Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

افزون بر این، نرخ بهره بین بانکی که یکی از ریسک های اساسی پیش روی بازار است، این روزها به روند کاهشی خود ادامه می دهد. تمامی این موارد می تواند موجب افزایش خوش بینی سرمایه گذاران به بازار سرمایه شده و مسیر بازگشت بورس به روزهای آرامش و صعود را هموارتر کند...

پیش بینی وضعیت بورس در روز 22 مرداد 1401 / خوشبینیم ؛ بیشتر از قبل

بورس24 : بازار سهام معاملات آخرین روز هفته نیمه تعطیل جاری را در حالی کم رمق و با افزایش تحرکات سمت عرضه به پایان برد که از همان ابتدای نشانه های احتیاط و البته تردید در رفتار معامله گران به وضوح مشاهده می شد.

این روزها بازار در انتظار اخباری قطعی و موثق تر از سرانجام مذاکرات برجامی به سر می برد و به طور طبیعی شنیدن اخبار ضد و نقیض در رابطه با موافقت یا عدم موافقت با پیش نویس آماده شده، معامله گران و سهامداران را منزوی و نظاره گر کرده است.

همین مساله در کنار انتظار و نگاه سرمایه گذاران به انتشار آمار تورم آمریکا در روز چهارشنبه به سبب تاثیر آن بر بازارهای جهانی، در روزهای انتهایی هفته ترمز رشد شاخص را کشیده و در شرایطی که بورس تهران آغازی سبز و جان دار را در نخستین روز هفته تجربه کرد، اما در روز چهارشنبه با تداوم معاملات کم رمق و جو محتاطانه موجود، شاخص کل با افت 0.24 درصدی و شاخص هم وزن با کاهش 0.34 درصدی روبرو شدند.

با این حال تحرکات مثبتی در برخی صنایع کوچک و متوسط چون انبوه سازی ها، بیمه ای ها و سیمانی ها و در برخی تک نمادهای فلزی و پتروشیمی مشاهده می شد.

البته ناگفته نماند که کاهش حدود 1000 تومانی قیمت دلار در جریان معاملات روز چهارشنبه، در افزایش کم و بیش تقاضا در برخی نمادهای صنایع داخلی بی تاثیر نبوده است. چه بسا که در ساعت انتهایی معاملات، وضعیت تقاضا در برخی خودرویی ها بهتر شد. اما به سبب تداوم وضعیت رکودی موجود، ارزش معاملات باز هم چنگی به نزد و با کاهش 19 درصدی به 2030 میلیارد تومان رسید. کدهای حقیقی نیز حدود 200 میلیارد تومان نقدینگی از گردونه معاملات خارج کردند.

با این حال اخبار ضد و نقیض و البته تایید نشده ای حول پیش نویس نهایی تنظیم شده و امتیازات داده شده به ایران منتشر شده است. کمااین که افت قیمت دلار در روزهای گذشته نیز حکایت از نگاه امیدوارکننده بازارها به شکل گیری توافق در آینده نزدیک دارد.

از سویی با انتشار آمار تورم ماه جولای آمریکا، خیال بازارهای جهانی از بابت عدم افزایش قابل توجه نرخ بهره توسط فدرال رزروکمی راحت شده و روی آرامش فعلاً به این بازارها بازگشته است.

افزون بر این، نرخ بهره بین بانکی که یکی از ریسک های اساسی پیش روی بازار است، این روزها به روند کاهشی خود ادامه می دهد. تمامی این موارد می تواند موجب افزایش خوش بینی سرمایه گذاران به بازار سرمایه شده و مسیر بازگشت بورس به روزهای آرامش و صعود را هموارتر کند.

بدین ترتیب به نظر می رسد که در روز آتی معامله گران با امیدواری بیشتری پا به میدان معاملاتی گذاشته و کلیت بازار به ویژه صنایع داخلی با افزایش تقاضا روبرو شوند.

مشاهده گزارش کامل چشم انداز بورس فردا

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24