Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

روند عرضه و تقاضا و شیب نمودار شاخص نشان می‌دهد که طبیعتاً بخشی از عرضه‌ها به ابتدای معاملات فردا سرایت خواهدکرد. اما با توجه به آن که شاهد خروج پول از صندوق‌های درآمد ثابت بودیم که سیگنالی مثبت جهت بهتر شدن نسبی اوضاع محسوب می‌شود، ممکن است در ادامه شاهد متعادل شدن و تحرکاتی امیدوارکننده و رو به جلو در برخی صنایع و تک نمادها باشیم...

پیش بینی وضعیت بورس در 29 خرداد 1401 / یه دل میگه بِرم بِرم ؛ یه دلم میگه نَرم نَرم...

بورس24 : بازار سهام معاملات امروز را در شرایطی متعادل و با اقبال به صنایعی نظیر پالایشی‌ها و نیروگاهی‌ها آغاز کرد که به تدریج از قدرت سمت تقاضا کاسته شده و همزمان با خودنمایی فروشندگان شاهد تداوم روند نزولی نماگرها تا انتها بودیم.

اما در دقایق پایانی شاهد توجه ویژه خریداران به نماد وبملت بودیم که در هر صورت تغییری در وضعیت کلی بازار ایجاد نکرد و در نهایت شاخص کل با کاهش 1.1 درصدی و شاخص هم وزن نیز با افت 0.9 درصدی روبرو شدند. ارزش معاملات خرد به حدود 3950 میلیارد تومان رسید و شاهد خروج 730 میلیارد تومان پول توسط کدهای حقیقی بودیم.

آنچه که مشخص بود افت قیمت نفت و البته جو منفی افزایش عرضه در صنعت پتروشیمی‌ بر روند معاملات سایر گروه‌ها از جمله پالایشی‌ها نیز تاثیرگذار بود. هرچند شبندر به دلیل انتشار اصلاحیه‌ای بر صورت های‌مالی خود که در آن سود خود را افزایش داده و همچنان به احتمال افزایش دوباره آن اشاره دارد با تقاضای بهتری روبرو شد.

البته فشار فروش امروز در پتروشیمی‌ها با وجود پتانسیل افزایش فروش و سودآوری موجود در برخی شرکت‌ها، به سبب ریسک‌های موجود به خصوص افزایش قیمت انرژی و یوتیلیتی‌ها، افت قیمت‌های جهانی و البته تاثیر روانی تحریم چند شرکت در این صنعت محسوس بود.

نکته مهم دیگر آن است که امروز اخباری با این مضمون منتشر شد که نرخ دلار توافقی ۲۹ هزار تومان تعیین شده است که نسبت به نرخ نیمایی، با نرخ دلار آزاد فاصله کمتری دارد و می تواند انگیزه ای مثبت برای افزایش تحرکات مثبت در صنایع صادرات محور باشد.

حال روند عرضه و تقاضا و شیب نمودار شاخص نشان می‌دهد که طبیعتاً بخشی از عرضه‌ها به ابتدای معاملات فردا سرایت خواهدکرد. اما با توجه به آن که شاهد خروج پول از صندوق‌های درآمد ثابت بودیم که سیگنالی مثبت جهت بهتر شدن نسبی اوضاع محسوب می‌شود، ممکن است در ادامه شاهد متعادل شدن و تحرکاتی امیدوارکننده و رو به جلو در برخی صنایع و تک نمادها باشیم.

مشاهده گزارش کامل چشم انداز بازار فردا

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24