Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

مدیر عامل: سهم بانک در خدمات الکترونیکی افزایش داشته رشد ۲۶ درصدی در جذب سپرده‌ ها در سال ۱۴۰۰ رقم خورد سید محمد مهدی احمدی با اشاره به برخی از برنامه های آتی و طرح های توسعه ای بانک گفت: ارتقای افزایش سرمایه بانک در راستای افزایش...

اخبار مجمع عمومی عادی سالیانه بانک شهر را اینجا بخوانید

بورس24مجمع عمومی عادی سالیانه بانک شهر با حضور بیش از ۶۱ درصد سهامداران برگزار شد به گزارش بورس24 مجمع بانک شهر سود تقسیم کرد.

هیئت رئیسه مجمع:

ابوالفضل فلاح  به‌عنوان رئیس مجمع 
سید علیرضا سید اردوبادی   به‌عنوان ناظرمجمع
 غلامحسین تابش فر  به‌عنوان ناظرمجمع
سیامک جلوه  به‌عنوان منشی مجمع

سید محمد مهدی احمدی ،مدیر عامل بانک شهر در مجمع این شرکت گفت: هزینه منابع جذب شده در سال ۱۴۰۰، ۹درصدکاهش داشته و تمرکز بانک بر جذب منابع ارزان بوده است.

وی گفت: سهم بانک در خدمات الکترونیکی افزایش داشته و افزایش منابع بدون هزینه به کل منابع از ۲۵درصد به ۲۹درصد و رشد ۴۶درصد تسهیلات اعطایی در سال ۱۴۰۰ رسیده است.   

احمدی گفت: رشد ۲۶درصد جذب سپرده‌ ها در سال ۱۴۰۰، رشد چشمگیر درآمد کارمزد در بین بانک‌های خصوصی کشور اتفاق افتاده است.  

احمدی گفت: بانک شهر عملکرد مناسبی در جذب سپرده ها داشته و رشد سپرده های بانک در سال ۱۴۰۰ در حدود ۲۵.۹ درصد بوده است و در پایان سال ۱۴۰۰ سپرده های دریافتی از اشخاص بانک به ترتیب حدود ۱۱.۱ و ۲.۶ درصد از کل سپرده های سیستم بانکی و بانکهای خصوصی بوده است.

به گفته وی، جمع درآمد های بانک در سال ۱۴۰۰  نسبت به سال قبل  افزایش و ۶۶درصد رشد داشته است

احمدی با اشاره به برخی از برنامه های آتی و طرح های توسعه ای بانک گفت:؛ ارتقای افزایش سرمایه بانک در راستای افزایش عملیات بانکداری مبتنی بر نسبت‌ های سرمایه نظارتی،افزایش سهم بازار منابع و مصارف،افزایش سهم بازار تعهدات، استقرار باشگاه مشتریان بانک شهر و طراحی و توسعه محصوالات و خدمات نوین و الکترونیکی بانکی برخی از برنامه‌های شرکت است. 

این مقام مسئول در بانک شهر گفت: بانک شهر با ۳۷ درصد سهم اول در معاملات ارزی سامانه نیما را دارد که دلیل عمده رشد درآمد کارمزد همین موضوع بوده و پایدار خواهد بود.

وی گفت: ساماندهی کارگروه تخصصی و تمرکز بر فروش اموال مازاد در سال جاری از مهمترین اقدامات آتی خواهد بود.

وی گفت: مجوز صندوق اختصاصی بازارگردانی جهت بازارگردانی سهم وشهر توسط بانک شهر به عنوان اولین بانک کشور اخذ شده و تا چند ماه آینده تاسیس خواهد شد.

به گفته وی، پیگیری های لازم جهت انتقال رسمی ملک هنگام که یکی از بزرگترین و با ارزش ترین املاک بانک شهر می باشد در حال انجام است و احتمالا تا چند ماه آینده این مورد انجام خواهد شد.

احمدی افزود: بنابر جلسه با کمیسیون اقتصادی مجلس و بانک مرکزی قرار شده شهرداری ها در خصوص مطالبات و اخد ذخایر بانک شهر به مانند دولت باشد و بعد از ابلاغ، رقم قابل توجهی از ذخایر قبلی برگشت داده خواهد شد.

مدیر عامل بانک با اشاره به اقداماتی که  در جهت خروج از شمول ماده ۱۴۱ و کاهش زیان انباشته صورت گرفته، گفت: مجوز تاسیس صندوق املاک و مستغلات اخذ شده و پیشبینی می گردد از انتقال دارایی های بانک شهر به این صندوق ۵،۰۰۰ میلیارد تومان از زیان انباشته کاهش داشته باشد.

وی افزود: همچنین ،مجوز پذیرش و عرضه اولیه گروه مالی شهر در بورس تهران اخذ شده که احتمالا از این محل ۵ تا ۶ هزار میلیارد تومان از زیان انباشته کاهش داشته باشد.

به گفته وی، با مجوز اخذ شده از بانک مرکزی پیش بینی می گردد امسال ۶ تا ۷ هزار میلیارد تومان ناشی از فروش اموال مازاد بانک از زیان انباشته کاهش یابد. همچنین وصول مطالبات شهرداری ها از دولت در جهت افزایش سرمایه بانک شهر استفاده خواهد شد

احمدی گفت: زیان انباشته در سال جاری به زیر‌ ۱۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید و مبلغ برگشت ذخایر ۷ هزار میلیارد تومان خواهد بود از سویی سود عملیاتی سال جاری ۲ هزار میلیارد تومان پیش بینی می گردد.  همچنین،  املاک مازاد با شرایط خاص، ۱۰ درصد نقد و مابقی اقساط منطقی  با یک سال تنفس واگذار می شود. 

وی همچنین افزود: فروش بلوکی سهام تامین سرمایه تمدن(حدود ۹درصد) به قیمت ۶۶۶ تومان هر سهم یک مشتری‌ خارجی و یک مشتری داخلی داشته که مجوز از سمت بانک مرکزی داده نشده است.

مصوبات مجمع 

بهمند به‌ عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و دش و همکاران به‌ عنوان بازرس علی‌ البدل انتخاب گردید. روزنامه‌ های همشهری ، دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌ های شرکت تعیین شدند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24