Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بورس 24 : معاون بانک و بیمه وزیر اقتصاد در چهاردهمین دوره نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه مرتفع کردن بحث مربوط به ناترازی بانک ها را از مهمترین اهداف دولت سیزدهم مطرح کرد...

بانک ها 35 همت افزایش سرمایه می دهند ؛ امسال...

بورس24 :  معاون بانک و بیمه وزیر اقتصاد در چهاردهمین دوره نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه مرتفع کردن بحث مربوط به ناترازی بانک ها را از مهمترین اهداف دولت سیزدهم مطرح کرد.

به گفته سید عباس حسینی ، افزایش سرمایه و موضوع بهبود کفایت سرمایه بانک ها، دریافت مطالبات بانک ها از دولت و همچنین سیاست دولت در اصلاح ساختار مالی بانک ها مجموعه اقدامتی است که دولت در نظر دارد تا از طریق آن ها ترازنامه بانک ها را بهبود بخشیده و بخش قابل توجهی از ناترازی های بانکی را مرتفع سازد.

سیاست تقسیم حداقلی سود در مجامع بانک ها  یکی از راهکارهای رسیدن به این اهداف است که در مجامع امسال اجرایی شد تا این سودها در انباشته شرکت ها قرار گرفته و از این محل بتوانند با استفاده از ظرفیت های قانونی سهام جایزه یا افزایش سرمایه از محل انباشته، سرمایه خود را ارتقا دهند. بعنوان مثال بانک های ملت، پست بانک و اقتصاد نوین از همین مسیر موفق به انجام افزایش سرمایه شدند.

یکی دیگر از سیاست های دولت در اصلاح ساختار مالی بانک ها مبلغ 35 هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه ای بود که در بودجه سال جاری کشور پیش بینی شده و در حال پیگیری است. موضوع بعدی مطالبات بانک ها از دولت است که اگر موضوع واگذاری املاک و سهام مازاد بانک ها در سال جاری به سرانجام برسد بخش زیادی از این ناترازی ها رفع خواهد شد.

او تاکید زیادی بر این موضوع داشت که تلاش ها و پیگیری های زیادی در این باره انجام شده و خواهد شد و مطمئنا تا پایان سال جاری این اهداف محقق خواهد شد.

تعدیل نرخ بازار بین بانکی، کنترل پایه پولی کشور، کنترل تورم، کنترل نرخ ارز و اصلاح ناترازی بانک ها از مهمترین شاخص هایی است که دولت در حال پیگیری آن است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24