Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

با وجود آنکه طبیعتاً مقداری از عرضه های امروز به ابتدای معاملات فردا سرایت خواهد کرد، اما نگاه بورس به خبرهای برجامی بوده و قطعاً هر خبری پیرامون برجام، می تواند بر سمت و سوی روند معاملات در روز آتی تاثیرگذار باشد.

پیش بینی بورس فردا 24 مرداد 1401/ نگاه زیرچشمی به برجام

بورس24 : بورس تهران معاملات دومین روز هفته را در شرایطی آغاز کرد که تحرکات سمت عرضه در کلیت بازار نسبت به روز گذشته افزایش یافته بود. با وجود آنکه وضعیت تقاضا در خودرویی ها نسبت به صنایع دیگر بهتر بود، اما عرضه ها در این گروه نیز فعال تر شده بودند. بدین ترتیب شرایط به گونه ای پیش رفت که روند صعودی دقایق ابتدایی نماگرها خیلی زود معکوس شده و این شاخص ها به محدوده منفی وارد شدند. به گونه ای که بدون تغییر در روند کلی عرضه و تقاضا و با وجود آنکه دربرخی صنایع و نمادها تحرکات مثبتی مشاهده می شد، اما در نهایت شاخص کل با ثبت عقب نشینی 0.24 درصدی و شاخص هم وزن با ثبت عقب نشینی 0.11 درصدی روبرو شدند. ارزش معاملات خرد به حدود 3160 میلیارد تومان رسید و کدهای حقیقی حدود 231 میلیارد تومان از گردونه معاملات خارج کردند.

اما نکته قابل توجه بازار امروز رنج کشی مثبت نمادهای پالایشی در ساعت انتهایی معاملات و پس از انتشار ابلاغیه نحوه محاسبه نرخ نفت خام بوده است. گویا نحوه محاسبه قیمت نفت خام و فرآورده های نفتی اصلی همانند سال 1400 بوده و صرفا در صورت تغییر کیفیت خوراک نفت خام تحویلی به شرکت های پالایش نفت نسبت به محدوده مشخصات کیفی (spec) خوراک مندرج در قرارداد منعقده در سال 1401 قیمت هر بشکه خوراک بر اساس یک فرمول در دستورالعمل محاسبه خواهد شد. به بیان دیگر شرکتی که خوراک با کیفیت پایین‌تر دریافت می‌کند، از تخفیف بیشتری نیز برخوردار می‌شود که می‌تواند به بهبود کرک اسپرد آن کمک کند.

در برهه کنونی محرک های رشد بازار کم نیستند و مواردی همچون افزایش خوشبینی ها نسبت به احیای برجام، بازگشت نسبی آرامش به بازارهای جهانی، گزارشات مساعد اغلب شرکت ها و البته کاهش نرخ بهره بین بانکی و حتی اخبار شنیده شده پیرامون عرضه بلوک سهام دولتی خودروسازان و عرضه خودرو در بورس کالا که می تواند قدمی مثبت در راه حذف قیمت گذاری دستوری باشد، می توانند امیدواری ها را نسبت به بازگشت بازار به روزهای آرامش و صعود افزایش دهد.

اما با وجود اعتماد از دست رفته سهامداران در سال های گذشته، باید دید این محرک ها می توانند این بازار پرپتانسیل را از وضعیت کم رمق فعلی نجات داده و جریان خروج پول را متوقف کنند یا صرفاً به عنوان هیجانی کوتاه مدتی شرایط بازار را مساعدتر خواهند کرد؟ به هر حال امروز اولیانوف در یک مصاحبه اعلام کرده است که برجام احتمالاً تا هفته آینده احیا می‌شود. این خبر می تواند امیدواری ها و خوشبینی معامله گران را نسبت به اغلب صنایع در بورس تهران افزایش دهد.

حال با توجه به موارد گفته شده، با وجود آنکه طبیعتاً مقداری از عرضه های امروز به ابتدای معاملات فردا سرایت خواهد کرد، اما نگاه بورس به خبرهای برجامی بوده و قطعاً هر خبری پیرامون برجام، می تواند بر سمت و سوی روند معاملات در روز آتی تاثیرگذار باشد.

متن کامل چشم انداز بازار فردا را ایــــــــــــــنــــــــــــــجـــــــــــــــــا بخوانید.

برای اطلاع از بازار بورس امروز ایران روی لینک کلیک کنید.↪️

برای اطلاع از بروزترین اخبار مسکن روز ایران روی لینک کلیک کنید ↪️

برای اطلاع از اخرین اخبار به روز بانک های ایران روی لینک کلیک کنید ↪️

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24