Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فولاد سپید فراب کویر امروز با حضور اکثریت سهامداران تشکیل شد.

تقسیم سود 15 درصدی در مجمع «کویر»

بورس24 : مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فولاد سپید فراب کویر امروز با حضور اکثریت سهامداران تشکیل شد.

در این مجمع 85 ریال سود معادل 15 درصد سود هر سهم بین سهامداران تقسیم شد.

مجمع اعلام کرد تولیدات شرکت با قطعی گاز و برق هماهنگ بود با این حال توانستیم سود را تا نزدیک به پیش بینی ها محقق کردیم.

این شرکت طرح های توسعه زیادی دارد و با توجه به اتفاقات شرایط داخلی و همچنین شرایط جهانی باید به گونه ای استفاده شود که منفعت زیادی عاید شرکت شود.

طرح تصفیه خانه، توسعه برق و آب و گاز ( تاسیس نیروگاه) خط تولید نورد و بیلت، ورود به حوزه معدن و تولید میلگردهای صنعتی از جمله طرح های توسعه شرکت است.

خبر تکمیلی...

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر با حضور اکثریت سهامداران اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل، نماینده سازمان بورس و بازرس قانونی برگزار شد.

پروژه فولاد آلیاژی در کویر

در ابتدای این جلسه مدیرعامل گزارشی از هیئت مدیره را قرائت کرد و بیان داشت: شرکت کویر در سالی که گذشت سختی های زیادی را تحمل کرد با این حال از اهداف خود که شامل چندین طرح توسعه بود عقب نماند، پروژه فولاد آلیاژی در شرکت رقم خورده است و حدود 25 درصد پیشرفت داشته است. این طرح صادرات محور هم خواهد بود.

وی ادامه داد: پروژه تصفیه خانه با پیشرفت 85 درصدی تا دو ماه دیگر به بهره برداری می رسد. فولاد کویر با برنامه ریزی های مناسب توانسته کمترین میزان مصرف آب را داشته باشد و با این آب بیش از 250 میلیون دلار ارز به کشور وارد کرده است.ضمن اینکه ما در کنار توسعه خط تولید بیلت خط نورد خود را نیز توسعه می دهیم.

تاسیس نیروگاه در شرکت

وی بیان داشت: این شرکت نیروگاه 320 کیلوولت تاسیس می کند.این موضوع مسئله تمام شرکتهای تولیدی بوده و باید برای آن راه حل بیاندیشیم.

وی افزود: شرکت در سال 1400، بیش از 470 هزار تن میلگرد 302 هزار تن کلاف های صنعتی تولید کرده است. در حوزه کلاف های صنعتی شرکت سهم 40 درصدی از بازار و در حوره میلگرد سهم 12 درصدی از بازار  دارد. 8 درصد تولید میلگرد و کلاف های صنعتی کشور توسط کویر انجام می شود.

وی تاکید کرد: شرکت در سال 1400،  790 هزار تن انواع محصولات فولادی به فروش رسانده که از لحاظ ریالی 54 درصد رشد و از لحاظ تناژ کاهش 3 درصدی نسبت به سال مالی گدشته داشته است. تولیدات شرکت با قطعی گاز و برق هماهنگ بود با این حال توانستیم سود را تا نزدیک به پیش بینی ها محقق کردیم.

قرائت گزارش حسابرس

در ادامه بازرس قانونی گزارش خود را قرائت کرد و اظهار نظر مقبول نسبت به صورت های مالی ارائه کرد.

در ادامه مدیرعامل شرکت در پاسخ به سوال سهامداران در خصوص طرح های توسعه گفت: این شرکت طرح های توسعه زیادی دارد و با توجه به اتفاقات شرایط داخلی و همچنین شرایط جهانی باید به گونه ای استفاده شود که منفعت زیادی عاید شرکت شود.

خط تولید نورد هم در برنامه داریم

وی افزود: طرح تصفیه خانه، توسعه برق و آب و گاز ( تاسیس نیروگاه) خط تولید نورد و بیلت، ورود به حوزه معدن و تولید میلگردهای صنعتی از جمله طرح های توسعه شرکت است.

وی تصریح کرد: از طرح های توسعه راهبردی شرکت تولید  800هزار تن بیلت های آلیاژی و فوق کیفی است که این پروژه پیشرفت حدود 26درصدی تا کنون داشته است. مواد اولیه تولید این نوع بیلت ها آهن اسفنجی و فروآلیاژهاست که از داخل کشور تامین خواهد شد.

وی بیان داشت: ارزش افزوده در صنعت به سمت تولیدات صنعتی خواهد رفت.در سال گذشته ما برنامه افزایش تولید را داشتیم، اما قطعی ها زیاد بود. دولت متاسفانه یکسری دستورالعملهای خلق الساعه ایجاد می کند مثل دستور العمل صادرات که در اواخر فروردین ماه روی داد و این باعث کاهش فروش ما شد. ما از موقعیت جنگ اوکراین نتوانستیم استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: در ارتباط با برق از اواسط تیر ماه از صفر خارج کرده ایم و این عالی است. همچنین همانطور که گفته شد شرکت به حوزه معدن وارد می شود.

در پایان نیز به ازای هر سهم 85 ریال سود بین سهامداران تقسیم شد و این موضوع به تصویب مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت رسید. این سود معادل 15 درصد سود هر سهم بود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24