Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

تمام منابع حاصل از عرضه اولیه برای توسعه و رشد آتی به شرکت تزریق خواهد شد میلاد منشی پور مدیر عامل تپسی در اولین نشست خبری ویژه شرکت پیشگامان فناوری و دانش آرامیس به عنوان نخستین استارتاپی که در بازار سرمایه در آستانه عرضه اولیه قرار گرفته است، گفت: این معارفه، مراسمی برای معرفی یک صنعت جدید در بازار سرمایه است...

مدیر عامل تپسی در نشست خبری ویژه عرضه اولیه: از نظر تکنولوژی و فعالیت در سطح استانداردهای جهان هستیم

بورس24 : میلاد منشی پور مدیر عامل تپسی در اولین نشست خبری ویژه شرکت پیشگامان فناوری و دانش آرامیس به عنوان نخستین استارتاپی که در بازار سرمایه در آستانه عرضه اولیه قرار گرفته است، گفت: این معارفه، مراسمی برای معرفی یک صنعت جدید در بازار سرمایه است.

او ادامه داد: امروز ورود اولین کسب‌ و کار اینترنت محور در بازار سرمایه است و این در حالی است که در دنیا در زمینه این این صنعت در بازارهای مالی از 10 شرکت بزرگ، 5 شرکت مبتنی بر اینترنت هستند و عملا این شرکت‌ ها بخش معنادار و قدرتمند بازارهای مالی را تشکیل می‌ دهند.

وی افزود: پلتفرم‌ ها نسل جدید کسب‌ و کارهای اینترنتی هستند که به علت رشد سریع، جذابیت بالایی برای سرمایه‌ گذاران دارند و سرعت رشد سریع از جذابیت‌ های مهم این شرکت‌ ها در همه بازارهای مالی دنیاست. این شرکت‌ ها به دلیل پتانسیل‌ های بالای بازارها تصمیم به سرمایه‌ گذاری‌ های سریع می‌ گیرند تا بازار را هم به لحاظ جغرافیایی و هم به لحاظ عمقی گسترش ‌دهند و درآمد خود را صرف توسعه بازار می‌ کنند. 

مدیر عامل تپسی بعد از مرور جایگاه پلتفرم‌ ها در بازارهای مالی دنیا به معرفی شرکت تپسی پرداخت و گفت: این شرکت کاملا ایرانی است و از نظر تکنولوژی و فعالیت در سطح استانداردهای دنیاست. به طور مشخص حدود 44 درصد سهام این شرکت متعلق به موسسین و مدیران است.

او گفت: حدود هزار نفر پرسنل در شرکت مشغول به کار هستند و ناوگان بزرگی از رانندگان و مسافرها داریم. حدود 20 میلیون مسافر و 13 استان را تحت پوشش داریم. طبق آمار اسفند ماه 1400 درآمد ما از محل کمیسیون 15 درصدی، حدود 36 میلیارد تومان در ماه بوده است. 

به گفته منشی‌ پور، تکنولوژی و هوش مصنوعی پیشرفته تپسی به طور مستقیم باعث افزایش درآمد و کاهش هزینه‌ ها می‌ شود. به عنوان مثال الگوریتم‌ هایی مثل تخمین سفر و بهترین قیمت، درآمد زایی بالایی به طور سالانه برای تپسی به همراه دارد.

به گفته وی از سوی دیگر هزینه‌ های عملیاتی کنترل شده و کاهش پیدا کرده که با وجود تورم، بخش عمده‌ ای به موضوع تکنولوژی بر می‌ گردد و این موضوع پایه‌ ای برای رشد آتی است.

او تصریح کرد: مزیت رقابتی دیگر نیز تجربه مشتری در سطوح مختلف مثل نرم‌ افزار، امنیت و ... است. بحث امنیت سفر موضوع بسیار مهمی است و در تپسی سرمایه‌ گذاری بسیار خوبی در این موضوع شده و کاملا مشهود است. 

مدیر عامل شرکت پیشگامان فناوری و دانش آرامیس، هدف تپسی از ورود به بازار سرمایه را توسعه کسب‌ و کار دانست و گفت: تمام منابع حاصل از عرضه اولیه برای توسعه و رشد آتی به شرکت تزریق خواهد شد.

نحوه عرضه اولیه تپسی؟

به گفته منشی‌ پور عرضه اولیه سهام این شرکت به روش سلب حق تقدم خواهد بود، یعنی افزایش سرمایه بلافاصله اتفاق می‌ افتد و یک عرضه چهار پنج درصدی در روزهای آتی انجام و کشف قیمتی انجام می‌ شود و پس از آن عرضه اصلی به روش سلب حق تقدم خواهد بود. 

او اضافه کرد، تعهدات سهامداران در راستای نگاه بلند مدت و توسعه گرایانه است. سهامدارن عمده 50 درصد سهام وثیقه در جهت تعهدات سازمان بورس و فروش سهام تنها با مجوز سازمان بورس انجام می شود. در گذشته هم تپسی مراحل مختلفی از جذب سرمایه داشته و در هر محله از جذب سرمایه رشد معنا دار و پایدار داشته که توسعه جغرافیایی و توسعه عمقی بوده است.

وی ادامه داد: 50 درصد از سهام سهامداران عمده وثیقه در جهت تعهدات سازمان بورس است و فروش سهام تنها با مجوز سازمان بورس انجام می‌ شود. در گذشته هم تپسی مراحل مختلفی از جذب سرمایه داشته و در هر محله از جذب سرمایه رشد معنادار و پایدار داشته که توسعه جغرافیایی و توسعه عمقی بوده است. 

هومن دمیر چلو بنیان‌ گذار تپسی در ادامه این نشست با بیان اینکه تپسی بعد از کرونا دوباره اوج گرفته است گفت: پیش‌ بینی می‌ شود درآمد بهار امسال تپسی نسبت به بهار سال گذشته با 100 درصد افزایش رو به‌ رو شود. فروش سال 1400 معادل 266 میلیارد تومان بود و براورد محافظه‌ کارانه این است که فروش سالانه 1401 به 680 میلیارد تومان برسد. 

او ادامه داد: 72 درصد از رشد فروش مربوط به برنامه‌ های توسعه‌ ای و در راس آن توسعه جغرافیایی است. همچنین افزایش عمق در شهرهای فعلی نیز در این رشد محاسبه شده است. 

عضو هیات مدیره شرکت پیشگامان فناوری و دانش آرامیس در ادامه عنوان کرد: سراغ سوپر آپ تپسی خواهیم رفت. این درگاه که تپسی لاین یکی از خدمات آن خواهد بود ما را توانمند خواهد کرد. 

احسان مرادی مدیر عامل شرکت تامین سرمایه کاردان به عنوان ارزش‌ گذار، مشاور پذیرش و متعهد خرید نیز در این نشست خبری، اظهار کرد: ارزش سهام تپسی بر اساس جمع‌ بندی کاردان و کارشناس رسمی دادگستری با رویکرد مبتنی بر ارزش خالص دارایی‌ ها به مارکت 16 هزار و 427 میلیارد ریال و ارزش هر سهم به 14034 ریال رسید.

او گفت: بر اساس روش شبیه‌ سازی مونته کارلو 10 هزار نمونه تصادفی را بر اساس کلیه متغیرهایی که روی ارزش، اثرگذار بودند دامنه را محاسبه کردیم و بر اساس آماری بر اساس 90 درصد احتمال مارکت از 1405 میلیارد تومان تا 2216 میلیارد تومان تخمین زده شد. 

در ادامه این نشست خبری، گلناز شانه‌‌ بند مشاور ارزش‌ گذاری تامین سرمایه کاردان در مورد ابعاد مختلف صورت‌ های مالی تپسی توضیحاتی را ارائه کرد و در تشریح روند افزایش سرمایه، گفت: شرکت پیشگامان فناوری و دانش آرامیس 4 دوره افزایش سرمایه داشته است، که آخرین مورد مربوط به دی ماه 1398 است که طی این افزایش سرمایه، سرمایه شرکت به 1170 میلیارد ریال رسید.

به گفته وی جمع دارایی‌ های تپسی اکنون 2780 میلیارد تومان است و عامل اصلی تعیین‌ کننده ارزش، تعداد سفرها هستند. پیش‌ بینی می‌ شود تعداد سفرهای تپسی در 1401 به رقم سال 1398 (پیش از دوران کرونا) معادل 110 میلیون سفر برسد. 

عکس

عکس

عکس

عکس

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24