Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بورس 24 : یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به این که ۸۰ درصد بورس در دست دولت است به تشریح چرایی عدم رشد بورس همگام با تورم پرداخت. امیرحسین اسماعیل پور(امیر کاویان) عصر پنجشنبه در گفت و گو با برنامه چبورس با اشاره به این که انتظار ما از بازار سرمایه در خصوص معاملات سه ماهه نخست امسال چیزی فراتر از عملکرد ثبت شده بود، گفت: به جز چند هفته دلچسب، روزهای معاملاتی بهار امسال روزهای در خور توجهی برای معامله گران تالار شیشه ای نبود؛ آن هم به این دلیل که افرادی که به دولت مشاوره می دهند هنوز اعتقاد دارند که بازار سرمایه باعث افزایش نرخ دلار و رشد تورم می شود. بنابراین این نگاه دولت به بازار سرمایه نگاه قهر است.

بورس از تورم دست کم 100 درصد عقب تر است

بورس24 : یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به این که ۸۰ درصد بورس در دست دولت است به تشریح چرایی عدم رشد بورس همگام با تورم پرداخت.

امیرحسین اسماعیل پور(امیر کاویان) عصر پنجشنبه در گفت و گو با برنامه چبورس با اشاره به این که انتظار ما از بازار سرمایه در خصوص معاملات سه ماهه نخست امسال چیزی فراتر از عملکرد ثبت شده بود، گفت: به جز چند هفته دلچسب، روزهای معاملاتی بهار امسال روزهای در خور توجهی برای معامله گران تالار شیشه ای نبود؛ آن هم به این دلیل که افرادی که به دولت مشاوره می دهند هنوز اعتقاد دارند که بازار سرمایه باعث افزایش نرخ دلار و رشد تورم می شود. بنابراین این نگاه دولت به بازار سرمایه نگاه قهر است.

این فعال بازار سرمایه افزود: مدیران اقتصادی دولت در حالی پیش از انتخابات به بورس توجه داشتند که طی یک سال گذشته در عمل حمایتی از بازار سرمایه انجام نداده اند و تفکر آن ها تحت تاثیر این موضوع است که بورس عامل تورم است. به عنوان مثال وزیر اقتصاد اظهارنظری در مورد اختلاف ارز نیمایی و بازار آزاد نمی کند یا این که واگذاری بلوک دولتی خودروسازان در حالی توسط رئیس سازمان خصوصی سازی بارها مورد توجه و تاکید قرار گرفته که این وعده عملی نشده است و  کلا هم واگذاری بلوک دولتی سایپا و ایران خودرو که در وثیقه بانک ها هستند عملی نیست؛ اما وزیر اقتصاد در این زمینه نیز اظهار نظر نمی کند.

بورس باید سپر تورمی اقتصاد باشد

 وی اضافه کرد: اگر بورس در اولویت دولت قرار داشت و بازار ثانویه مورد توجه قرار می گرفت، هم تامین مالی صنایع و شرکت ها از طریق بورس انجام می شد، هم از بورس به عنوان سپر تورمی برای اقتصاد استفاده می شد.         ضمن این که با رونق بورس و با اقداماتی مانند ایجاد و رونق صندوق های پروژه و افزایش سرمایه شرکت ها به اشتغال نیز کمک می شد.

کاویان با اشاره به این که آمار رسمی از فروش اوراق دولت در بازار سرمایه وجود ندارد و این که دولت در تلاش است تا از هر طریق از مردم مالیات بگیرد، گفت: تغییر مداوم تصمیمات و شلختگی در اقدامات دولت کاملا مشهود است و این موضوع اثر خود را بر کلیت بازار گذاشته است.

بالاخره بورس با تورم هم تراز خواهد شد/دولت بازیگر اصلی بازار

 این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به چرایی عدم تاثیر پذیری بورس از تورم اذعان داشت: درست است که در شرایط کنونی اثری از تورم در بورس نمی بینیم اما بالاخره فنر فشرده شده تورم یک جایی در بورس در خواهد رفت و بازار سرمایه خود را هم تراز تورم می کند. ضمن این که باید این موضوع را نیز مورد توجه قرار داد که بورس حداقل ۱۰۰ درصد از تورم عقب است.

کاویان اظهارداشت: ۸۰ درصد بازار سرمایه در دست دولت است و این شرایط را در بازارهای دیگر از جمله مسکن طلا و خودرو مشاهده نمی کنیم؛ بنابراین وقتی ۸۰ درصد بازار سرمایه در دست دولت است و مدیریت این بازار را دولت در دست دارد، بازار سرمایه شرایط کنونی خود را ادامه داده و تجربه می کند.

پیش بینی امیر کاویان از تیر ماه

 وی همچنین شرایط بازار سرمایه در تیرماه امسال تابستان امسال را به فرض تداوم شرایط کنونی جذاب ندانست و تصریح کرد: به صورت سنتی شرایط بازار سرمایه باید در تیر و مرداد به دلیل فصل مجامع مناسب باشد و انتظار داریم در تیرماه معاملات بهتری نسبت به خرداد ماه داشته باشیم، اما نباید انتظار رشد خاصی از بورس در نخستین ماه تابستان داشت.

این فعال بازار سرمایه ادامه داد: اصولاً صحبت از دامنه نوسان پرت کردن حواس فعالان بازار از مشکلات این بازار است و باید تاکید کرد که مشکل کنونی بازار سرمایه هم صف های خرید و فروش نیست که با تغییر دامنه نوسان به دنبال حل این مشکل باشیم و به نوعی با تغییر دامنه نوسان مسئولان و متولیان این بازار در حال دادن راه حل اشتباه به بازار سرمایه و معامله گران آن هستند. ضمن این که تغییر دامنه نوسان در شرایط کنونی بورس تاثیری در روند معاملات ندارد و باید تلاش کنیم نقدینگی به بازار سرمایه بیاید.

این کارشناس بازار سرمایه در مورد پروژه کردن سهام در این بازار نیز گفت: کل بازار سرمایه ما پروژه بوده و این موضوع به نوعی یک آسیب به شمار می آید. ضمن این که دولت در سال ۹۹ هم اقدام به پروژه کردن بازار سرمایه کرد. البته اگر شخصی یا گروهی ظرفیت های یک سهم را بشناسند و اقدام به خرید و داد و ستد آن کنند این نوع پروژه کردن سهام خوب است.

از ظرفیت های سرمایه گذاری در بورس کالا غافل نشوید

همچنین در این برنامه محمد سعدی حسنی در خصوص سرمایه گذاری در بازارهای کالایی گفت:  سهامداران و سرمایه‌گذاران بازار سرمایه می توانند بخشی از پروژه های خود را به سرمایه گذاری در بورس کالا اختصاص دهند که البته تاکنون این موضوع تا حدودی مورد غفلت قرار گرفته است.

این کارشناس بازارهای کالایی افزود: با استفاده از ابزارهایی که در بورس کالا هستند، سهامداران می توانند اقدام به مدیریت ریسک و شناسایی سود کنند.

وی اشاره کرد: کسانی که کد بورسی دارند به راحتی می توانند بخش قابل توجهی از ابزارهای موجود در بورس کالا را داد و ستد کنند.

او گفت : تاکنون 600 هزار قطعه سکه بهار آزادی از طریق بورس کالا واگذار شده است.

گفتنی است مهران رضوانی نیز که به عنوان کارشناس بازار ارزهای دیجیتال در برنامه این هفته چبورس حضور داشت به بررسی بازار رمز ارزها در هفته گذشته پرداخت و ضمن ارائه تحلیل و گزارش در مورد روند معاملات رمز ارزها، گزارشی در خصوص پیش بینی معاملات این بازار طی روزهای آینده ارائه داد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24