Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

یکی از دلایل عدم رشد سهام بزرگ طی مدت اخیر، نگرانی از بابت افت کامودیتی‌ها بوده و تا حدودی اثر این موضوع پیشخور شده است. از طرف دیگر به زودی برگزاری مجامع شرکت‌های بزرگ را خواهیم داشت که تعدیل‌کننده قیمت سهام خواهد بود. لذا احتمالا در نیمه نخست بازار امروز هم فشار عرضه را داشته باشیم اما پیش‌بینی می‌شود در نیمه دوم بازار شاهد برقراری تعادل و معاملات روان‌تری در کلیت بازار باشیم.

پیش‌بینی وضعیت بورس 5 تیر 1401 / فشار بازارهای جهانی

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات دومین روز کاری هفته می‌رویم که بازار روز گذشته روندی دو سویه داشت. در این روز نمادهای صنایع بزرگ در گروه‌های فلزی، معدنی، پتروشیمی و پالایشی تحت تاثیر ریزش قیمت کامودیتی‌ها در بازارهای جهانی و البته افت اندک دلار زیر فشار عرضه بودند اما در عوض خوش‌بینی به تحولات سیاسی موج تقاضا در صنایع داخلی به ویژه در دو گروه خودرویی و بانکی را تقویت کرد. هر چند که فشار عرضه در قیمت‌های مثبت تحت تاثیر جو کلی بازار بالا بود. در نتیجه این رویداد، دماسنج‌های اصلی بازار نتایج متفاوتی را به نمایش گذاشتند. در شرایطی شاخص کل با افت حدود 13 هزار واحدی به سمت کف کانال 1.5 میلیون واحد در حرکت است که شاخص هم‌وزن روز گذشته با رشد ناچیز 300 واحدی، امیدواری‌هایی درخصوص خاتمه یافتن روند اصلاحی صادر نمود. در این روز ارزش معاملات به رقم ضعیف 4.300 میلیارد تومانی رسید و رقمی بالغ بر 300 میلیارد تومان پول از تالار شیشه‌ای خارج شد.

درخصوص بازارهای جهانی و اثرات افت قیمت کامودیتی‌ها بر صنایع صادراتی، به این نکته باید توجه داشت که ادامه رشد دلار نیمایی و فروش دلار شرکت‌ها به نرخ‌هایی بالاتر از دلار نیما، می‌تواند بخشی از اثرات افت قیمت‌ها را جبران نماید. البته عموما در بازارهای رکودی، تقاضا برای واردات هم کاهش می‌یابد و در واقع چالش اصلی شرکت‌های صادراتی کاهش احتمالی مقدار فروش است. لذا یکی از دلایل عدم رشد سهام بزرگ طی مدت اخیر، نگرانی از بابت افت کامودیتی‌ها بوده و تا حدودی اثر این موضوع پیشخور شده است. از طرف دیگر به زودی برگزاری مجامع شرکت‌های بزرگ را خواهیم داشت که تعدیل‌کننده قیمت سهام خواهد بود. لذا احتمالا در نیمه نخست بازار امروز هم فشار عرضه را داشته باشیم اما پیش‌بینی می‌شود در نیمه دوم بازار شاهد برقراری تعادل و معاملات روان‌تری در کلیت بازار باشیم.

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24