Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بررسی سر انگشتی دارایی های بورسی  که بانک به طور مستقیم  در اختیار دارد  نشان می دهد بانک سامان چیزی در حدود 10 هزار میلیارد تومان از محل بیمه سامان و پرداخت الکترونیک سامان کیش دارایی  در اختیار دارد. این عدد منهای دارایی هایی چون کارگزاری بانک سامان، گروه توسعه مالی و اقتصادی سامان، صرافی سامان و ... است. 

گام بلند بانک سامان در مسیر خلق ارزش

بورس24 : یکی از مواردی که این روز ها بازار سهام را درگیر خود کرده است فروش سهام با قیمت هایی زیر ارزش واقعی است، به این معنا که خرید یک شرکت از بازار سهام بسیار ارزان تر از تاسیس یک شرکت جدید خواهد بود.

 برای نمونه بانک سامان یکی از شرکت هایی است که سهام آن در حال داد و ستد است و با در نظر گرفتن سود محقق شده سال مالی 1400 نسبت قیمت به ارزش هر سهم این شرکت عددی زیر 5 است .

ارزش بازار این شرکت عددی بالغ بر 10 هزار میلیارد تومان است، ارزش بازاری که توازن آن با ارزش دارایی های تحت مدیریت این شرکت تطابق ندارد.

بررسی سر انگشتی دارایی های بورسی  که بانک به طور مستقیم  در اختیار دارد  نشان می دهد بانک سامان چیزی در حدود 10 هزار میلیارد تومان از محل بیمه سامان و پرداخت الکترونیک سامان کیش دارایی  در اختیار دارد. این عدد منهای دارایی هایی چون کارگزاری بانک سامان، گروه توسعه مالی و اقتصادی سامان، صرافی سامان و ... است.  از طرفی بانک سامان دارایی های ارزشمند مانند شعب در اختیار و ساختمان های ستادی دارد که اگر ارزش آنها را نیز لحاظ کنیم ارزش روز دارایی های شرکت بسیار بیشتر از رقم 10 هزار 400 میلیارد تومانی است که اکنون روی تابلو معاملات در حال دست به دست شدن است.

ازدیگر سو بررسی عملکرد مالی و عملیاتی بانک سامان خود به تنهایی گویای تحول قابل توجهی در عملکرد بانک است، اقدامی که طبیعتا یک شبه عملیاتی نمی شود و متاثر از پیاده سازی استراتژی های توسعه کسب و کار در عملکرد بانک است.

گزارش مالی منتهی به سال 1400 بانک سامان نشان دهنده بهبود عملکرد بانک در بخش درآمد های ناشی از عملیات بانکداری است و جنس درآمدی بانک در زمره درآمد های با کیفیت قرار می گیرد و چون این درآمد ها ناشی از فروش دارایی و سرمایه گذاری نیست بنابراین می توان آنرا در زمره درآمد های تکرار شوند لحاظ کرد.

نگاهی به صورت های مالی حکایت از آن دارد که خالص درآمد تسهیلات و سپرده گذاری در مقایسه با سال 1400 رشد 332 درصدی را ثبت کرده است. که این موضوع حکایت از بکارگیری درست سپرده ها و منابع ورودی به بانک در مسیر مولد و خلق ارزش افزوده برای بانک دارد.

بانک سامان

از دیگر مواردی که با رشد قابل توجهی در بانک روبرو بوده است  خالص درآمد کارمزد بوده است با رشد 471 درصدی در سال مالی 1400 در مقایسه با سال مالی 1399درآمدی که نشان دهنده افزایش عملیات بانکی است و نشان دهنده بالا رفتن میزان ارایه خدمات به مشتریان در بانک است.

بانک سامان

درآمد عملیاتی  از دیگر سرفصل هایی است که در بانک سامان با رشد همراه بوده است و در مقایسه با سال 1399  با رشد 93 درصدی مواجه بوده است.

بانک سامان

نهایتا رشد 81 درصدی حجم تسهیلات اعطایی در سال 1400 در مقایسه با سال مالی 1399 از دیگر مواردی است که در صورت های مالی 1400 بانک سامان نباید از آن غافل بود.

بانک سامان

در مجموع بررسی عملکرد مالی وعملیاتی بانک سامان همچنین میزان دارایی های در اختیار بانک و ارزش بازار فعلی این بانک نشان می دهد این بانک مسیر روبه جلویی را در پیش گرفته است و انتظار می رود با اقداماتی که در بانک شکل گرفته است این روند در سال های آتی نیز تداوم داشته باشد و از آنجا که در بازار سرمایه ، سرمایه گذاری های بر مبنای چشم انداز آتی یک کسب و کار صورت می گیرد، روند حرکت بانک سامان و چشم انداز آتی این بانک می تواند این بانک را در زمره سرمایه گذاری های با ریسک مناسب قرار دهد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24