Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

برخی صنایع و تک نمادها تحت تاثیر اخبار و انتشار صورت‌های مالی امیدوارکننده معاملات پررونقی را شاهد خواهند بود...

پیش بینی وضعیت بورس پس از 4 روز تعطیلی

بورس24 : بازار سهام آخرین روز معاملاتی هفته گذشته را در حالی متعادل و کم‌حجم آغاز کرد که سمت تقاضا تمایل بیشتری به نمادهای متوسط و کوچک داشت.

اما به تدریج و همزمان با انتشار صورت مالی 12 ماهه بانک ملت و انتشار اخباری در خصوص قیمت بلوک خساپا تقاضا سر و شکل بهتری گرفت ، به طوری که در نهایت شاخص کل با عقب‌نشینی 730 واحدی و شاخص هم با پیشروی 1336 روبرو شد. اما ارزش معاملات خرد در پایینترین سطح خود از ابتدای سال قرار گرفت که دلیل آن را می توان چند روز تعطیلات پیاپی دانست.

اما شرایط به گونه‌ای پیش می‌رود که دلار در چند هفته گذشته با ناامیدی نسبت به رخدادهای آتی برجامی، همچنان رو به بالا می‌تازد. این در حالی است که با رشد نقدینگی و تورم انتظاری موجود و در آستانه فصل مجامع بازار سرمایه که می‌تواند مقصد مناسبی برای ورود نقدینگی سرگردان باشد و به عنوان سپر تورمی عمل کند، فعلا کم‌رمق دنبال می‌شود. با این حال فروشنده مصممی در بازار مشاهده نمی‌شود و اغلب سهامداران و معامله‌گران فعلا نظاره‌گر هستند.

اما آنچه قابل پیش‌بینی است آن است که سمت تقاضا منتظر تلنگری برای آغاز رالی صعودی است و در چنین شرایطی بورس پس از یک دوره اصلاح موقت، می‌تواند به مدار مثبت بازگردد و در شرایط تورمی اغلب صنایع را با رشد قیمتی مواجه کند. انتظار انتشار صورت مالی‌های امیدوارکننده و رشد بازارهای جهانی بویژه صعود قیمت نفت تا سطح 120 دلار را نیز می‌تواند سیگنالی برای بهبود وضعیت تقاضا در صنایع مرتبط در هفته‌های آتی باشد.

به هر حال، اگرچه انتشار اخبار و روند تغییرات قیمت‌های جهانی بر چگونگی جریان معاملات فردا تاثیر خواهدگذاشت، لکن با توجه به فضای پرتردید و وضعیت پارامترهای موثر بر بورس بویژه روند صعودی نرخ دلار و البته با توجه به برگزاری جلسه شورای حکام در مورد ایران در هفته جاری و تاثیر آن بر جهت دهی نرخ دلار، احتمالاً معاملات در روزهای پیش‌رو تحت تاثیر اخبار و محتاطانه دنبال شده و جریان معاملاتی متعادلی را شاهد باشیم.

هرچند طبیعتاً برخی صنایع و تک نمادها تحت تاثیر اخبار و انتشار صورت‌های مالی امیدوارکننده معاملات پررونقی را شاهد خواهندبود.

مشاهده گزارش کامل پیش بینی بورس فردا

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24