Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

در ادامه از او در خصوص افزایش قابل توجه نرخ بهره بین بانکی در هفته های اخیر پرسیده شد که حسینی در پاسخ به خبرنگار بورس 24 اذعان کرد: نرخ تسهیلات، تورم و نرخ اوراق در بازار سرمایه همه این ها مجموعه ای از نرخ هاست که متعادل با هم حرکت می کند. در حال حاضر هیچ سیاستی مبنی بر افزایش نرخ بین بانکی وجود ندارد و قطعا این نرخ به سرعت تعدیل خواهد شد. منطقی این است که در مجموعه نرخ هایی که اشاره شد بتوانیم همه بازارها را داشته باشیم...

وعده معاون وزیر اقتصاد در نمایشگاه بورس ؛ نرخ بهره بانکی از امروز دیگر بالا نمی رود ؛ تعدیل هم می شود...

بورس24 : نرخ بهره بین بانکی که نشان دهنده قیمت تمام شده پول است ، تعدیل خواهد شد.

معاون بانک و بیمه وزیر اقتصاد در حاشیه برگزاری چهاردهمین نمایشگاه بورس ، بانک و بیمه به خبرنگاران گفت: در بحث ساختار مالی بانک ها 35 هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه ای که قانون در بودجه امسال پیش بینی شده، در حال پیگیری است تا با هماهنگی سازمان خصوصی سازی بتوانیم این موضوع را در خصوص بانک های دولتی تحقق ببخشیم.

وی افزود: در بانک های خصوصی شده و خصوصی که احتمالا مدیریتشان توسط وزارتخانه در حال انجام است، در تلاش هستیم تا از محل تقسیم سود افزایش سرمایه را تقویت کنیم.

او در ادامه به موضوع بااهمیت مطالبات بانک ها از دولت اشاره کرد و ابراز داشت: بحث سوم که در حال پیگیری است مطالبات بانک ها از دولت است. این موضوع چندین بار در دولت مطرح شده و معاونت اقتصادی، بانک مرکزی و خود وزارتخانه پیشنهادات مختلفی را ارائه کردند که در دست پیگیری است که اگر به سرانجام برسد بخش زیادی از ناترازی ها جبران خواهد شد.

حسینی با اشاره به تعیین تکلیف موضوع واگذاری سهام و اموال مازاد بانک ها تصریح کرد: مساله بعدی واگذاری هایی است که طبق تکالیف قانونی باید توسط بانک ها صورت گیرد. با توجه به جلساتی که با هیات مدیره بانکها داشتیم و تاکیداتی که در این خصوص انجام شده امیدواریم که مقدار قابل توجهی از واگذاری های سهام و اموال مازادی که نزد بانک هاست را شاهد باشیم. مجموع این عوامل می تواند بخش قابل توجهی از ناترازی شبکه بانکی را برطرف کند. مهمترین موضوع کمک به اصلاح ساختار مالی بانک هاست که از این طریق توان شبکه مالی افزایش یابد.

بین بانکی بالاتر نخواهد رفت

در ادامه از او در خصوص افزایش قابل توجه نرخ بهره بین بانکی در هفته های اخیر پرسیده شد که حسینی در پاسخ به خبرنگار بورس24 اذعان کرد: نرخ تسهیلات، تورم و نرخ اوراق در بازار سرمایه همه این ها مجموعه ای از نرخ هاست که متعادل با هم حرکت می کند. در حال حاضر هیچ سیاستی مبنی بر افزایش نرخ بین بانکی وجود ندارد و قطعا این نرخ به سرعت تعدیل خواهد شد. منطقی این است که در مجموعه نرخ هایی که اشاره شد بتوانیم همه بازارها را داشته باشیم.

در پایان معاون بانک و بیمه وزارت اقتصاد بر لزوم تعامل بین شبکه بانکی، بیمه و بازار سرمایه تاکید کرد و بیان داشت: شبکه بانکی، بیمه و بازار سرمایه باید بتوانند با هم تعامل داشته باشند و ظرفیت های بهینه فی مابین بازارها استخراج شود. بنابراین هر گونه تعیین نرخ در تمام بازارها باید با توجه به سایر بازارها انجام شود تا بین آن ها تعادل برقرار شود. شورای پول و اعتبار، بانک مرکزی و وزارتخانه بر ایجاد این تعادل و پیگیری تحقق آن مصر و پیگیر هستند.

گفتنی است ، نرخ سود بین بانکی با 17 صدم درصد رشد نسبت به هفته قبل به 21,31 درصد رسیده است. این هفتمین هفته پیاپی است که شاهد روند صعودی نرخ بهره بین بانکی هستیم. در طول 7 هفته اخیر بانک مرکزی در مجموع 76 صدم درصد به این نرخ افزوده و آن را از محدوده 20,55 صدم به رقمهای فعلی رسانده است.

این نرخ در ابتدای امسال کمتر از 20 و نیم درصد بود و حالا به بالاترین رقم خود در ماه های گذشته رسیده است. به نظر می رسد علی رغم همه انتقادهایی که در این زمینه وجود دارد، بانک مرکزی حاضر نیست از موضع خود کوتاه آمده و نرخ بازار بین بانکی را بکاهد.

حداقل نرخ توافق بازخرید نیز که هفته قبل 20,91 درصد بود این هفته به 21,21 درصد افزایش یافت.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24