Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

با توجه به روند عرضه و تقاضا به نظر می‌رسد که دو عامل ذکر شده در بالا همچنان بر بازار سرمایه اثرگذار باشند و موجب بهبود تقاضا در کلیت بازار به ویژه در صنایع و نمادهای تاثیرپذیر در روز آتی گردند...

پیش بینی بورس فردا هفتم تیر 1401 / فقط سهام خودرویی و بانکی؟

بورس24 : بازار سهام امروز معاملات متعادل تر و به مراتب بهتری را نسبت به روز گذاشته دنبال کرد.

به طوری که همزمان با بهبود نسبی تقاضا در صنایع بزرگ و شاخص‌سازی چون پالایشی‌ها، شیمیایی‌ها و برخی نمادهای فلزی شاخص کل در همان ساعت ابتدایی معاملات روند صعودی به خود گرفت.

بدین‌ترتیب شاخص کل در انتهای معاملات با پیشروی 2726 واحدی در ارتفاع 1 میلیون و 504 هزار واحد ایستاد. در سمت دیگر با وجود تحرکات مثبت در برخی صنایع کوچک و متوسط چون صنعت حمل‌و‌نقل، زراعت، غذایی و ... شاخص هم‌وزن با افت اندک 388 واحدی روبرو شد. ارزش معاملات خرد در سطح 3800 میلیارد تومان قرار گرفت و شاهد خروج 359 میلیارد تومان نقدینگی از سوی حقیقی‌ها بودیم.

اگرچه ارزش پایین معاملات خرد و حرکت نمادهای بسیاری در محدوده صفر تابلو نشان از تداوم روند محتاطانه سرمایه‌گذاران به سبب انتظار برای روشنتر شدن شرایط سیاسی و اقتصادی دارد، اما به مراتب معاملات روانتر، بهتر و منطقی‌تری را در کلیت بازار شاهد بودیم. به طوری که به نظر می‌رسد که اخبار تازه منتشر شده در خصوص از سرگیری مذاکرات برجامی طی روزهای آتی این امیدواری را ایجاد کرده که یکی از ابهامات بزرگ از پیش روی اقتصاد و بازار سرمایه ایران برداشته خواهدشد.

کما این که نمادهای مطرح خودرویی به واسطه این اخبار و البته اخبار واگذاری بلوک دو خودروساز بزرگ معاملات نسبتاً خوبی داشته و بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند. روند بهبود تقاضا در صنعت غذایی و زراعی نیز نشان داد که داغ شدن بحث مذاکرات برجامی در بهبود نسبی روند معاملات تاثیرگذار بوده‌است.

البته انتشار گزارش‌های ماهانه مناسب و چه بسا قابل‌توجه و خوب از سوی بسیاری از شرکت‌ها تاثیر مثبتی در جریان معاملات امروز گذاشت. در این بین برخی از شرکت های بزرگ در خرداد ماه با رکوردشکنی در فروش ماهانه و یا فصلی روبرو بوده‌اند. به همین سبب امروز صنایع بزرگی که در روزهای گذشته معاملات پرعرضه‌ای داشتند نیز با بهبود نسبی تقاضا مواجه شدند.

حال با توجه به روند عرضه و تقاضا به نظر می‌رسد که دو عامل ذکر شده در بالا همچنان بر بازار سرمایه اثرگذار باشند و موجب بهبود تقاضا در کلیت بازار به ویژه در صنایع و نمادهای تاثیرپذیر در روز آتی گردند.

مشاهده گزارش کامل چشم انداز بورس فردا

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24