Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

جلوگیری از رسوب نقدینگی در این بانک با مدیریت نسبت تسهیلات جاری  به سپرده ها بانک سامان یکی از بانک های خصوصی است که بررسی نسبت های عملکرد  مالی این بنگاه اقتصادی می تواند اطلاعات جالب توجهی به سرمایه گذاران ارائه کند.

افزایش سهم بازار سپرده ها در بانک سامان طی 6 سال اخیر


بورس24 : بانک سامان یکی از بانک های خصوصی است که بررسی نسبت های عملکرد  مالی این بنگاه اقتصادی می تواند اطلاعات جالب توجهی به سرمایه گذاران ارائه کند.

نگاهی اجمالی به نسبت های عملکرد مالی بانک سامان گویای آن است که برنامه ریزی منسجم و هدفمندی در این بانک صورت گرفته است گزارش مقایسه ای سال های گذشته در بانک سامان تا به امروز بیانگر آن است که بانک چند سالی است  اقدامات اولیه برای ریل گذاری و حرکت در مسیر صعود را اجرایی کرده است و نمود آن اکنون در حال بروز است. 

 آمار مقایسه ای 5 سال اخیر از بانک سامان نشان دهنده برقراری  رژیم صحیح مالی در کنار برنامه ای مدون و بلند مدت برای توسعه کسب و کار بانک و افزایش درآمد های آتی در بانک است.  یکی از شاخصه های اثر گذار در درآمد های عملیاتی بانک ها بخش  تسهیلات دهی و سپرده گیری در بانکها است که این ردیف عملکردی دربانک روند روبه رشدی را طی می کند.

یکی از رسالت های مهم  بانک ها اخذ سپرده از سپرده گذاران و ارایه تسهیلات بانکی به سرمایه گذاران است که هم موجبات توسعه کشورها را پدید می آورد و هم  منجر به افزایش درآمد های کارمزدی و نهایتا تحقق سود با کیفیت ناشی از عملیات بانکداری می شود.

 از اقدامات مهمی که بانک سامان در 6 سال اخیر اجرایی کرده است افزایش سهم بازار سپرده ها بوده است اقدامی که منجر می شود  بانک بتواند در بخش کسب و کار  و ارایه خدمات بانکداری  به رشد درآمد های با کیفیت دست یابد.

 بانک سامان موفق شده تا از سال 95 تا 1400 با برنامه ریزی هایی که اجرایی کرده است سهم بازار سپرده های خود را در میان کل بانک ها با روندی صعودی  و مستمر بهبود بخشد.

به نحوی که در سال 1400 نسبت سپرده های جذب شده به نسبت کل بانک ها (سهم بازار سپرده ها) به حدود 2 درصد رسیده است.

بانک سامان

بانک سامان نه تنها با اقداماتی که اجرایی کرده است سهم بازار سپرده های خود را افزایش داده بلکه در سایر نسبت ها نیز در حوزه تسهیلات دهی   شاهد آمار مثبتی هستیم.

بر اساس  اطلاعات منتشر شده بانک  نسبت تسهیلات جاری  به سپرده ها را مدیریت کرده که روند صعودی آن سبب افزایش درآمد های کارمزدی و جلوگیری از رسوب نقدینگی در بانک شده و به نوعی بخش قابل توجهی از وجوه جذب شده به صورت مولد درآمد بوده  و در بخش های مختلف اقتصادی مصروف شده است.

 خالص تسهیلات اعطایی بانک سامان در سال 98 در محدوده  22 هزار و 600 میلیارد تومان بوده که این عدد در سال  1400 به  74 هزار و 144 میلیارد تومان رسیده است. در نمودار زیر روند افزایشی اعطای تسهیلات به وضوح  در این بانک مشخص است،  رخ دادی که می تواند چشم انداز خوبی را برای بانک به تصویر بکشد.

بانک سامان

منبع خبر: به روایت تحلیل گران آزاد

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24