Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

افزایش تقاضا در نمادهای سیمانی و دارویی حاکی از آن است که معامله‌گران به تحولات کدال نگاه ویژه‌ای دارند و بالطبع با توجه به انتشار صورت‌های مالی 3 ماهه، این گزارشات بر روند معاملات روزهای آتی هر صنعت و حتی هر نماد به طور جداگانه اثرگذار است.

پیش بینی بورس فردا 28 تیر 1401/ کاهش فشار عرضه ها در برخی صنایع

بورس24 : بورس تهران معاملات دومین روز هفته را در شرایطی کم‌رمق و با تداوم تحرکات سمت عرضه آغاز کرد که حتی در گروه دارویی که روز شنبه به واسطه خبر دریافت مجوز افزایش نرخ فروش محصولاتشان با افزایش قابل توجه تقاضا روبرو شده‌بودند، فشار عرضه‌ها افزایش یافت.

بدین‌ترتیب در شرایطی که تاثیر سیگنال‌های منفی ناشی از تداوم افت قیمت‌های جهانی و البته عوامل تردید برانگیزی چون افزایش نرخ بهره بین بانکی، اثر سیگنال مثبت افزایش نرخ دلار آزاد و میانگین نرخ نیما و انتشار صورت‌های مالی 3 ماهه رضایت بخش در اغلب نمادها را بر جریان معاملات کمرنگ کرده و خریداران ترجیح می‌دادند هم در نمادهای دلاری و هم در نمادهای داخلی فعلا دست به عصا حرکت کنند، روند نزولی نماگرها تا انتهای معاملات ادامه یافت و بدین‌ترتیب شاخص کل با عقب نشینی 0.7 درصدی و شاخص هم‌وزن نیز با افت 0.8 درصدی مواجه شدند. ارزش معاملات خرد در سطح 2700 میلیارد تومان قرار گرفت و کدهای حقیقی حدود 506 میلیارد تومان نقدینگی از گردونه معاملات خارج کردند.

حال در شرایطی که امید به بهبود محسوس سودآوری و تداوم آن در صنعت پالایشی می‌رود، اما ریزش قیمت محصولات نفتی برخی معامله‌گران را از بابت افت سطوح کرک اسپرد نگران کرده‌است. هرچند اگر مبنای قیمت‌گذاری ابلاغیه وزارت نفت در مهر ۱۴۰۰ باشد با سطوح فعلی کرک اسپرد، پالایشی‌ها سودآوری درخشانی خواهند داشت. از سویی مجمع سایپا و ایران خودرو در روز سه‌شنبه برگزار خواهدشد. طبیعتا خبرهایی در رابطه با قیمت‌گذاری بلوک این دو خودروساز منتشر خواهد شد. حال باید دید خبرهای بیرون آمده از این مجامع تا چه حد بر روند این صنعت و بازار سرمایه موثر خواهد بود.

حال بازارهای جهانی در نخستین روز هفته میلادی، روند صعودی به خود گرفته و نفت و کامودیتی‌ها غالباً با رشد قیمت مواجه شده‌اند. از سویی افزایش تقاضا در نمادهای سیمانی و دارویی حاکی از آن است که معامله‌گران به تحولات کدال نگاه ویژه‌ای دارند و بالطبع با توجه به انتشار صورت‌های مالی 3 ماهه، این گزارشات بر روند معاملات روزهای آتی هر صنعت و حتی هر نماد به طور جداگانه اثرگذار است. اما به طور کلی با توجه به عوامل ذکر شده به نظر می‌رسد که اگرچه طبیعتاً در روز آتی روند کم جان معاملات و خروج سرمایه از بازار ادامه داشته و ارزش معاملات همچنان در سطوح پایین باقی خواهدماند، اما احتمالاً دست کم در برخی صنایع، وضعیت معاملات تا حدودی بهتر شده و از فشار عرضه‌ها کاسته خواهد شد.

متن کامل چشم انداز بازار فردا را ایــــــنــــــجــــــا بخوانید.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24