Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

مجموعه تولیدی داروهای بیولوژی شرکت بایوسان فارمد در شهرک دارویی برکت افتتاح شد.

افتتاح خط تولید نسل جدید واکسن ضدسرطان و داروهای بیولوژی توسط ستاد اجرایی فرمان امام

بورس24 : مجموعه تولیدی داروهای بیولوژی شرکت بایوسان فارمد در شهرک دارویی برکت افتتاح شد.

چهارشنبه ۱۵ تیر در مراسمی با حضور رئیس قوه قضائیه ، سرپرست و معاونان ستاد اجرایی فرمان امام، معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل گروه دارویی برکت، استاندار البرز و جمعی از مدیران استانی، خطوط تولید نسل جدید واکسن ضد سرطان رحم و داروهای بیولوژی شرکت دانش‌بنیان بایوسان فارمد در شهرک دارویی برکت (استان البرز) افتتاح شد.

رئیس قوه قضاییه در این آیین گفت: ستاد اجرایی فرمان امام در سال‌های اخیر نقش به سزایی در راستای تولید علم و قدرت و ایجاد توانمندی برای کشور در حوزه‌های مختلف داشته است.

 حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای تصریح کرد: تلاش ستاد اجرایی در راستای توانمندسازی مردم است و پروژه‌های این مجموعه صرفا در زمینه فعالیت اقتصادی نیست، محرومیت‌زدایی از طریق طرح‌های مشارکتی باعث افزایش اعتمادبه‌نفس و ایجاد امید در دل همه کارآفرینان و جوانان و شکوفاشدن شرکت‌های دانش‌بنیان شده است.

وی افزود: از ویژگی‌های بارز فعالیت‌های ستاد اجرایی فرمان امام توجه به مناطق محروم و قشر کم‌برخوردار است، این ستاد تلاش کرده کارهای بر زمین مانده را انجام دهد کارهایی که به دلیل ریسک بالا و یا محدودیت‌های موجود ، بخش خصوصی و حتی اجرایی هم قادر به انجام آن نیستند.

اژه‌ای خاطرنشان کرد: ستاد اجرایی فرمان امام علیه ویروس منحوس کرونا به موقع وارد عمل شد و نخستین واکسن ایرانی کرونا را در مدت کوتاهی ساخت؛ با ساخت این واکسن از جان باختن و ابتلای میلیون‌ها ایرانی جلوگیری شد و تراز جمهوری اسلامی در مقیاس علمی و جهانی علیرغم میل دشمنان بالا آمد ، کادر بهداشت و درمان هم در این زمینه انصافا جانفشانی کردند، تولید واکسن ایرانی به دنیا فهماند که ما می‌توانیم در فشار فوق‌العاده و تحریم‌های فلج‌کننده هم دست برتر را داشته باشیم و با تکیه به دانشمندان جوان خودمان ، موفق شویم.

وی ادامه داد: ایجاد "شهرک دارویی برکت" افتخار بزرگی برای کشور است؛ امیدوارم طراحی جامعی که در این شهرک صورت گرفته کامل شده و این زنجیره برای تولید انواع دارو و واکسن موردنیاز مردم و جلوگیری از خروج ارز تکمیل شود.

سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام نیز با اشاره به افتتاح خطوط تولیدی جدید گفت: شرکت بایوسان فارمد در ۲۰ هزار مترمربع زیربنا و در ۵ هکتار زمین احداث شده و برای راه‌اندازی آن ۲۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

عارف نوروزی افزود: شرکت بایوسان فارمد دارای سه پروژه اصلی تولید داروهای بیوتکنولوژی (زیست‌فناورانه)، تولید داروهای پیتیدی و همچنین تولید واکسن‌های نسل جدید به ویژه واکسن ضد سرطان دهانه رحم است.

وی خاطرنشان کرد: خطوط تولید شرکت بایوسان فارمد تمام اتوماتیک و منطبق با استانداردهای جهانی است ، تولیدات این مجموعه از خروج ارز از کشور هم تأثیر به سزایی خواهند داشت.

نوروزی افزود: محصولات این شرکت برای مقابله با سرطان، بیماری‌های قلبی و عروقی، بیماری MS، ناباروری و  بیماری‌های خونی کاربرد خواهند داشت.

وی ادامه داد: سالیانه ۲۰۰ میلیون دلار صرفه‌جویی در زمینه واردات دارو داریم و حتی با صادرات به کشورهای خارجی تلاش داریم تا در آینده ارزآوری هم برای کشورمان داشته باشیم.

سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام تصریح کرد: با افتتاح خطوط تولید شرکت بایوسان فارمد ۶۰۰ نفر به صورت مستقیم و بیش از ۱۵۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به کار خواهند شد.

رئیس هیئت مدیره گروه دارویی برکت نیز دراین مراسم اظهار داشت: درحال حاضر گروه دارویی برکت ۱۳ تا ۱۴ درصد داروهای کشور را تولید می‌کند و ۴ هزار اشتغال هم در ذیل این اقدامات ایجاد کرده است.

حمیدرضا جمشیدی افزود: در جاهایی که ورود بخش خصوصی دارای ریسک بالایی است ما ورود کردیم؛ گروه دارویی برکت بازوی دارویی کشور در شرایط بحرانی است.

وی افزود: تجهیزات محیط کشت واکسن کرونا فقط در اختیار سه شرکت آمریکایی بود اما ما توانستیم واکسن ایرانی تولید کنیم و امروز در زمره ۱۰ کشور دنیا که واکسن کرونا تولید کرده‌اند هستیم.

جمشیدی خاطرنشان کرد: در دو دهه گذشته دنیا از داروهایی شیمیایی به سمت داروهای زیست‌فناورانه رفته است زیرا عوارض کمتری دارند؛ گاها یک گرم داروی زیست فناورانه یک میلیون دلار ارزش دارد و می‌تواند ارزش افزوده زیادی راهم برای کشورمان ایجاد کند.

مدیرعامل گروه دارویی برکت نیز درخصوص واکسن ضد سرطان تولیدشده در این مجموعه گفت: واکسن ضد سرطان دهانه رحم ، یک واکسن مبتنی بر hpv و دارویی برای پیشگیری از ابتلا به این سرطان است که در برخی از کشورها به صورت اجباری تزریق میشود.

اکبر برندگی افزود: این واکسن برای سنین ۱۱ تا ۳۶ سال معمولا توصیه میشود که هم‌اکنون در کشور ما به صورت وارداتی و باقیمت بسیاربالا و به سختی پیدا میشود ، اما با راه‌اندازی خطوط تولیدی بایوسان این واکسن به زودی با قیمت بسیار پایین‌تر در دسترس عموم مردم قرار خواهد گرفت.

وی درخصوص مراحل تولید این واکسن گفت: از امروز تولید این واکسن آغاز شد و با مجوزهای کسب شده از وزارت بهداشت ، مراحل کارآزمایی بالینی این واکسن هم به زودی آغاز خواهد شد.

منبع خبر: روابط عمومی گروه دارویی برکت

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24