Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

دلار نیمایی طی مدت اخیر اگرچه گام‌های قدرتمندی مثل دلار آزاد نداشته اما به هر جهت گویا نرخ فروش برخی از شرکت‌های بزرگ به بیش از 26 هزار تومان رسیده است. به نظر نیما کم‌کم به کانال 28 هزار تومانی هم خواهد رسید.

پیش‌بینی وضعیت بورس 14 تیر 1401 / دو روی سکه

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات چهارمین روز کاری هفته می‌رویم که بازار روز گذشته آغاز نسبتا خوبی داشت اما از آنجایی که خبری از نقدینگی نیست و طیفی از سهامداران حقیقی کماکان اصرار بر فروش سهام خود دارند، میزان رشد قیمت‌ها محدود بود. در نتیجه معاملات کم‌رمق روز گذشته، شاخص کل با ثبت رشد اندک 4 هزار واحدی به ارتفاع یک میلیون و 507 هزار واحد رسید. شاخص هم‌وزن که مجددا این روزها وضعیت بهتری دارد، با ثبت رشد بیش از 0.5 درصدی خبر از برتری نمادهای سبزپوش داشت. ارزش معاملات روز گذشته به 3.200 میلیارد تومان بالغ گردید و نزدیک به 300 میلیارد تومان پول از تالار شیشه‌ای خارج شد !

کماکان نگرانی از بابت ریزش بازارهای جهانی پابرجاست و از طرف دیگر فضای بی‌خبری در حوزه سیاسی، موجب شده تا بازار انرژی و انگیزه کافی برای حرکت رو به جلو نداشته باشد. دقیقا دو عاملی که بازار برای حرکت رو به جلو روی آن حساب باز کرده بود، حالا تبدیل به چالش اصلی شده‌اند. به دو مورد یاد شده، سرکوب نرخ دلار نیمایی و مداخلات دولتی را هم اگر اضافه کنیم، می‌بینیم که فضا بسیار مبهم است اما روی دیگر سکه را هم باید دید. دلار نیمایی طی مدت اخیر اگرچه گام‌های قدرتمندی مثل دلار آزاد نداشته اما به هر جهت گویا نرخ فروش برخی از شرکت‌های بزرگ به بیش از 26 هزار تومان رسیده است. به نظر نیما کم‌کم به کانال 28 هزار تومانی هم خواهد رسید.

مورد دیگر اینکه، با توجه به فروش 3 ماه نخست شرکت‌ها، انتظار می‌رود گزارش‌های میان‌دوره‌ای خوبی را داشته باشیم. این گزارش‌ها می‌توانند عاملی برای بسته شدن کف‌های قیمتی در بسیاری از صنایع باشند. البته باید امیدوار بود به یکباره شاهد سورپرایز منفی مشابه آنچه در گزارش‌های 12 ماهه رخ داد، نباشیم. و مورد آخر اینکه از گوشه و کنار زمزمه‌هایی درخصوص تقسیم سود حداکثری در برخی از شرکت‌های بزرگ که تا سال گذشته تقسیم سود پائینی داشتند، به گوش می‌رسد. تحقق این خبر می‌تواند محرکی برای بهبود روند بازار باشد.

اما برای امروز هم احتمالا بازاری نوسانی مشابه با بازار روز گذشته را داشته باشیم و اگر در این بین اخبار مثبت و یا نقدینگی جدیدی تزریق نگردد، احتمالا در نیمه دوم معاملات باری دیگر فشار عرضه‌ها افزایش یابد.  

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24