Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بورس 24 - سه شنبه (18 مرداد)، امیر حسین اسماعیل پور (کاویان) کارشناس فعال بازار سرمایه، در برنامه زنده  اینستاگرامی چبورس با موضوع بررسی رعایت نصاب سرمایه‌ گذاری در...

نظر امیر کاویان کارشناس و فعال بازار سرمایه درباره سرمایه گذاری صندوق ها در بورس

بورس24 : اسماعیل پور(کاویان) گفت: میزان آورده صندوق ها به بازار سرمایه چندان تاثیر ندارد و تعیین حد نصاب برای این بخش، مشکلی از بورس حل نمی کند.

درآمد ثابت

امروز سه شنبه (18 مرداد)، امیر حسین اسماعیل پور (کاویان) کارشناس فعال بازار سرمایه در برنامه زنده  اینستاگرامی چبورس با موضوع بررسی رعایت نصاب سرمایه‌ گذاری در سهام توسط صندوق‌ های سرمایه‌ گذاری برای مخاطبان بورس24 اظهار داشت: ابزارهایی در بازار وجود دارد که درآمد آنها ثابت بوده وبرای کسانی که ریسک کمتر را خواهان هستند مناسب به شمار می رود.

وی یادآور شد: تا سال 99 مقرر بود تا حد نصاب خرید این صندوق های سرمایه گذاری حداقل 15 و حداکثر 25 باشد اما امروزه برخی از صندوق ها این حد نصاب را رعایت نمی کنند.

ایجاد تسهیلگری

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره بر اینکه برخی از فعالان بازار سرمایه معتقد هستند بهتر است این حد نصاب به بورس بیاید اظهار داشت: از سویی دیگر برخی نیز معتقد هستند این میزان آورده برای صندوق ها چندان چشمگیر نبوده و باید تسهیلگری بیشتر را در این زمینه ایجاد کرد.

وی با انقاد از برخی آمارهای ارائه شده توسط تعدادی از کارشناسان درخصوص میزان سرمایه گذاری و فعالیت صندوق در بورس گفت: پدیده ای در بازار سرمایه وجود دارد که آمار ارائه شده از فیپ ایران را غلط می دانند و اینکه صندوق ها بیش از حد نصاب، سهام خریداری می کنند نیز یک ادعا به شمار می رود زیرا ما نمی توانیم در خصوص حد نصاب 15 درصد نظری دهیم.

کاهش دغدغه از بورس

اسماعیل پور (کاویان) با تاکید بر اینکه حد نصاب 15 درصدی سرمایه گذاری رعایت شده است یا خیر ادامه داد: از 70 همت در اختیار صندوق ها، معادل 15 همت در بازار سرمایه  وجود دارد به طوری که این میزان مشکلی را از بازار رفع نمی کند؛ اما این میزان دغدغه ها کاسته می شود.

وی در پایان یادآور شد: تخلف از حد نصاب 15 درصدی برای شرایط فعلی بورس مناسب نبوده و با توجه به شرایط کنونی بازار، بهتر است؛ با این تخلف برخورد شود.

برای اطلاع از آخرین اخبار بورس تهران روی لینک کلیک کنید.↪️

برای مشاهده علت افت شاخص بورس امروز روی لینک کلیک کنید.↪️

برای مشاهده نقشه بورس امروز روی لینک کلیک کنید.↪️

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24