Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت داده گستر عصر نوین (های وب) امروز با حضور ۶۷٪ سهامداران برگزار شد...

تقسیم سود حداقلی در مجمع «های وب»

بورس24 : مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت داده گستر عصر نوین (های وب) امروز با حضور ۶۷٪ سهامداران برگزار شد.

در این مجمع صورت های مالی سالیانه دوره مالی ۱۴۰۰ تصویب شد و تقسیم حداقل سود (۱۰٪) معادل ۲۱۲ ریال مورد موافقت سهامداران قرار گرفت.

پاداش اعضای هیات مدیره نیز مبلغ ۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شد.

حق حضور اعضای غیرموظف هیات مدیران نیز به ازای تشکیل حداقل یک جلسه در ماه معادل ۲۰ میلیون‌ تومان درنظر گرفته شد.

مهم ترین موارد مطرح شده در مجمع به شرح زیر است:

*در بعضی شرکتها مثلا  توسعه مخابراتی  آریا سل و کارگزاری هیرکانیا، شرکت های وب به طور مستقیم سهامدار نیست و سهامدار عمده سهامدار است. دلیل این سیاست این است که ریسک‌های موجود به شرکت های وب برنگردد.

*موفق به اخذ مجوز صندوق بازار گردانی از سازمان بورس شدیم. این مجوز با هدف حمایت از سهام شرکت اخذ شده است.

*تا پایان تیرماه سرمایه جدید شرکت ثبت خواهد شد ( تا قبل از دریافت سود نقدی ، این افزایش سهام به دست سهامداران خواهد رسید.)

*دارایی های شرکت با یورو ۳۳۰۰ تومانی ایجاد شده است.

*به عنوان بزرگترین پیمانکار وزارت ارتباطات شناخته می شویم و بالغ بر هزار میلیارد تومان قرارداد منعقد کرده ایم.

*حیطه فعالیت های شرکت به یک حوزه محدود نشده و در حوزه های تولید ، واردات و خدمات نیز وارد شده است. مثلا تولید باطری های وانادیومی و‌ تولید پهپاد.

*بعضی قرارداد هارا همین امروز قطع کنیم به نفعمان است مثلا قرارداد های دولتی که در شش ماه اول دولت سیزدهم معادل ۶ الی ۸ سال گذشته وصولی داشتیم.

*صرفا مسئول  اجرا و نگهداری دوربین های جاده ای هستیم.

تکمیلی...

صبح امروز مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت داده گستر عصر نوین ( های وب ) با حضور 67% سهامداران برگزار شد.

در ابتدای جلسه ، مدیر عامل شرکت که 55% از سهام شرکت را نیز مالک است ، گزارشی از فعالیت های عملیاتی و مالی تیم مدیریتی شرکت ارائه کرد. اهم نکات ذکر شده در این گزارش به شرح زیر بود :

*از مهم ترین رویداد های سال مالی 1400 می توان به عقد تفاهم نامه مشارکت آرمان وفاداری آریا از زیر مجموعه های بانک ایران زمین ( رونمایی از نئو بانک ) ، تحصیل سهام شرکت اطلس خودرو ایرانیان ، سرمایه گذاری در سهام موسسه بیمه هوشمند فردا و انعقاد قراردادهایی با وزارت ارتباطات و فناوری به ارزش هزار میلیارد تومان اشاره کرد. ( بزرگترین پیمانکار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات )

*با هدف کاهش ریسک شرکت اصلی ( های وب ) ، تحصیل سهام در بعضی شرکت های زیرمجموعه به صورت مستقیم نبوده و شخص مدیرعامل یا سایر اعضای هیات مدیره،  سهام این شرکت ها را خریداری کرده اند. از جمله این شرکت ها می توان به شرکت توسعه مخابراتی آریا سل و کارگزاری هیرکانیا اشاره کرد.

*در مقایسه با سال مالی 1399 ، درآمد های عملیاتی ، سود عملیاتی ، سود خالص و سود هر سهم گروه های وب به ترتیب به میزان 53% ، 123% ، 160% و 160%  رشد داشته است. نکته حائز اهمیت کاهش بهای تمام شده درآمد های عملیاتی کل گروه نسبت به سال مالی 1399 بوده است. موارد ذکر شده در رابطه با شرکت اصلی به ترتیب به میزان 55% ، 111% ، 143% و 143% رشد داشته است. بهای تمام شده شرکت اصلی نیز به میزان 10% کاهش داشته است. وجوه نقد حاصل از فعالیت های عملیاتی گروه و شرکت اصلی به ترتیب به میزان 28% و (2% ) تغییر داشته است.

*سیاست شرکت متنوع سازی لاین های درآمد عملیاتی است. در همین راستا مبلغ 75.000 میلیارد ریال در حوزه خدمات ارتباطی ، 7.500 میلیارد ریال در حوزه مالی ، 2.500 میلیارد ریال در حوزه سخت افزار و تولید ، 8.000 میلیارد ریال در حوزه فناوری اطلاعات و 25.000 میلیارد ریال در حوزه خدمات نوآوری سرمایه گذاری شده است. حدود 500 میلیارد تومان در 8 شرکت دانش بنیان سرمایه گذاری کرده ایم.

*سه هفته پیش ، موفق به اخذ موافقت اولیه در خصوص اولین پارک علم و فناوری خصوصی به منظور کار در حوزه هوش مصنوعی ( AI  ) شدیم. این مجوز دست شرکت را در سرمایه گذاری های حوزه فناوری باز کرده و هر میزان سرمایه گذاری در این حوزه از اعتبار مالیاتی شرکت کسر می گردد .( هر میزان در این حوزه سرمایه گذاری کنیم ، از مالیات پرداختی کم می شود.) در همین راستا شرکت اقدام به خرید زمین در چند منطقه از جمله فرودگاه پیام ، پارک سجاد ، پارک پردیس و میدان بهمن ( به نام شرکت پارس آنلاین ) کرده است. کاهش چشمگیر مالیات دوره جاری به دلیل افزایش سرمایه ای است که تا پایان تیر ماه در اداره ثبت شرکتها به ثبت می رسد. بخشی از هزینه های سالهای گذشته نیز به عنوان هزینه های قابل قبول پذیرفته شده و به اعتبار مالیاتی شرکت اضافه شده است.

*تیم های تحقیق و توسعه شرکت مشغول کار در پروژه های 5G  ،  6G ، ساخت پهپاد و باطری های وانادیومی هستند.

*60% از تامین مالی های انجام شده از منابع داخل شرکت و 40% باقیمانده از منابع خارج از شرکت بوده است. بیش از 500.000 مشترک داخلی و 2.000 مشترک سازمانی داریم. با 380 تامین کننده داخلی و 15 تامین کننده خارجی در تعامل هستیم.

*پروژه های انجام شده شرکت در سال 1400 به شرح زیر بود :  1235 پروژه شبکه ثابت ( 953 هزار پورت اکتیو و 1.2 میلیون پروت پسیو ) ، 4287 پروژه شبکه موبایل On Air ( بیش از 40 هزار روستا را تحت پوشش قرار دادیم و در این بخش حدود 50 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری کردیم ) ، ایجاد و توسعه مرکز داده با ایجاد 2700 رک ( 2.000 عدد در ایرانیان نت واقع در پونک و 700 عدد در پردیس ،  بیش از 4 سایت مجزا و 10.400 میلیارد ریال سرمایه گذاری ) و بیش از 34 هزار کیلومتر پوشش جاده ای با 1887 سامانه ثبت تخلفات جاده ای ( سرمایه گذاری 8.219 میلیارد ریالی )

*با اخذ مجوز صندوق بازارگردانی اختصاصی از سازمان بورس ، شرکت می تواند قیمت سهم را مدیریت کند و تلاشمان رساندن قیمت بازار به قیمت ذاتی است.

*گزارش رتبه اعتباری شرکت بیانگر این است که دورنمای رتبه از  وضعیت پایدار به مثبت ، ریسک کسب و کار از  وضعیت کمتر از متوسط به کم و ریسک مالی از وضعیت متوسط به کم رسیده است. این گزارش توسط شرکت برهان تهیه شده است.

*احتمالا تا پایان تیرماه 1400 شرکت بیمه هوشمند فردا به ثبت می رسد و تا مرداد ماه مجوز فعالیت این شرکت اخذ خواهد شد.

*یکی از بزرگترین پروژه های شرکت ، پروژه سرمایه گذاری ایجاد و بهره برداری از شبکه فیبرنوری در سراسر کشور ( FTTX  ) است. پیش بینی شده است که این پروژه تا پایان دولت سیزدهم به بهره برداری برسد. بهره برداری از این پروژه سبب افزایش بهره وری سازمان ها و تولید ناخالص ملی خواهد شد. همزمان با توسعه این پروژه ، توسعه شبکه دسترسی فیبرنوری از طریق شرکت آریا سل نیز انجام می شود.

* تا سال گذشته تمام تمرکز شرکت در ارائه خدمات به دولت و اپراتور ها بود و اکثر قراردادها به صورت B2B  ، B2O  ، B2G  بود.  اما موضوع مطالبات وکمبود نقدینگی شرایط را سخت کرد. لازم به ذکر است که در 6 ماهه نخست دولت سیزدهم معادل 6 الی 8 سال گذشته وصول درآمد داشتیم. امسال شرکت تصمیم دارد که وارد بازار B2C  شود و با قیمت های پایین تر یا آفرهای خاص، سهم بازار بگیریم.

*تغییر ساختار سازمانی با هدف پویایی بیشتر ، توسعه و ارائه خدمات دیجیتال در حوزه بازار سرمایه و  بازار پول ، توسعه و گسترش سازمان در لایه دسترسی و انتقال شبکه رادیویی و فیبرنوری و فروش دارایی ها و مولد سازی آن در حوزه تولید فیبرنوری و تامین تجهیزات از اهداف شرکت در سال مالی 1401 است.

در پایان ، صورت های مالی سالیانه دوره مالی منتهی به 29/12/1400 با  موافقت اکثریت سهامداران تصویب و سود نقدی هر سهم به مبلغ 212 ریال تعیین شد. ( حداقل سود نقدی تقسیم شد. مدیریت شرکت به منظور بهره مندی از معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از محل سود انباشته ، این کار را انجام داده و وعده دادند که قبل از دریافت سود نقدی ، سهام جایزه در پرتفوی سهامداران می نشیند. با این کار جریان نقدی نیز از بابت مالیات پرداختنی از شرکت خارج نمی شود.)

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24