Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بورس 24 : بانک شهر با تحولات بنیادی همراه شده بانکی که در راستای دستورالعمل بانک مرکزی در حال فروش دارایی های غیر مولد خود به خصوص املاک بوده که این امر هم منجر به کاهش زیان انباشته و هم شناسایی سود های قابل توجه شده است. این بانک در عملکرد 12 ماهه 1400 توانست به سود 2200 میلیارد تومانی دست یابد ، بدین ترتیب شاهد کاهش زیان انباشته بانک و هم شناسایی سود قابل توجهی بودیم. از طرف دیگر این روند مثبت در سال جاری هم ادامه دار بوده است به طوری که در 3 ماهه بانک توانسته سود 911 میلیارد تومانی شناسایی کند که این سود با جهش حدود 360 درصدی به نسبت دوره مشابه سال قبل همراه شده است. تداوم این امر سبب مستهلک شدن زیان انباشته بانک و شناسایی سود های سنگین و همچنین ورود نقدینگی قابل توجه به چرخه تسهیلات دهی و افزایش درآمد های تسهیلات دهی در این بانک خواهد شد ، به عبارتی بانک شهر برروی غلتک احیای وضعیت مالی خود افتاده و با سرعت پیش می رود. محمدگودرزی مدیر عامل کارگزاری بانک شهر در خصوص بازارگردانی و آخرین تحولات قیمت سهم پس از بازگشایی به بورس ۲۴ توضیحاتی را داده است...

اظهار نظر مدیرعامل کارگزاری بانک شهر درباره قیمت سهم

بورس24 : بانک شهر با تحولات بنیادی همراه شده بانکی که در راستای دستورالعمل بانک مرکزی در حال فروش دارایی های غیر مولد خود به خصوص املاک بوده که این امر هم منجر به کاهش زیان انباشته و هم شناسایی سود های قابل توجه شده است.

این بانک در عملکرد 12 ماهه 1400 توانست به سود 2200 میلیارد تومانی دست یابد ، بدین ترتیب شاهد کاهش زیان انباشته بانک و هم شناسایی سود قابل توجهی بودیم.

از طرف دیگر این روند مثبت در سال جاری هم ادامه دار بوده است به طوری که در 3 ماهه بانک توانسته سود 911 میلیارد تومانی شناسایی کند که این سود با جهش حدود 360 درصدی به نسبت دوره مشابه سال قبل همراه شده است.

تداوم این امر سبب مستهلک شدن زیان انباشته بانک و شناسایی سود های سنگین و همچنین ورود نقدینگی قابل توجه به چرخه تسهیلات دهی و افزایش درآمد های تسهیلات دهی در این بانک خواهد شد ، به عبارتی بانک شهر برروی غلتک احیای وضعیت مالی خود افتاده و با سرعت پیش می رود.

محمدگودرزی مدیر عامل کارگزاری بانک شهر  در خصوص بازارگردانی و آخرین تحولات قیمت سهم پس از بازگشایی به بورس24 توضیحاتی را داده است...

در رابطه با بازگشایی سهام بانک شهر  و بحث بازار‌گردان و تعهد خرید و فروش سهم توضیح می‌دهید؟

بازارگردانی سهم کماکان در اختیار تامین سرمایه تمدن است ، البته موافقت اصولی صندوق بازارگردانی بانک شهر انجام شده است.ولی هنوز به مرحله عملیاتی نرسیده است و با تاکیدها مدیر عامل و تیم بانک داشته‌‌اند ، به صورت هماهنگ عمل می‌کند.

برای اطلاع از اخرین اخبار به روز بانک های ایران روی لینک کلیک کنید ↪️

 وضعیت بانک را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

شرایط بانک شرایط خیلی خوبی است، باتوجه به زیان انباشته‌ بانک  و سود عملیاتی که در سال ۱۴۰۰ به آن رسید شرایط بانک از لحاظ عملیاتی سودآور شد و طبق قول های مجمع قول ان شاالله زیان انباشته تا پایان امسال به حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان رسیده و تا پایان سال بعد هم زیان انباشته صفر می‌شود.

همچنین با توجه به وضعیت عملیاتی ، بانک به ازای هر سهم تقریبا 141 تومان سود داشته است. باتوجه به این که عملیات بانک سود‌ده شده است و باتوجه به اخبار مثبتی که در سهم از لحاظ عملیاتی اتفاق می‌افتد، تمام سود‌ها تکرار شونده است،  به نظر شرایط بانک شرایط مساعدی است، مضاف بر این این که اراده مدیریت بانک بر این است که قیمت سهم به صورت درست به  عدد واقعی و ارزش واقعی خودبرسد و از طریق صندوق بازار گردانی که خود بانک تأسیس می‌کند، این اتفاق رخ خواهد داد. با مسیری که بانک در راستای سودآوری و اخبار مثبتی که از لحاظ فاندامنتال در عملیات بانک اتفاق می‌افتد، اتفاقات خوبی در راه است.

درخصوص بازارگردانی، چقدر تعهد خرید و فروش وجود دارد؟ کف قیمتی خاصی برای سهم در نظر گرفته‌اید، یعنی که قیمت سهم از آن پائین‌تر نیاید؟

تعهد تامین سرمایه ، ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار سهم در روز است، ولی نکته این است که قیمت فعلی بانک شهر اینجا نیست و از لحاظ ارزشی خیلی بالاتر از این‌ها می‌ارزد، ولی شرایط بازار خیلی مهم است، مضاعف بر این که بانک شهر در بازار پایه معامله می‌شود و این موضوع کمی از جذابیت سهم برای فعالین بازار می‌کاهد، چرا که نمی‌تواند وجه تضمین اعتبار قرار بگیرد یک مقدار شاید باعث شود که اقبالی در فعالان بازار که می‌خواهند نوسان بگیرند که امیدواریم با تلاش مسئولان بانک به بازار بالاتر منتقل شویم، در قیمت سهم بانک،  طبق برآورد شخصی ، حدود ۵۰۰ تومان کف قیمتی باید باشد و  از این عدد نباید  پائین‌تر  بیاید و قاعدتا اگر شرایط بازار مساعد باشد ، به سمت ارزش واقعی خودش می‌رسد.

برای اطلاع از بروزترین اخبار مسکن روز ایران روی لینک کلیک کنید ↪️

 در حال حاضر NAVبانک چقدر است؟

در حال حاضر بخش زیادی از دارایی‌های  بانک شهر  املاکی است که از شهرداری به آن منتقل شده  و  بخش زیادی از  مدارک و اسناد  هنوز کاملا" به نام بانک منتقل نشده است و همین موضوع شرایط محاسبه خالص ارزش دارایی های بانک را سخت تر می کند ولی در آینده‌ای نزدیک باید تعیین تکلیف شود و سند آن به نام بانک برگردد، از طرفی با توحه به  سود  تکرار شونده بانک،  ارزش بانک خیلی بالاتر است، و P/E معادل 5 در صنعت وجود دارد که بانک شهر هم در همین محدوده معامله می‌شود.

برای اطلاع از بازار بورس امروز ایران روی لینک کلیک کنید.↪️

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • رضا ربیعی
    رضا ربیعی

    سپاس ازاطلاع رسانی که می‌فرمائید

    1 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24