Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

بررسی پارامترهای موثر بر بورس و روند عرضه و تقاضا در روز چهارشنبه نشان می دهد که احتمالاً تقاضای روز چهارشنبه به معاملات روز آتی نیز سرایت کرده و معاملاتی متعادل و رو به جلو را بخصوص در صنایع پراقبال این روزها و البته صنایع متاثر از اخبار برجامی شاهد باشیم.

پیش بینی بورس فردا 15 مرداد 1401/ بازار محتاط، اما رو به بالا

بورس24 : بورس تهران در روز چهارشنبه معاملات متعادل و به مراتب بهتری را نسبت به روزهای گذشته پشت سر گذاشت. بازگشت امیدواری ها به صنعت خودرو و افزایش تقاضا در این گروه، اغلب نمادهای این گروه را به محدوده های بالای دامنه نوسان و یا صف خرید کشاند. جو مثبت ایجاد شده به سایر صنایع نیز سرایت کرد و عموم نمادهای بازار در روز چهارشنبه معاملات متعادل و سبزی داشتند.

بدین ترتیب با تداوم جو مثبت موجود و با استمرار روند صعودی نماگرها، شاخص کل در نهایت با بیشترین تاثیرپذیری مثبت از نمادهای شپدیس، فارس و فملی با افزایش 0.51 درصدی معادل 7340 واحد روبرو شد. شاخص هم وزن نیز با ثبت عملکرد بهتر نسبت به شاخص هم وزن، در انتها 0.91 درصد معادل 3466 واحد پیشروی کرد. ارزش معاملات خرد اما به واسطه بی اعتمادی موجود که بلای جان بازار شده و البته تعطیلات پیش رو، باز هم در سطوح قابل قبولی نگرفت و با 11 درصد افزایش به 2133 میلیارد تومان رسید. اما روند خروج نقدینگی کند شد و به 69 میلیارد تومان کاهش یافت.

با اینکه عرضه خودرو در بورس کالا فعلا فراگیر نیست، اما همین عرضه محدود هم می‌تواند امیدواری ها را نسبت به حذف قیمت گذاری دستوری و کاهش دخالت های دولت در این صنعت و حتی صنایع دیگر افزایش دهد. هرچند که باید دید این خوشبینی ها صرفاً نوسان مثبت کوتاه مدتی در روند معاملات ایجاد خواهد کرد یا این بار این امیدواری ها تداوم داشته و آثار مثبت آن به سایر صنایع نیز سرایت خواهد کرد.

اما واضح است که این مساله در کنار مساله واگذاری بلوک سهام خودروزسازان می تواند وضعیت مالی و عملیاتی این دو خودروساز بزرگ را بهبود دهد. به هر حال در کنار ریسک های موجود که مهمترینشان بحث سیاست گذاری های خلق الساعه و قیمت گذاری دستوری می باشد، محرک های رشد بازار کم نیستند و باید دید پول هایی که این مدت از بازار سرمایه خارج شده اند، خیال بازگشت به آن را دارند یا خیر؟ هرچند کارشناسان شرط لازم برای ورود پول های قدرتمند و بازگشت رونق به بازار سرمایه را ارزش معاملات بالا می دانند.

نکته قابل توجه دیگر آن است که اکنون با انتشار اخبار در خصوص آغاز دور جدید مذاکرات هسته‌ای در وین، صنایع داخلی بویژه خودرو و بانک می توانند با افزایش اقبال سمت تقاضا روبرو شوند.

به هر حال بررسی پارامترهای موثر بر بورس و روند عرضه و تقاضا در روز چهارشنبه نشان می دهد که احتمالاً تقاضای روز چهارشنبه به معاملات روز آتی نیز سرایت کرده و معاملاتی متعادل و رو به جلو را بخصوص در صنایع پراقبال این روزها و البته صنایع متاثر از اخبار برجامی شاهد باشیم. هرچند ریسک های موجود و تعطیلات پیش رو موجب تداوم جو محتاطانه موجود و تداوم سطوح پایین ارزش معاملات خواهد شد.

متن کامل چشم انداز بازار فردا را ایـــــــــنــــــــــجـــــــــــا بخوانید.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24