Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

تا زمانی که اخباری رسمی و موثق پیرامون نتیجه مذاکرات برجام منتشر نشود، بورس بلاتکلیف و نوسانی خواهد بود. اما با وجود آنکه طبیعتاً مقداری از عرضه های امروز به ابتدای معاملات فردا سرایت خواهد کرد، خوشبینی های موجود و انتشار اخبار مثبت پیرامون برجام می تواند در ادامه دست کم در صنایع مرتبط موجب بهبود تقاضا شود...

پیش بینی جشن برجام در بورس

بورس24 : پس از انتشار اخبار و گمانه زنی های مربوط به پاسخ ایران به متن توافق نامه پیشنهادی اروپا، بورس تهران امروز با نگاه ویژه به اخبار و تحولات امیدوارکننده برجامی و با اقبال ویژه سمت تقاضا به صنایع خودرویی و بانکی و عموم نمادهای کوچک و متوسط آغاز به کار کرد. به گونه ای که بسیاری از نمادهای خودرویی و بانکی یا در محدوده بالای دامنه نوسان معامله شده یا به صف خرید کشانده شدند.

اما دیری نپایید که با گذر از ساعت ابتدایی معاملات، در پی نوسانات منفی بازارهای جهانی و البته چشم انداز کاهشی نرخ دلار آزاد در صورت احیای برجام، شاهد افزایش فشار فروش در نمادهای صادراتی مثل پالایشی ها، پتروشیمی ها و فلزات بوده و با تزریق جو منفی به کلیت بازار حتی نمادهای خودرویی و بانکی نیز با افت قیمت روبرو شده و یا به مدار منفی کشیده شدند. البته اظهارات ضد و نقیض طرفین و عدم انتشار اخبار موثق از پاسخ ایران به پیش نویس نهایی توافق، به افزایش عرضه ها و جو محتاطانه در صنایع مرتبط با برجام افزود.

بدین ترتیب در نهایت با تداوم روند رو به پایین شاخص کل، این نماگر با افت 4190 واحدی روبرو شد. شاخص هم وزن اما به لطف عملکرد بهتر نمادهای خودرویی و بانکی و نمادهای بسیاری از صنایع کوچک و متوسط با پیشروی 1395 واحدی مواجه شد. ارزش معاملات خرد به حدود 3500 میلیارد تومان رسید و روند خروج نقدینگی از سوی حقیقی ها تداوم یافت.

با این که برخی معامله گران همچنان دیدگاه تورمی به بازار سرمایه داشته و ترجیح می دهند هم راستا با نوسانات نرخ دلار دست به معامله بزنند، اما در سمت دیگر بسیاری از کارشناسان و معامله گران معتقدند که اثر دستاوردها و گشایشات اقتصادی احیای برجام به خصوص رفع تحریم ها بر اغلب صنایع حتی بر صنایع صادرات محور که در حوزه فروش خود در زمان تحریم با مشکلات متعددی از قبیل اجبار به دادن تخفیفات قابل توجه روبرو بودند، قابل توجه تر از کاهش احتمالی نرخ دلار است. هرچند طبیعتاً این نوسانات نرخ نیمایی است که برای این شرکت ها اهمیت دارد.

حال احتمالاً تا زمانی که اخباری رسمی و موثق پیرامون نتیجه مذاکرات برجام منتشر نشود، بورس بلاتکلیف و نوسانی خواهد بود. اما با وجود آنکه طبیعتاً مقداری از عرضه های امروز به ابتدای معاملات فردا سرایت خواهد کرد، خوشبینی های موجود و انتشار اخبار مثبت پیرامون برجام می تواند در ادامه دست کم در صنایع مرتبط موجب بهبود تقاضا شود.

برای اطلاع از گزارشات بورس امروز  روی لینک کلیک کنید.↪️

برای مشاهده نقشه بازار بورس امروز روی لینک کلیک کنید↪️

برای اطلاع از اینده بازار بورس ایران از اینجا کلیک کنید ↪️

مشاهده گزارش کامل چشم انداز بورس فردا

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24