Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

از امروز به مرور شرکت‌ها با در دست داشتن گزارش مجمع و انتشار گزارش 3 ماهه سوار اتوبوس شده و به تالار شیشه‌ای باز خواهند گشت. و لذا ارزش معاملات و جریان نقدینگی مقداری بهبود خواهد یافت. البته تحولات رخ داده الزاما به معنای رشد بازار نخواهد بود اما به هر جهت همین که ریسک افت سود از پیش پای بازار برداشته شده و P/E-ttm بازار از دو ناحیه تقسیم سود و رشد سود تعدیل شده، اتفاق خوبی است و در نتیجه کف قیمت برای بسیاری از سهم‌ها که عملکرد خوبی داشته‌اند، بسته خواهد شد.

پیش‌بینی وضعیت بورس 1 مرداد 1401 / ایستگاه حمایت

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات نخستین روز کاری هفته می‌رویم که بازار چهارشنبه با وجود غیبت بسیاری از نمادها و قرار گرفتن پشت دیوار تعطیلات پایان هفته، به دلیل رسیدن گزارش خوب 3 ماهه برخی از شرکت‌ها شرایط نسبتا خوبی داشت و در این روز شاخص کل موفق شد رشد اندک 3 هزار واحدی را به نمایش بگذارد. همچنین رشد 0.5 درصدی شاخص هم‌وزن نشان از برتری نسبی خریداران پس از افت روزهای اخیر داشت. البته حجم معاملات حرفی برای گفتن نداشت و خروج نقدینگی با سرعتی کمتر از روزهای قبل ادامه داشت.

طی روزهای اخیر و به ویژه در دو روز پایانی هفته سیل گزارش‌های 3 ماهه را داشتیم. گزارش‌هایی که انصافا خوب بود. البته این موضوع برای همه شرکت‌ها صدق نمی‌کند و حتی با وجود رشد سود در برخی از شرکت‌ها نسبت به دوره مشابه سال گذشته، نقطه ضعف‌هایی نظیر افت حاشیه سود و رشد بهای تمام شده مشاهده می‌شود اما در مجموع گزارش‌ها قابل قبول بود و تا حدودی نگرانی از بابت تکرار گزارش‌های ضعیف 3 ماه پایانی سال گذشته مرتفع گردید. متوسط حاشیه سود بسیاری از نمادها با رشد خوبی از سطوح کمتر از 30 درصدی حتی تا 35 درصد هم رشد کرده است و این موضوع نشان می‌دهد که شرکت‌ها از نظر سودسازی در شرایط مناسبی قرار دارند.

اما از امروز به مرور شرکت‌ها با در دست داشتن گزارش مجمع و انتشار گزارش 3 ماهه سوار اتوبوس شده و به تالار شیشه‌ای باز خواهند گشت. و لذا ارزش معاملات و جریان نقدینگی مقداری بهبود خواهد یافت. البته تحولات رخ داده الزاما به معنای رشد بازار نخواهد بود اما به هر جهت همین که ریسک افت سود از پیش پای بازار برداشته شده و P/E-ttm بازار از دو ناحیه تقسیم سود و رشد سود تعدیل شده، اتفاق خوبی است و در نتیجه کف قیمت برای بسیاری از سهم‌ها که عملکرد خوبی داشته‌اند، بسته خواهد شد. بازار سطح 7 واحد برای P/E را به عنوان یک محدوده مهم و قابل اتکا می‌شناسد. بنابراین به نظر می‌رسد روند معاملات در دومین ماه از تابستان بهتر از فصل بهار باشد.

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24