Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

بورس 24 - مالمیر گفت: هر گونه نوسان و تغییر در قوانین صندوق ها، منجر به ایجاد ریسک در این بخش شده و مخاطبان خاص خود را از دست خواهد داد...

مدیر عامل سبد گردان سرآمد بازار در برنامه زنده چبورس: انتقال و ایجاد ریسک برای سرمایه گذاران صندوق ها

بورس24 : مالمیر گفت: هر گونه نوسان و تغییر در قوانین صندوق ها، منجر به ایجاد ریسک در این بخش شده و مخاطبان خاص خود را از دست خواهد داد.

کاهش سرمایه و مشتریان

امیر حمزه مالمیر مدیر عامل سبد گردان سرآمد بازار امروز سه شنبه (18 مرداد)، با حضور در برنامه زنده اینستاگرامی چبورس به بررسی رعایت  حد نصاب سرمایه‌ گذاری در سهام توسط صندوق‌ های سرمایه‌ گذاری پرداخت و به علاقمندان بازار سرمایه و مخاطبان بورس24 اظهار داشت: مسئولان در سازمان معتقد بوده که راهکار دم دستی برای رفع بحران از این بازار، دستکاری حد نصاب صندوق ها است.

وی با اشاره بر اینکه صندوق ها درآمد ثابت، مشتری و بازار خاص خود را دارد افزود:  این تعدد نوسان و تغییرات، منجر به ریسک شده و مشتریان این بخش کاهش می یابد.

 مالمیر تاکید کرد: مشتریان این صندوق ها ، با ریسک آشنایی نداشته و نوسان را نمی شناسند به طوری که قبل از این عادت به سپرده گذاری پول هایشان در بانک  داشته و همین شرایط باعث دور شدن مخاطبان می شود.

وی یادآور شد: این بخش از سرمایه گذاران، اعتقادی به داشتن سهم ندارند بنابراین نباید ریسک بازار و سهام را به آنها منتقل کرد.

رعایت حد نصاب

 مدیرعامل سبدگردان سرآمد بازار با اشاره بر عدم تایید طلاعات جمع آوری شده به منظور تغییر حد نصاب صندوق ها اظهار داشت: از سویی دیگر میزان درصد اعلام شده حد نصاب صندوق ها، با آنچه در واقعیت است؛ تفاوت دارد.

وی یادآور شد: البته اکثر صندوق ها نیز حد نصاب مورد نظر را رعایت می کنند.

مالمیر تصریح کرد: با اشاره بر روند سرمایه گذاری در پرتفوی صندوق ها ، نزولی است.

وی درخصوص میزان دارایی، سرمایه و اثرگذاری این حوزه در بورس گفت: 7  صندوق معادل 77 درصد  از سرمایه های این حوزه را اختیار داشته و کمترین حد میزان حضور خود در بازار را دارند.

مدیرعامل سبدگردان سرآمد بازار عنوان موضوع و مقررات پیرامون حد نصاب صندوق ها را در روند صعودی بازار، بی اثر دانست و ادامه داد:  هم اکنون و با توجه به شرایط بورس، فعالان بازار باید به حل مشکلات بورس باشند و قیمت گذاری دستوری را حذف کنند به طوری که بهتر است، برای ساماندهی بازار سرمایه، مقررات خلق الساعه را از بین برد.

وی یادآور شد: در حال حاضر 19 صندوق بزرگ در ایران فعال است که هرکدام آنها معادل 7 همت را در اختیار دارند. البته 2.7 همت بیشتر از حد نصاب اعلام شده که در نزد صندوق ها وجود دارد.

دستکاری بازار

مالمیر در ادامه ای برنامه زنده اینستاگرامی در خصوص شرایط حاکم بر بورس و روند بازار اظهار داشت: در حال حاضر عمده سهام موجود در بازار ، بسیار ارزنده بوده و با قیمت بسیار پایین عرضه می شوند.

وی تاکید کرد: ممکن است رخداد تلخ سال 99 به منظور معاملات هیجانی و دستکاری بازار تکرار شود و البته برخی از شرکت های به دلیل پایین بودن قیمت سهم و ارزنده بودن آن، سهم خود را عرضه نمی کنند.

مدیر عامل سبدگردان سرآمد بازار بر الزام و اصلاح قوانین و حمایت بیشتر دستگاه های بالادستی از بورس تاکید کرد و گفت: مهم است؛ به دولت و مجلس تفهیم شود؛ به بازار سرمایه احترام گذاشته و در قانون بودجه، نگاه منطقی به این بخش شده تا هزینه های متعدد بر این حوزه تحمیل نشود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24