Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

لحن اظهارنظر مذاکره‌کنندگان وین و اخبار روزهای اخیر این ذهنیت را ایجاد می‌کند که فضای این دور از مذاکرات به مراتب بهتر از مذاکرات اخیر بوده است. به نظر بسیاری از فعالین بازار هم چنین برداشتی از این موضوع داشته‌اند و احتمالا تا پایان فصل تابستان تکلیف یک سره خواهد شد.

پیش‌بینی وضعیت بورس 19 مرداد 1401 / حرکت در مسیر تعادل

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات آخرین روز کاری هفته می‌رویم که بازار روز گذشته اگرچه با افت کمتر از 1.000 واحدی تحت تاثیر عدم حصول نتیجه نهایی از مذاکرات وین آغاز به کار کرد اما به سرعت خریداران وارد گود شدند و افت دقایق ابتدایی را جبران نمودند. البته اوضاع کلی بازار تعریف چندانی نداشت و شاخص کل بخش بااهمیتی از رشد روز گذشته را مدیون بازگشت فولاد به تابلوی معاملات بود اما به هر جهت همین که خریدار پای کار بود و شدت خروج پول بالا نبود، اتفاق مثبتی است. ضمن اینکه طی دو جلسه معاملاتی اخیر، شاخص هم‌وزن با ثبت بازدهی بیشتر، خبر از توزیع مناسب نقدینگی در اکثر صنایع داده است.

به نظر بازار باری دیگر درگیر برجام و تحولات وین شده است. دلیل اصلی این موضوع عدم حمایت تاثیرگذار دولت از بازار سرمایه و فرار نقدینگی در 2 سال گذشته است. لذا طبیعی است در چنین فضایی که دولت از هر روزنه‌ای برای دوشیدن شرکت‌ها استفاده می‌کند، تنها دلخوشی فعالین بازار، حصول توافق باشد؛ چراکه به هر جهت از کنار اثرات مثبت این رویداد (افزایش صادرات نفت، جبران کسری بودجه و در نتیجه فروش کمتر اوراق در بازار، کاهش هزینه‌ شرکت‌ها از محل عدم نیاز به دور زدن تحریم‌ها، نیاز شرکت‌ها به راه‌اندازی خطوط تولید جدید و ...) به سادگی نمی‌توان گذشت. لحن اظهارنظر مذاکره‌کنندگان وین و اخبار روزهای اخیر این ذهنیت را ایجاد می‌کند که فضای این دور از مذاکرات به مراتب بهتر از مذاکرات اخیر بوده است. به نظر بسیاری از فعالین بازار هم چنین برداشتی از این موضوع داشته‌اند و احتمالا تا پایان فصل تابستان تکلیف یک سره خواهد شد. یا رومی روم و یا زنگی زنگ ... ! اما برای امروز بازاری متعادل مدنظر است. با این حال به دلیل عدم تقاضای کافی در نیمه دوم معاملات روز گذشته و قرار گرفتن قیمت آخرین معامله بسیاری از نمادهای مورد توجه در سطوحی پائین‌تر از قیمت‌های پایانی، احتمالا بازار پر عرضه‌تری را شاهد باشیم.

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز

برای اطلاع از آخرین اخبار بورس تهران روی لینک کلیک کنید.↪️

برای مشاهده علت افت شاخص بورس امروز روی لینک کلیک کنید.↪️

برای مشاهده نقشه بورس امروز روی لینک کلیک کنید.↪️

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24