Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بورس 24 : انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در نامه ای به وزارت صمت نسبت به سیاست های انقباضی جلوگیری از قیمت گذاری منطقی در بورس کالا هشدار داد...

صمت از آزار صنعت خاکستری هم نگذشت ؛ سیمانی ها زیر تیغ فاطمی امین

بورس24 : انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در نامه ای به وزارت صمت نسبت  به سیاست های انقباضی جلوگیری از قیمت گذاری  منطقی در بورس کالا هشدار داد.

در نامه عبدالرضا شیخان که خطاب به مدیرکل دفتر صنایع معدنی صمت نگاشته شده آمده است : در هفته جاری علیرغم عرضه بیش از یک میلیون تن سیمان در تالار بورس کالا ، متاسفانه تا پایان روز ۱۴۰۱.۰۴.۲۵ فقط حدود ۷۱۲۰۰۰ تن سیمان با احتساب معاملات مچینگ معامله صورت پذیرفته است و مسلماً این سیاست های انقباضی  موجب شده است که کارخانجات سیمان نتوانند برابر برنامه ریزی انجام شده سیمان عرضه شده در بورس کالا را به فروش برسانند.

این امر از یک طرف باعث کاهش نقدینگی در شرکت های سیمان شده و از طرف دیگر عدم خرید سیمان توسط پروژه ها و صنایع سیمان بر و عاملین که به هر دلیل کد خرید آن ها غیر فعال شده بود موجب کاهش شدید حجم ورودی سیمان به بازار گردیده است و پیش بینی می شود در چند روز آینده شاهد افزایش نرخ های سیمان در بازار آزاد باشیم . ضمن این که برای کالایی که علیرغم محدودیت برق تولید آن کماکان بیشتر از تقاضا می باشد ، اعمال هر گونه سیاست محدود کننده برای خرید و فروش آن خارج از عرف بازرگانی و شرایط تعریف شده در بورس کالا می باشد .

در نامه این تشکل صنفی هشدار داده شده که لذا این انجمن به عنوان تنها تشکل این صنعت ؛  تقاضا دارد تا قبل از این که تحمیل سیاست های دستوری به بازار بورس باعث بروز مشکلاتی در تامین سیمان کشور شود از اعمال هر گونه محدودیت غیر منطقی و دخالت در روند خرید و فروش سیمان در بورس کالا جدا خودداری گردیده و اجازه دهید بازار سیمان در یک روند طبیعی به تعادل برسد.

برای ورود به اتاق گفتگو در بورس روی لینک کلیک کنید.↪️

برای مشاهده چشم انداز بورس فردا اینجا کلیک کنید...↪️

برای اطلاع از اخبار لحظه ای بورس روی لینک کلیک کنید.↪️

اخبار سیمان 1401

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24