Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

مجمع شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری امروز با حضور سهامداران این شرکت برگزار شد.

سه زیرمجموعه «وصندوق» در لیست عرضه اولیه

بورس24 : مجمع شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری امروز با حضور سهامداران این شرکت برگزار شد.

این مجمع ۲۴۰ تومان سود به ازای هر سهم تقسیم کرد.

مجمع اعلام کرد پروژه نیروگاه اندیمشک به دلیل اقتصادی نبودن در راستای صرف صلاح سهامداران متوقف شد.

با پیگیری های شرکت برای پرونده ۱۲۰ میلیون دلاری ۶ ساله کیفر خواست صادر شده است.

همچنین گفته شد پتروشیمی مسجد سلیمان امسال به سوددهی می رسد.

برنامه عرضه اولیه فولاد صبا خلیج فارس، فولاد اکسین و پتروشیمی مسجد سلیمان در دستور کار «وصندوق» است.

تکمیلی... 

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری عصر امروز به منظور بررسی عملکرد سال مالی ۱۴۰۰ این شرکت تشکیل جلسه داد. 

ابراهیمی مدیرعامل وصندوق در خصوص عملکرد سال مالی ۱۴۰۰ در جمع سهامداران اینطور توضیح داد و گفت: درتلاشیم در سنوات پیشرو از نظر سرمایه و ارزش بازار جز سه شرکت اول  در میان هلدینگ‌های هم رشته خود باشیم. 

وی ادامه داد: با توجه به گزارشات مقایسه ای از سال ۹۳ تا سال ۱۴۰۰ روند سودآوری شرکت همواره صعودی بوده و اکنون به ۱۰ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است که بر اساس برنامه ریزی ها و سرمایه گذاری هایی که در دستور کار ماست انتظار داریم این روند صعودی ادامه دار باشد . 

ابراهیمی به سرمایه گذاری های صورت گرفته در صنایع مختلف نیز اشاره کرد و گفت: در صنعت متانول سرمایه‌گذاری‌های داریم که اکنون قیمت متانول در سطوح پایینی قرار دارد همچنین در صنعت اوره نیز سرمایه گذاری کردیم و ۶۷ درصد پترو شیمی مسجد سلیمان در اختیار ماست با ظرفیت یک میلیون و پنجاه هزار تن سالانه که امسال ۸۰ درصد ظرفیت تولیدی فعال بوده است. 

وی به پتروشیمی جم نیز اشاره کرد و گفت: از دیگر سرمایه‌گذاری‌های ما پتروشیمی جم است که در حوزه تولید اتیلن فعالیت می کند با توجه به شرایط اقتصاد جهانی در حال حاضر قیمت کامودیتی و کالاهای پتروشیمی نوسان دارد. 

ابراهیمی در خصوص عملکرد مالی شرکت نیز گفت در سال مالی ۱۴۰۰ سود حاصل سرمایه گذاری های ما به رقم ۱۰ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته این عدد ۸۰ درصد رشد داشته است.

او گفت: در حوزه فروش سرمایه گذاری ها نیز میزان درآمد ما از ۳۷۰ میلیارد تومان به ۴۸۵ میلیارد تومان افزایش داشته و در مجموع ۷۸ درصد رشد درآمد ای در صورت های مالی ما به ثبت رسیده است و سود ما از ۶۱ هزار میلیارد تومان به ۱۰ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسید که سود پایه هر سهم معادل ۲۵۴ تومان بود. 

مدیر عامل سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری در خصوص پرتفوی غیر بورسی شرکت نیز گفت: یکی از برنامه‌های ما برای شرکت‌های زیرمجموعه غیر بورسی عرضه این شرکتها در بازار سرمایه است شرکت صبا فولاد خلیج فارس یکی از شرکت های شفاف ماست که در اولویت عرضه قرار دارد، از دیگر شرکت‌هایی که در برنامه عرضه قرار دارند پتروشیمی  مسجدسلیمان و فولاد اکسین است که در تلاشی مقدمات عرضه اولیه این شرکت ها پس از رفع ملاحظات سازمان بورس اجرایی گردد.

وی افزود: از برنامه های پیش روی ما تامین مالی پروژه ها خروج از شرکت های کم بازده و شرکت های زیان ده اتحاد های استراتژیک با هلدینگ های مشابه در راستای زنجیره ارزش و خلق ارزش افزوده در راستای به ثمر رساندن پروژه های در دست اجراست. 

مدیر عامل صندوق در خصوص برنامه‌ های توسعه شرکت صبا فولاد خلیج فارس گفت از مهمترین برنامه هایی که در دست اجرا داریم پروژه ذوب و احیای صبا فولاد است این طرح با مشکلاتی در تخصیص زمین روبرو است که با رایزنی‌های انجام شده انتظار داریم، این مشکل به زودی برطرف شده و استارت اجرای پروژه زده می شود. همچنین پروژه PDH در پتروشیمی جم نیز از برنامه‌های ماست که این پروژه نیز با مشکلات زمین روبروست و در حال طی مراحل برای تسریع اجرای آن هستیم.

تیم اجرایی شرکت در تلاش است تا واحدهای زیرمجموعه سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری  با حداکثر ظرفیت تولید داشته باشد و موانع و مشکلات موجود در راستای خلق ارزش افزوده سریعاً برطرف گردد. 

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری در زمان قرائت گزارش حسابرسی این شرکت به تمام سوالات سهامداران پاسخگو بود و با کمک مدیران شرکت های تابعه سوالات سهامداران را پاسخ داد. 

از بند ۴ گزارش حسابرس به موضوع مطالبات ۱۲۰ میلیون دلاری این شرکت اشاره داشت که اعلام شد بخشی از این مطالبات وصول شده و در حدود ۸۰۰ میلیارد تومان نیز املاک برای تسویه این مطالبات وجود دارد و برای این پرونده  کیفرخواست صادر شده است. 

سهامداران در خصوص بهای تمام شده پتروشیمی مسجد سلیمان پور پرسیدند گفت سرمایه گذاری در سالهای قبل انجام شده مدیر عامل آن را بخش خصوصی تامین منصوب می کرد و اکنون با توجه به مشکلاتی که در مجموعه بوده است پرونده های حقوقی برای برخی از افراد در این خصوص باز شده و با پیگیری‌های انجام شده مدیر عامل نیز از سوی صندوق بازنشستگی انتخاب می‌ شود. 

این  سرمایه گذاری با رقمی در حدود  ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون یوآن نجام شده است. رئیس هیئت مدیره پتروشیمی مسجد سلیمان در پاسخ به سوال سهامداران مبنی بر اینکه آیا این مجموعه در سال مالی جاری سودده خواهد شد یا خیر گفت: اگر قیمت اوره در سطوح فعلی باقی بماند انتظار داریم پتروشیمی سوده شود. همچنین بخشی از بدهی های پتروشیمی نیز پرداخت شده و انتظار داریم این بدهی ها بدون مشکل تسویه گردد. 

از دیگر برندهای حسابرس به موضوع سرمایه گذاری در نیروگاه اندیمشک اشاره داشت که مدیر عامل شرکت صراحتاً اعلام کرد: این پروژه متوقف شده است و برنامه‌ای برای سرمایه‌ گذاری در آن نداریم. 

از دیگر بندهای حسابرسی به مطالبات شرکت پتروشیمی جم از پتروشیمی مهر اشاره داشت که مدیر عامل پتروشیمی جم در توضیح این بند گفت ۸۷۲ میلیون دلار مطالبات سنواتی از بذر شیمی مهر داریم که پیگیری حقوقی در این خصوص در حال اجراست و مطالبات جاری ما نیز در حدود ۱۴۰۰ میلیارد تومان بوده است که تا الان ۵۰۰ میلیارد تومان از این بدهی نقد شده و مابقی هم در حال تسویه است و اکنون نیز ابتدا وجه کالا دریافت و سپس کالا تحویل داده می شود. 

مجمع شرکت سرمایه‌ گذاری صندوق بازنشستگی پس از از ارائه گزارش عملکرد قرائت گزارش حسابرس و پاسخگویی به سوال سهامداران در نهایت رای به تقسیم ۲۴۰ تومان سود به ازای هر سهم داد.

برای اطلاع از خرید و فروش پالایش یکم روی لینک کلیک کنید.↪️

برای اطلاع از  اخبار دلار امروز روی لینک کلیک کنید.↪️

برای اطلاع از جزئیات افزایش سرمایه شستا روی لینک کلیک کنید.↪️

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24