Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

به نظر می‌رسد که در روزهای آتی اوضاع معاملات تا حدودی بهبود یافته و به واسطه گزارشات کدال، معاملات بهتر و امیدوارکننده‌ای را دست کم در برخی صنایع شاهد باشیم.

پیش بینی بورس فردا، اول مرداد 1401/ نجات بازار سهام با گزارش های فصلی شرکت ها

بورس24 : بورس تهران معاملات چهارشنبه را در حالی متعادل، کم‌حجم و با تمایلات رو به بالا آغاز کرد که در شرایطی که اغلب نمادهای بزرگ بازار جهت برگزاری مجمع متوقف بودند، بخش بزرگی از بار صعود بازار سرمایه بر دوش صنایع متوسط و کوچک افتاده‌بود.

بدین‌ترتیب در شرایطی که نماگرهای بورسی به روند صعودی خود تا انتهای معاملات ادامه دادند، شاخص کل با پیشروی 0.2 درصدی و شاخص هم‌وزن نیز با رشد 0.52 درصدی روبرو شدند. ارزش معاملات خرد به واسطه غایب بودن تعداد زیادی از نمادهای بزرگ به رقم اندک 1693 میلیارد تومان رسید و کدهای حقیقی حدود 40 میلیارد تومان نقدینگی از گردونه معاملات خارج کردند.

نکته قابل توجه در معاملات روز چهارشنبه، توجه ویژه معامله‌گران به صنعت غذایی بود. به طوری که اغلب نمادهای این گروه به واسطه انتشار گزارشات دلچسب فصل بهار، یا با صف خرید روبرو شده یا در مدار مثبت و در نزدیکی سقف قیمتی مجاز داد و ستد شدند.

اما نکته امیدوارکننده در برهه فعلی علاوه بر انتشار گزارشات فصلی جذاب در اغلب صنایع و نمادها، آن است که نمادهای بزرگی که در حال برگزاری مجمع بوده و بین سهامداران خود سود تقسیم می‌کنند، به واسطه همین موضوع با کاهش قیمت سهام به اندازه سود تقسیمی روبرو خواهند شد که همین امر می‌تواند با کاهش نسبت قیمت به درآمد در نمادها و بازار، انگیزه سمت تقاضا را برای ورود نقدینگی جدید به بازار افزایش دهد.

با این حال بر خلاف روزهای ابتدایی هفته میلادی، از روز گذشته شاهد افت قیمتی در بازارهای جهانی بودیم که می‌تواند ابهامات و احتیاط معامله‌گران را از این بابت نسبت به بخشی از نمادهای کالایی به قوت خود باقی بگذارد.

هرچند شواهد امر از این مساله حکایت دارند که با توجه به مسائل امیدوارکننده‌ای که در این گزارش به آنها اشاره کردیم، بورس تهران دیگر جایی برای ریزش قوی ندارد و بعید است که افت قابل توجه‌ای را در قیمت اغلب نمادها شاهد باشیم، اما کارشناسان همواره توصیه دارند که می‌توان با بررسی بنیادی جداگانه هر صنعت و نماد، سرمایه‌گذاری‌های مطلوبی را در بازار سهام به انجام رساند.

حال با بررسی شاخص‌های عملکردی و روند عرضه و تقاضای بازار، به نظر می‌رسد که در روزهای آتی اوضاع معاملات تا حدودی بهبود یافته و به واسطه گزارشات کدال، معاملات بهتر و امیدوارکننده‌ای را دست کم در برخی صنایع شاهد باشیم. بدین‌ترتیب احتمالاً بورس فردا به روند متعادل و رو به جلوی خود ادامه خواهد داد و طبیعتاً در این بین با توجه به گزارشات فصلی شرکت‌ها، برخی صنایع با اقبال بیشتری مواجه خواهند شد.

متن کامل چشم انداز بازار فردا را ایـــــــنـــــــجــــــا بخوانید.

برای اطلاع از نبض بازار بورس و سهام امروز روی لینک کنید ↪️

برای اطلاع از زمان دقیق خرید ارز نیما روی لینک کنید.↪️

برای مشاهده اخبار  بورس امروز روی لینک کلیک کنید.↪️

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24