستگاه فیدلیتی 7 نفره، 150 دستگاه فیدلیتی 5 نفره و 130 دستگاه دیگنتی، چهارشنبه 18 خرداد در تالار خودرو به صورت حراج باز عرضه می شود که پیش دریافت برای خرید خودرو در بورس کالا فعلاً 30 درصد از طریق حساب وکالتی تعیین شده است. ثبت سفارش عرضه جدید این دو خودروی پُرطرفدار از 11 خرداد آغاز شده و تا ساعت 8:30 صبح چهارشنبه 18 خرداد (روز معامله) ادامه دارد...

جزئیات جالب از صفر تا ۱۰۰ عرضه دو خودرو در بورس کالا از زبان کارگزار

بورس24 : عضو هیات مدیره کارگزاری آپادانا با اعلام جزئیاتی جالب از عرضه دو محصول گروه بهمن در بورس کالا درباره مراحل دریافت کد بورس کالا ، نحوه ثبت سفارش و محدودیت های خرید، توضیحاتی ارائه کرد.

محمد یونس حیدری در خصوص جزئیات عرضه دو محصول دیگنیتی و فیدلیتی گروه بهمن در بورس کالا به بورس پرس گفت:  150 دستگاه فیدلیتی 7 نفره، 150 دستگاه فیدلیتی 5 نفره و 130 دستگاه دیگنتی، چهارشنبه 18 خرداد در تالار خودرو بصورت حراج باز عرضه می شود که پیش دریافت برای خرید خودرو در بورس کالا فعلاً 30 درصد از طریق حساب وکالتی تعیین شده است. ثبت سفارش عرضه جدید این دو خودروی پُرطرفدار از 11 خرداد آغاز شده و تا ساعت 8:30 صبح چهارشنبه 18 خرداد (روز معامله) ادامه دارد.

لزوم دریافت کد بورس کالا برای ثبت سفارش خرید خودرو + مراحل

وی افزود: متقاضیان به دو صورت حضوری و آنلاین می توانند برای دریافت کد بورس کالا دریافت کنند. افراد در روش حضوری با مراجعه به دفاتر مرکزی یا شعب شرکت های کارگزاری و قسمت پذیرش بورس کالا از صفر تا 100 امور لازم را انجام می دهد حتی اگر مراحل سجامی را هم تکمیل نکرده باشند. افراد با کد بورسی اوراق، امکان خرید و معامله در بورس کالا را ندارند. متقاضیان دریافت کد بورس کالایی می توانند از طریق سایت EBGO.IR از طریق 35 کارگزاری بصورت آنلاین اقدام کنند. ( EBGO.IR.اسم کارگزاری)

این کارگزار بورس ادامه داد: پس از ورود به سایت اولین گزینه، اخذ کد بورس کالا است که کلیک کرده و کد ملی را وارد می کنند. تنها مدرک مورد نیاز که باید از قبل آماده باشد، عکس نمونه امضا است. قبل از ورود خودرو به بورس کالا ، شناسنامه ، کارت ملی و نمونه اثر انگشت الزامی بود اما به جهت تسهیل امور فقط نمونه امضا الزامی است تا با عکس امضای نمونه احراز شده در سامانه سجام تطابق داده شود.

نیاز به حساب وکالتی برای معامله در بورس کالا

حیدری عنوان کرد: متقاضیان در صورت تکمیل مراحل سجام به مراحل بعدی وارد می شوند و در صورت عدم تکمیل باید موارد درخواستی، افزوده شود. یکی از موارد ، شماره حساب بانکی است که شماره معرفی شده به سجام در این اطلاعات می نشیند. اما برای معامله در بورس کالا نیاز به حساب وکالتی است. در نهایت در قسمت بازار فیزیکی، گزینه خودرو انتخاب می شود. در این خصوص هم برای تسهیل امور، بند مودی مالیاتی هم از شمول خارج شده است.

وی تصریح کرد: با فشار دادن دکمه ارسال ، کارگزاری برای متقاضی پیامکی ارسال خواهد کرد که پرونده تشکیل شده است. پس از طی 24 ساعت درصورت تایید اطلاعات ، کد بورس کالا صادر و از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود. اگر علاوه بر بازار خودرو ، بازار فیزیکی یا بازارهای دیگر توسط متقاضی انتخاب شود نیاز به مدرک مودی مالیاتی است و باید ارائه شود.

عضو هیات مدیره کارگزاری آپادانا گفت: پس از صدور کد بورس کالا متقاضیان با ورود به سایت فوق ( EBGO.IR.اسم کارگزاری)، درخواست حساب وکالتی را پرینت گرفته و یا با مراجعه حضوری به بانک درخواست افتتاح حساب وکالتی را داشته باشند و پس از بازگشایی حساب وکالتی می توانند آن را بصورت آنلاین در سایت بارگذاری می کنند یا بصورت حضوری تحویل کارگزاری دهند.

حیدری اضافه کرد: کارگزاری ها هیچ گونه دسترسی به حساب وکالتی نخواهد داشت و بورس کالا فقط زمان انجام معامله خودرو به اندازه میزان پیش پرداخت می تواند از حساب وکالتی برداشت کند. تا ساعت 8:30 صبح 18 خرداد که روز معامله است ، امکان سفارش گیری برای کارگزاری وجود دارد. بهتر است افرادی که قصد خرید این دو محصول از این طریق را دارند، روز قبل سفارش را انجام دهند تا با مشکل کمبود زمان مواجه نشوند. آغاز معاملات تالار خودرو از ساعت 9 صبح است و معمولا 15 تا 30 دقیقه قبل سفارش ها بسته می شود.

دو نحوه انجام سفارش خرید خودرو

وی با بیان اینکه سفارش خرید به دو صورت انجام می شود، توضیح داد: در روش اول افراد با مراجعه مستقیم به کارگزاری و پر کردن فرم ( تعیین سقف قیمتی یا سقف باز) سفارش را ثبت کنند. گذاشتن سفارش با سقف باز قطعاً نشان دهنده انجام خرید نخواهد بود و ممکن است کارگزار تشخیص دهد قیمت کالا گران است. روش دوم بطور آنلاین در سایت EBGO.IR صورت می پذیرد و متقاضیان ثبت سفارش را بصورت آنلاین گذاشته که ساعت 8:30 صبح 18 خرداد توسط کارگزار خریدار،  وارد سیستم حراج می شود.

این کارگزار بورس ادامه داد: پس از ورود قیمت توسط کارگزاران، معامله گران بخش کالایی وارد رقابت براساس قیمت پایه می شوند . اگر تقاضا به اندازه عرضه یا کمتر از عرضه باشد همانند خودوری کارا، معامله با قیمت پایه انجام می شود.اگر تقاضا بیش از عرضه باشد، معامله وارد حالت رقابتی می شود. با آغاز رقابت، کمترین زمان برای وارد کردن قیمت با دامنه مشخص که به اصطلاح تیک سایز گفته و توسط بورس تعیین می شود حداقل 15 ثانیه است. تیک سایز دیگنیتی و فیدلیتی 500 هزار تومان محاسبه شده است. در روند حراج با تعیین زمان 15 تا 30 ثانیه ای توسط ناظر بازار، قیمت ها وارد می شود و رقابت تا وجود بالاترین قیمت ها برای دو محصول مورد نظر ادامه پیدا می کند. بطور معمول قیمت ها پایین تر از نرخ حاشیه بازار است.

تکمیل مابقی وجه خودرو، ارزش افزوده مبلغ پیشنهادی و سایر هزینه ها

حیدری با اشاره به اینکه پس از اتمام معامله و تخصیص در بورس کالا ، خریداران سه روز کاری فرصت دارند، مابقی وجه را در حساب وکالتی تکمیل کنند، گفت: همچنین باید ارزش افزوده مبلغ پیشنهادی و سایر هزینه ها شامل عوارض خودرو، هزینه ارسال کارت سوخت، شماره گذاری، بیمه شخص ثالث و صدور کارت خودرو پرداخت شود. با انجام تسویه فیش ها ، مشتری با انتخاب نمایندگی تحویل خودرو از بهمن موتور (آمادگی 36 نمایندگی برای این عرضه) در زمان سفارش به مرحله پیش مقدمات دریافت خودرو می رسد. 10 روز زمان تعیین شده تا خریدار برخی مدارک از جمله احراز محل سکونت برای شماره گذاری پلاک را به نمایندگی تحویل دهد. مدارک احراز محل سکونت هم می توان بطور آنلاین از سایت سخا دریافت کرد.

محدودیت های خرید دو محصول گروه بهمن در بورس کالا

وی محدودیت های تعیین شده برای خرید دو محصول گروه بهمن در بورس کالا را داشتن بالای 18 سال سن و عدم فعالیت در کارگزاری اعلام کرد و افزود: همچنین 6 ردیف عرضه برای محصول دیگنیتی در دو رنگ سفید و مشکی و چهار ردیف برای محصول فیدلیتی در دو رنگ سفید و مشکی و دو نوع 5 و 7 نفره گنجانده شده که متقاضی فقط می تواند برای یک ردیف عرضه اقدام کند.

منبع خبر: بورس پرس

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24