Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

مدیر عامل شرکت صنایع شیر ایران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حاشیه سود اندک صنایع لبنی در قیاس با سایر صنایع تولیدی در کشور گفت...

مدیر عامل شرکت صنایع شیر ایران: بدون محدودیت ۴ قلم کالای پر مصرف لبنی را تولید و عرضه می کنیم

بورس24 : علی اصغر محمد پور نایب رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت صنایع شیر ایران «پگاه»، صبح امروز و به مناسبت روز خبرنگار در نشستی خبری حضور یافت. 

او در این نشست با اشاره به اینکه بخش مهمی از مشکلات ناشی از قیمت گذاری و تعزیراتی شدن کارخانجات لبنی به دلیل ناهماهنگی میان وزارتخانه های جهاد کشاورزی، صنعت، معدن  وتجارت و دادگستری است، خاطر نشان کرد: پس از اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها مصرف لبنیات در ابتدا ۲۷ درصد و در حال حاضر حدود ۱۷ درصد کاهش داشته است، اما صنایع لبنی در راستای تعامل با دولت و دامداران تلاش کرده است که تمام شیر خام دامداران را جذب کند.

محمد پور با بین اینکه گران فروشی با گرانی متفاوت است، تصریح کرد: قبل از تاریخ ۲۲ اردیبهشت ماه قیمت شیرخام ۶۴۰۰ تومان بود اما بعد از این تاریخ به ۱۲ هزار تومان افزایش یافت و در کنار آن بنا بر اعلام رسمی کرایه حمل ۳۵ درصد، میانگین دستمزد ۵۱ درصد و مواد بسته بندی ۱۰۰ درصد افزایش یافته است و عملا چاره ای جز افزایش قیمت برای محصولات لبنی وجود نداشت.

وی گفت: این گرانی ها باعث شده تا قیمت محصولات لبنی افزایش یابد، اما این گرانی ها را نباید با گرانفروشی اشتباه کرد.

مدیر عامل شرکت صنایع شیر ایران در پاسخ به سوالی در خصوص مصوبه تنظیم بازار مبنی بر الزام کارخانجات لبنی برای تولید اقلام پر مصرف لبنی به میزان ۵۰ درصد ظرفیت تولید خاطرنشان کرد: تمامی ۱۷ کارخانه صنایع شیر ایران بدون محدودیت ۴ قلم کالای پرمصرف مشمول قیمت گذاری را تولید و در بازار عرضه می کنند.

محمد پور تصریح کرد: قیمت گذاری دستوری این ۴ محصول لبنی باعث شده تا تولید با حداقل سود ممکن انجام شود و یک قلم کالا با قیمت مصوب نیز زیانده است.

وی متذکر شد: ادامه روند کنونی در شرایطی مقدور خواهد بود که قیمت گذاری بقیه محصولات لبنی بر اساس عرضه و تقاضا در بازار تعیین شود و دستگاه های نظارتی در این زمینه با صنعت لبنیات همکاری داشته باشند.

مدیر عامل شرکت صنایع شیر ایران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حاشیه سود اندک صنایع لبنی در قیاس با سایر صنایع تولیدی در کشور گفت: بر اساس بررسی های انجام شده حاشیه سود صنایع لبنی حدود ۳.۶ درصد و حاشیه سود مجموعه صنایع شیر ایران حدود ۴.۲ درصد است. در حالی که حاشیه سود فلزات اساسی ۵۲ درصد، سیمان و گچ ۳۲درصد و کشاوری و دامپروری ۲۱ درصد است.  

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24