Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

از آنجا که شیب نمودار شاخص در ساعت پایانی معمولاً تعیین‌کننده چگونگی آغاز معاملات در روز آتی است، احتمالاً بخشی از عرضه‌های امروز به ابتدای معاملات فردا سرایت خواهدکرد و در صورتی که سمت تقاضا و البته حقوقی‌ها برای بهبود وضعیت معاملات در روزهای آتی به میدان نیایند، روند کم‌رمق معاملات فعلاً تداوم خواهدداشت...

پیش بینی وضعیت بورس ؛ فردا 22 خرداد 1401 / حقوقی ها کمک کنند تا مردم سهامداری کنند...

بورس24 : معاملات بورس تهران در ادامه روند کم‌رمق هفته گذشته در حالی متعادل و کم‌حجم آغاز گردید که با تداوم فشار نسبی فروش و در شرایطی که ارزش معاملات خرد در سطح 3500 میلیارد تومان قرار گرفته و شاهد خروج بیش از 470 میلیارد تومان نقدینگی از سوی حقیقی‌ها بودیم.

شاخص کل بورس با افت 0.1 درصدی و شاخص هم وزن با افت حدود 0.4 درصدی روبرو شدند.

با توجه به آن که بخش قابل توجهی از نمادهای بزرگ و تاثیر گذار بر شاخص را نمادهای کالایی و دلاری تشکیل می‌دهند، نوسانات منفی قیمت‌های جهانی ممکن است نوعی بی‌اعتمادی و بی‌رمقی را به این صنایع و بالطبع فضای کلی معاملات تزریق کنند.

از سویی شکاف حدود 30 درصدی نرخ آزاد و نیما و کنترل نرخ نیما به منظور عدم افزایش، به نوبه خود می‌تواند اثر قابل توجهی بر وضعیت شرکت‌های صادراتی بگذارد. چرا که این شرکت‌ها در حالت عادی باید ارزهای خود را 30 درصد پایین تر از نرخ آزاد به ریال تبدیل کنند. البته ما کماکان معتقدیم که دیر یا زود این فنر فشرده باز شده و نرخ نیما به نرخ آزاد نزدیک تر خواهدشد.

البته تمام مساله این نیست و انتشار اخبار و تصمیمات خلق الساعه چون عدم عرضه خودرو در بورس کالا و تردید در مسیر قیمت جهانی کالاها در پی افزایش نرخ تورم آمریکا و واکنش‌های احتمالی فدرال رزرو، کمی سهامداران را مردد کرده‌است.

مسائلی که سبب شده‌اند تا بازار سرمایه با وجود تمامی پتانسیل‌های موجود از دلار 32 هزار تومانی جا بماند و با جدا نشدن راه سهام ارزنده از سایر نمادها دقت پیش‌بینی معامله گران کاهش یابد. به هر حال با تداوم این مسائل، ممکن است سمت تقاضا همچنان محتاطانه پا به میدان معاملات بگذارد و اصلاح قیمت سهام بیشتر به طول انجامد.

اما از آنجا که شیب نمودار شاخص در ساعت پایانی معمولاً تعیین‌کننده چگونگی آغاز معاملات در روز آتی است، احتمالاً بخشی از عرضه‌های امروز به ابتدای معاملات فردا سرایت خواهدکرد و در صورتی که سمت تقاضا و البته حقوقی‌ها برای بهبود وضعیت معاملات در روزهای آتی به میدان نیایند، روند کم‌رمق معاملات فعلاً تداوم خواهدداشت.

مشاهده چشم انداز بورس فردا

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24