Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

روند عرضه و تقاضا و شیب نمودار شاخص نشان می‌دهد که اگرچه بخشی از عرضه‌ها به ابتدای معاملات فردا سرایت کرده و احتمالاً معاملات در صنایع صادراتی و کامودیتی‌محور کم‌رمق و محتاطانه دنبال خواهد شد، اما از آنجا که انتشار اخبار و مواضع برجامی در این روزها می‌تواند مسیر معاملات را تغییر دهد، با توجه به گفته‌های جوزف بورل در خصوص از سرگیری مذاکرات در روزهای آتی، در صورت انتشار اخبار مثبت در خصوص ادامه مذاکرات و احیای برجام، مطابق امروز صنایع متاثر از برجام فردا معاملات امیدوارکننده و رو به بالایی را خواهن دداشت و فضای معاملاتی بورس را متعادل تر خواهند کرد...

پیش بینی بورس فردا 5 تیر 1401 / اخبار سیاسی را رصد کن

بورس24 : شاخص کل بورس امروز در شرایطی روند نزولی را تا انتهای معاملات در پیش گرفت که به رغم افزایش محسوس تقاضا در عمده نمادهای خودرویی، در انتهای معاملات با افت بیش از 13 هزار واحدی روبرو شد.

در سمت دیگر با این که شاخص هم‌وزن تحت تاثیر فضای معاملاتی رو به جلو در برخی صنایع کوچک و متوسط در ابتدا روند صعودی داشت، اما به مرور با سرایت جو منفی به کل بازار این نماگر نیز رو به نزول گذاشت و در نهایت به رشد اندک 367 واحدی بسنده کرد. ارزش معاملات خرد کمی از 4000 میلیارد تومان فراتر رفت و شاهد خروج حدود 300 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از بازار بودیم.

همانطور که انتظار می‌رفت پس از انتشار نامه رئیس سازمان خصوصی‌سازی به وزیر صمت و تاکید وی بر ارزشمند بودن سهام دو خودروساز بزرگ، بحث واگذاری و قیمت گذاری بلوک سهام دولتی این دو خودروساز داغ شده و همین مساله موجب افزایش محسوس تقاضا در گروه خودرویی گردید. البته با سفر جوزف بورل به ایران خوش بینی‌هایی در مسیر مذاکرات ایجاد شده که می‌توان تاثیر آن را در سبزپوشی صنایعی چون خودرویی، حمل و نقل و  برخی نمادهای بانکی جستجو کرد.

در سمت دیگر اما صنایع کامودیتی‌محور به جهت کاهش قیمت کامودیتی‌ها در روزهای گذشته معاملات کم‌رمقی را تجربه کرده و عمدتاً معاملات امروز را در مدار منفی به پایان بردند. البته نباید نقش وضعیت معاملات برخی محصولات در بورس کالا و انتشار صورت‌های مالی و گزارشات ماهانه شرکت‌ها را در روند ورود و خروج پول به صنایع دست کم گرفت.

به هر حال روند عرضه و تقاضا و شیب نمودار شاخص نشان می‌دهد که اگرچه بخشی از عرضه‌ها به ابتدای معاملات فردا سرایت کرده و احتمالاً معاملات در صنایع صادراتی و کامودیتی‌ محور کم‌رمق و محتاطانه دنبال خواهد شد، اما از آنجا که انتشار اخبار و مواضع برجامی در این روزها می‌تواند مسیر معاملات را تغییر دهد، با توجه به گفته‌های جوزف بورل در خصوص از سرگیری مذاکرات در روزهای آتی، در صورت انتشار اخبار مثبت در خصوص ادامه مذاکرات و احیای برجام، مطابق امروز صنایع متاثر از برجام فردا معاملات امیدوارکننده و رو به بالایی را خواهند داشت و فضای معاملاتی بورس را متعادل تر خواهند کرد.

مشاهده گزارش کامل چشم انداز بازار فردا

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24