Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

بیمه پاسارگاد یکی از شرکت های بیمه  بخش خصوصی است که از سال 85 کار خود را با هدف  کسب حداکثر سهم بازار بیمه کشور تا سال 1404 در بین شرکت های بیمه خصوصی آغاز کرده است.

بیمه پاسارگاد چگونه تبدیل به بزرگ ترین بیمه خصوصی کشور شد؟

بورس24 : بیمه پاسارگاد یکی از شرکت های بیمه  بخش خصوصی است که از سال 85 کار خود را با هدف  کسب حداکثر سهم بازار بیمه کشور تا سال 1404 در بین شرکت های بیمه خصوصی آغاز کرده است.

این شرکت بیمه  اکنون ارزشی درحدود 150 هزار میلیارد تومان دارد و ارزش آن از تمام شرکت های بیمه خصوصی فعال در بازار سرمایه بیشتر است .

بیمه پاسارگاد رتبه اول صدور بیمه های زندگی را با 7 میلیون بیمه نامه در کشور در اختیار دارد و در سایر رشته های بیمه  نیز فعالیت های خوبی را اجرایی کرده است. این شرکت توانسته با در اختیار داشتن پرتفویی متنوع از انواع رشته های بیمه، سپرده های بانکی، املاک، سهام و دارایی های ارزی  همواره در سطح 1 توانگری  قرار داشته باشد و در تمام بخش های مالی، سرمایه گذاری و ارایه خدمات بیمه نقشی تاثیر گذار داشته باشد.

بیمه پاسارگاد را می توان یکی از تجربیات موفق بیمه ای در بین شرکت های خصوصی بیمه دانست، این  شرکت با توجه به عملکردی که داشته هم اعتماد سرمایه گذاران را به خود جلب کرده و هم اعتماد بیمه گذاران.

نصراله طهماسبی عضو هیات مدیره بیمه پاسارگاد درباره علل موفقیت بیمه پاسارگاد و اعتماد به این برند بیمه ای در بین سرمایه گذاران  و بیمه گذاران به بورس24 این طور توضیح داد و گفت: این شرکت بیمه یکی از معدود بنگاه های اقتصادی در کشور است که طی بیش از 15 سال گذشته  ثبات تیم مدیریتی  در آن وجود داشته و شاهد تغییرات گسترده در بین مدیران ارشد این شرکت نبوده ایم. بخش  اجرایی این مجموعه را نیز گروهی از متخصصان با  تجربه صنعت بیمه در اختیار دارند و در کنار آنها نیرو های جوان و تحصیلکرده  حضور دارند تا از توان و خلاقیت آنها نیز بهره برداری شده و تیم سازی حرفه ای دراین شرکت اجرایی شود. اتخاذ این روش موجب اطمینان مدیریت شرکت نسبت به تداوم موفقیت های فعلی بیمه پاسارگاد درآینده گردیده و  چشم انداز روشنی را برای این شرکت به تصویر می کشد.

وی در ادامه افزود: از نقاط قوت دیگری که در مجموعه بیمه پاسارگاد شاهد آن هستیم ثبات مدیریت در بخش سهامداران عمده شرکت است که همواره نقش حامی را در راستای پیشبرد برنامه ها و تصمیمات مدیریتی شرکت داشته است و  به همین دلیل تیم مدیریتی و اجرایی شرکت  با آرامش کامل برنامه های توسعه ای خود را پیش برده و توانسته است بهترین خدمات را در بالاترین کیفیت به مشتریان خود ارایه نماید و این موضوعی است که منجر به ایجاد مطلوبیت در میان دریافت کنندگان خدمات از بیمه پاسارگاد می شود.

طهماسبی گفت: از دیگر ویژگی های بیمه پاسارگاد می توان به ترکیب پرتفوی آن اشاره کرد . در حدود 70 درصد از پرتفوی بیمه ای ما مربوط به انواع بیمه های اشخاص شامل بیمه عمر، حادثه و درمان است بیش از 62 واحددرصدآن مربوط به بیمه های زندگی و تامین آتیه 7 میلیون نفر بیمه شده این شرکت می باشد. بنابراین می توان گفت بیمه پاسارگاد نه تنها به بنگاه های اقتصادی ارایه خدمات می کند بلکه بخش وسیعی از احاد جامعه را نیز تحت پوشش انواع خدمات بیمه ای خود قرار داده است.

عضو هیات مدیره بیمه پاسارگاد با اشاره به اهمیت حجم بیمه های زندگی در پرتفوی شرکت های بیمه گفت: طبیعتا این اعتماد در بین بیمه گذاران به سادگی ایجاد نشده است بلکه حاصل سالها تجربه وبرنامه ریزی تیم مدیریتی و اجرایی شرکت و تلاش مستمر شبکه فروش گسترده و توانمندی است که در اقصی نقاط کشور درحال فعالیت و ارائه خدمت می باشند.

 وی در ادامه افزود: ما قدردان شبکه فروش خود و بیمه گذارانی هستیم که با اعتماد به بیمه پاسارگاد و همکاری مستمر با این شرکت نقش غیرقابل انکاری را در کسب موفقیت های بیمه پاسارگاد داشته اند.

طهماسبی درادامه  با اشاره به نقش بلند مدت منابع حاصل از بیمه های زندگی که منجر به ایجاد جریان نقدینگی قابل توجهی در شرکت می شودگفت: باتوجه به اینکه این جریان نقدینگی از محل حق بیمه های پرداختی بیمه گذاران تامین می شود وبخش قابل توجهی از آن متعلق به آنها بوده و توسط شرکت بیمه نگهداری و سرمایه گذاری می شود، لذا لازم است در ارتباط با این منابع به نحوی عمل شود که کمترین ریسک را در برداشته و از بازدهی مناسبی نیز برخوردار شود. بیمه پاسارگاد در اجرای مصوبات شورای عالی بیمه ، در پایان هر سال مالی، بازده سرمایه گذاری های انجام شده از محل ذخایر ریاضی بیمه گذاران را محاسبه نموده و85 تا 90 درصد آن را بعنوان سهم مشارکت در منافع بیمه گذاران  به حساب ذخیره ریاضی آنها منظور می نماید.

شورای عالی بیمه به منظور حمایت از حقوق بیمه گذاران ، ضوابط و مقررات خاصی را درارتباط با میزان و محل سرمایه گذاری ذخایر فنی بیمه های زندگی تعیین نموده است و بیمه پاسارگاد نیز با ایجاد تیمی متشکل از کارشناسان مالی و اقتصادی ،درچارچوب مقررات مذکور در ارتباط بانحوه،میزان  و محل انجام سرمایه گذاری اتخاذ تصمیم می نماید.   

طهماسبی گفت: بازدهی نسبتا" مناسب سرمایه گذاری های شرکت( که همواره بیش از سپرده گذاری نزد بانک ها بوده است.) و اطلاع رسانی به موقع در ارتباط با نرخ مشارکت در منافع بیمه گذاران، رضایت اکثریت بیمه گذاران را در پی داشته به نجوی که کمتر شاهد بازخریدپیش از موعد بیمه نامه های صادره بوده ایم.

این مقام مسئول در بیمه پاسارگاد در پایان گفت: تیم اجرایی بیمه پاسارگاد با توجه به انسجام تصمیم گیری در مجموعه و سند راهبردی که در اختیار دارد همواره تلاش کرده است  تا نه تنها مناسب ترین خدمات را به بیمه گذاران ارایه دهد بلکه رضایت  سهامداران خود را نیز جلب نماید.به همین جهت با برنامه هایی که در راستای افزایش سرمایه دوره ای از محل سود انباشته اجرایی کرده است هم موجبات امنیت خاطرو خرسندی سهامداران را فراهم کرده است و هم توانسته تا سرمایه لازم را برای پیشبرد و توسعه خدمات بیمه ای خود به کار ببرد، موضوعی که منجر می شود تا هم در بین سهامداران و هم در بین بیمه شدگان از مقبولیت برخوردار باشد و روند رشد و توسعه را چه در بخش ارزش سهام و چه در بخش جذب مشتریان جدید شاهد باشد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24