Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

روند معاملات روز چهارشنبه بهتر از سطح انتظار بود. برای امروز احتمالا بازاری متعادل با رگه‌های مثبت داشته باشیم. با این حال به دلیل قرار گرفتن پشت تعطیلات دو روزه و تحولات سیاسی، احتمالا روند ضعیف در حجم و ارزش معاملات ادامه داشته باشد.

پیش‌بینی وضعیت بورس 15 مرداد 1401 / 3 عامل تاثیرگذار بر بازار

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات یک روز نیمه تعطیل پیش از تاسوعا و عاشورای حسینی می‌رویم که بازار چهارشنبه روندی متعادل با رگه‌هایی از تقاضا را به نمایش گذاشت. در این روز اگرچه ارزش معاملات تعریف چندانی نداشت و روند خروج پول ادامه داشت اما به هر جهت شاخص موفق شد با رشد بیش از 7 هزار واحدی، مقداری از تحولات منفی روزهای قبل را خنثی نماید. به نظر 3 عامل در بهبود وضعیت بازار موثر بوده است:

عامل نخست رسیدن خبر عرضه محصولات خودروسازان در بورس کالا. اکثر فعالین بازار بر این موضوع واقفند که روند معاملات گروه خودرویی تاثیر بااهمیتی در روند کلی بازار دارد. عامل دوم، فعال شدن صندوق توسعه و تثبیت است که به نوعی سیگنال مثبت برای حمایت از بازار صادر نمود. در واقع سازمان با یک تاخیر جدی پذیرفته که بازار در وضعیت بحرانی قرار دارد و دست به کار شده است. البته اگر این نقدینگی طبق روال سابق صرف حمایت از چند نماد شاخص‌ساز شود، نتیجه‌ای به غیر شکست و پول‌سوزی نخواهد داشت.

و اما مورد سوم که سبب نوسانات مثبت در بازار روزهای پایانی هفته شد، گمانه‌‌زنی‌ها درخصوص حصول توافق در دور جدید مذاکرات وین است. به نوشته تایمز اسرائیل به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک مقام ارشد اتحادیه اروپا اعلام کرد که پس از ازسرگیری مذاکرات در وین پیشرفت‌هایی حاصل شده است. این مقام ارشد اتحادیه اروپا عنوان کرد که این پیشرفت‌ها شامل تضمین‌هایی است که در آن آمریکا با زیرپا گذاشتن قول‌هایش در آینده نتواند توافق را مختل کند. وی گفت: ما حال تضمین‌هایی اساسی در اختیار داریم. آن جایی که من دریافته‌ام ایران خوشحال است و در رابطه با آنچه که در متن توافق است، احساس خرسندی می‌کند. این مقام همچنین مدعی شد که درخواست ایران مبنی بر خروج نام سپاه از لیست گروهک‌های ترویستی آمریکا رها شده است.

به گفته این مقام، به این مسئله «در آینده» و پس از حصول توافق پرداخته خواهد شد. وی همچنین بیان کرد که همچنان «مسائلی در رابطه با رفع تحریم‌ها وجود دارد و چندین سوال هسته‌ای عنوان شده که در ماه مارس مطرح نشده بود؛ چراکه از آن زمان برنامه (هسته‌ای) ایرانیان پیشرفت کرده است». این منبع اتحادیه اروپا در ادامه گفت: ما کمی خسته هستیم. نمی‌توانم تصور کنم که چهار هفته در اینجا بمانم. این دیگر مذاکرات نیست. ما برای نهایی کردن متن توافق اینجا هستیم. به نظر من احتمالی واقعی (برای حصول توافق) وجود دارد اما قرار نیست آسان باشد. هنوز مشخص نیست که آیا ایران این پیشنهادات را پذیرفته یا نه اما به گفته برخی تحلیلگران سیاسی بعید است که این پیشنهادات مورد توجه ایران واقع شود. به هر حال در موضوع برجام نیز همانند بلوک خودروسازان نوعی اطاله دیده می‌شود که همه را کلافه کرده است.

همانطور که روزهای اخیر هم اشاره شد، بازار برای فرار از اصلاح سنگین دو ماه گذشته، نیاز به تزریق نقدینگی توام با شارژ اخبار مثبت (شوک‌های ممتد خبری) دارد. تنها همزمانی این 2 رویداد است که می‌تواند بخشی از اعتماد از دست رفته را بازسازی نماید. و اما مورد آخر اینکه، عده‌ای از تحلیلگران و فعالان بازار این روزها الگوریتمها (معاملات شرطی و برنامه‌ریزش شده) را مانعی در برابر رشد بازار می‌دانند و معتقدند الگوریتمها باعث فرار پول از بازار شده‌اند. به نظر باید قوانین الگوریتم‌ها بررسی شود و اصلاحات جدی در آن صورت پذیرد؛ چراکه به وضوح در بسیاری از نمادها با چینش اردر سنگین در سمت عرضه، بازار را مجاب به افت قیمت و روند کاهشی می‌نمایند.

روند معاملات روز چهارشنبه بهتر از سطح انتظار بود. برای امروز احتمالا بازاری متعادل با رگه‌های مثبت داشته باشیم. با این حال به دلیل قرار گرفتن پشت تعطیلات دو روزه و تحولات سیاسی، احتمالا روند ضعیف در حجم و ارزش معاملات ادامه داشته باشد.

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24