Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بازاری تا چنین میزان ارزان نداشته ایم بورس 24 - سید فرهنگ حسینی کارشناس و فعال بازار سرمایه در برنامه زنده چبورس به شرایط بازار سرمایه در پسا احیای برجام اظهار داشت: با توجه به نرخ های داخلی و خارجی در این مقطع زمانی، بازاری تا چنین میزان...

یک کارشناس و فعال بازار سرمایه: بازگشت سود به بازار سرمایه را خواهیم دید

بورس24 : حسینی گفت: سهامداران و فعالان بازار سرمایه، دقت داشته باشند که روند حرکتی بورس، متاثر از اخبار مثبت برجام بوده که به شدت هیجانی و نیازمند دقت است.

استقبال از سهام برجامی

سه شنبه (25 مرداد)، سید فرهنگ حسینی کارشناس و فعال بازار سرمایه در برنامه زنده چبورس با اشاره بر نزدیک شدن مذاکرات برجام به توافق از  تاثیر آن بر صنایع بورسی گفت و تاکید کرد: نگاه بازار بر این است که برجام احیاء می شود.

وی ادامه داد: شواهدی در این زمینه دیده شده  که ارزش دلار نیز کاهش یافته است .

حسینی با تاکید بر استقبال بازار و سهامداران از سهامی که با برجام و یا تحریم ها درگیر و مرتبط بوده اند گفت: صنایع بانک، خودرو، حمل و نقل بیشترین تاثیر مثبت را اخذ خواهند کرد.

وی در ادامه به تاثیرپذیری سایر بازارها از مذاکرات برجام اشاره کرد و افزود: حباب سکه کاهش پیدا کرده و با اخذ توافق از مذاکرات برجام، دلار نیمایی کاهش 10درصدی را تجربه می کند. البته ارزش دلار اسکناسی نیز به کف 27 هزار تومانی  می رسد وحدود سه ماه  زیر 30 تومان می ماند.

نزدیکی به توافق

این کارشناس بازارهای مالی اظهار داشت: نظر فعالان اقتصادی مبنی بر این است که به توافق در مذاکرات برجام نزدیک شده ایم و با توجه بر اینکه بازار سرمایه در ایران ریزش مورد نظر خود را داشته اکنون به شرایط ارزشمندی و رشد رسیده است.

بازگشت دلار به روند صعودی

حسینی با مد نظر قرار دادن انتظار کاهش ارزش دلار گفت: البته ممکن است نرخ دلار بعد از مدت زمان 6 ماهه، از مانده آثار تورم متاثر شود و به روند صعودی خود ادامه دهد.

وی تاکید کرد: کاهش شدید چند روز اخیر نرخ دلار می تواند در آینده منجر به نگرانی و ناسامانی منجر شود. اما در کوتاه مدت، اقبال بازار از گروه های دلار محور، کاهش می یابد.

سود خودرویی

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به تاثیر پذیری سایر صنایع از توافقات برجام ادامه داد: سه ماه پیش، گروه سیمان به روند مثبتی رسید و اکنون این تجربه شامل گروه های متاثر از برجام می شود.

وی برخی تحرکات مثبت چند روز اخیر بازار سرمایه را ناشی از قیمت گذاری محصولات و بلوک خودرویی دانست و گفت: این صنعت با اخذ هرگونه توافق آماده جهش و سودآوری خواهد بود به طوری که صنعت خودرو به تعاملات  بین المللی اقتصادی وارد می شود و هزینه تولید  این بخش کاهش خواهد یافت.

درآمدهای کارمزدی

حسینی با اشاره بر اینکه گروه بانکی در صورت توافق حاصل از مذاکرات برجام، به مراودات بین المللی باز خواهد گشت افزود: در این شرایط است که درآمدهای کارمزدی افزایش می یابد و منابع آنها نیز آزاده خواهد شد. البته حذف تحریم ها منجر به جریان نقدی خواهد شد و درآمد های تازه ای به وجود می آید.

درآمدهای وارداتی و صادراتی

وی صنعت حمل و نقل که شامل کشتیرانی ها و بندری ها می شود را از سایر ذی نفعان این مذاکرات عنوان کرد و گفت: توافقات برجام منجر به افزایش درآمد ناشی از واردات  و یا صادرات کالا خواهد شد و شرکت های پیمانکار مانند برقی ها و حفاری ها نیز از مراودات بین المللی مرتفع شده و می توانند کالا و خدمات را صادر کنند.

ظرفیت رشد خودرویی ها

حسینی در پاسخ به مخاطبان برنامه زند چبورس مبنی بر نزول سهام برخی خودرویی ها در چند روز اخیر تصریح کرد: نزول برخی شرکت های خودرویی به روند و شرایط بازار مرتبط می شود و ناشی از اخبار برجامی نیست. اما باید این نکته را مد نظر قرار داد که این صنعت دارای ظرفیت رشد بسیاری است. از سویی دیگر منفی بودن پالایشی ها نیز ناشی ریزش قیمت بین المللی نفت به شمار می رود.

وی با اشاره به شرایط بازار سرمایه در پسا احیای برجام اظهار داشت: با توجه به نرخ های داخلی و خارجی در این مقطع زمانی، بازاری تا چنین میزان ارزان نداشته ایم؛ بنابراین انتظار سود محتمل بوده و بازگشت سود به بازار سرمایه  وجود دارد. 

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24