Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

تقی زاده گفت: به جهت حمایت از سهم ونیرو، درصدد اخذ مجوز انتشار اوراق تبعی در 2 سطح حمایتی و تامین مالی بوده که با تایید هیات مدیره، سریعا اجرایی می شود.

گزارش امیدوار کننده مدیرعامل "ونیرو" از تحولات دگرگون کننده زیر مجموعه ها و هلدینگ

بورس24 : تقی زاده گفت: به جهت حمایت از سهم ونیرو، درصدد اخذ مجوز انتشار اوراق تبعی در 2 سطح حمایتی و تامین مالی بوده که با تایید هیات مدیره، سریعا اجرایی می شود.

 حسنعلی تقی زاده مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری نیرو با اشاره به سیاست ها، برنامه های حمایتی و سود سازی این شرکت به خبرنگار بورس24 اظهار داشت:  در سال جاری به طور جدی  سرمایه گذاری در انرژی های تجدیدپذیر، رمز ارزها و تسویه مطالبات را اجرایی خواهیم کرد.

تعامل برای وصول مطالبات

وی در خصوص مدیریت و وصول مطالبات با ذکر مثالی ادامه داد: این شرکت مایل نیست تا مطالبات خود را به حواله ارزی عراق و پاکستان تبدیل کند. بلکه ترجیح داده شده تا این مطالبه تبدیل به نیروگاه شود.

تقی زاده روند وصول مطالبات و تبدیل آنها را سخت اما امکان پذیر دانست و افزود: در این خصوص با وزارت نیرو مذاکراتی شده و ازآنجایی که این موضوع به عنوان یک طرح خاص به شمار می رود؛ بنابراین توافقاتی نیز با توانیر داشته که در نهایت با حصول نتیجه، می تواند آورده و سودسازی عالی را شاهد بود.

وی شرایط طرح کاشمر را متفاوت از سایر نیروگاه ها ارزیابی کرد و گفت: در این موضوع باید فاینانس انجام داد. به همین منظور به دنبال فاینانس از روسیه هستیم. پروژه کاشمر درآمد ارزی دارد و نگران نوسانات نرخ ارز نیستیم.

ارزشمندی نیروگاه ترکیبی

 مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری نیرو در ادامه بر ایجاد نیروگاه سیکل ترکیبی به عنوان یکی دیگر از برنامه های توسعه ای اشاره کرد و اظهار داشت:  ارزش جایگزینی هر مگاوات نیروگاه سیکل ترکیبی 560 هزار یورو، هر مگاوات نیروگاه بادی 850 هزار تا 1 میلیون یورو و هر مگاوات نیروگاه خورشیدی 650 هزار یورو می باشد.

این فعال بخش خصوصی با انتقاد از برخی سیاست های اجرا شده توسط دولت ها در خصوص توزیع انرژی تصریح کرد: هرچند که ایران دارای دومین منابع گازی دنیا است و دولت ها نیز تلاش داشته تا گاز را به اقصی نقاط کشور ارسال کنند اما این بزرگترین اشتباه بود.

وی افزود: اگر به جای لوله کشی گاز و توزیع آن به داخل منزل مشترکین، به توزیع برق اقدام می شد؛ هم اکنون مساله ای به نام چالش نرخ برق را شاهد نبودیم.

هلدینگ چند رشته ای

تقی زاده  تبدیل شدن سرمایه گذاری نیرو به  هلدینگ چند رشته ای را  از برنامه های1401 دانست و گفت: ورود به صنایع آب و فاضلاب، رمز ارز و ساختمان از برنامه آتی ونیرو به شمار می رود.

وی یادآور شد: طرح نیروگاه  100 مگاوانی خورشیدی کاشمر  و گسترش فعالیت بازرگانی خلیج در خصوص تامین لوازم یدکی نیروگاهی نیز برخی دیگر از طرح های توسعه ای این شرکت است.

الزام به افزایش سرمایه

مدیرعامل سرمایه گذاری نیرو،  درپایان افزایش سرمایه را نیز به عنوان یکی از دیگر از اولویت های ونیرو اعلام کرد و گفت: باید در سالجاری  افزایش سرمایه داد و هر کدام از طرح ها که مجوز آن اخذ و مصوب شود را به اجرا در آورده و متناسب با آن افزایش سرمایه اعمال خواهد شد.

ورود شرکتهای زیر مجموعه به بازار سرمایه از اهداف استراتژیک شرکت است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24