Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

در صنعت بانکداری نیز با احیای برجام و با بازگشت دسترسی آن ها به ذخایر ارزی خود در کشورهای خارجی وضعیت این صنایع بهبود خواهدیافت...

پیش بینی بورس 29 مرداد 1401 / زمانی برای مستیِ سهام بانکی و خودرویی

بورس24 : بر خلاف شروع رو به بالای خودرویی ها و بانکی ها و عموم کوچک ترها در معاملات روز چهارشنبه به سبب پر رنگ شدن اخبار امیدوارکننده برجامی، تحت تاثیر تداوم انتظار معامله گران برای دریافت اخبار موثق و قطعی پیرامون نتیجه مذاکرات احیای برجام، خیلی زود از تب و تاب معاملات کاسته شده و خریداران تا حدودی عقب نشینی کردند.

بدین ترتیب در شرایطی که صنایع بزرگ و صادرات محور همچون پالایشی ها، پتروشیمی ها و فلزات از همان ابتدا با فشار فروش همراه بودند، نگاه تردید آمیز معامله گران به مذاکرات هسته ای، موجب روندی نوسانی در صنایع خودرویی و بانکی شد ،  به گونه ای که روند نماگرهای بورسی خیلی زود نزولی شد.

در نهایت نیز با وجود آن که تقاضا در نمادهای خودرویی و بانکی در دقایق پایانی بهتر شده و برخی نمادهای مطرح این گروه ها به محدوده های بالای دامنه نوسان رسیدند، اما سرانجام شاخص کل با افت 0.55 درصدی روبرو شد.

شاخص هم وزن اما به لطف عملکرد بهتر و بهبود وضعیت تقاضا در صنایعی همچون بانکی، زراعت، دارویی، انبوه سازی، بیمه ای و ... و با وجود روند نزولی با رشدی معادل 0.11درصد روبرو شد. ارزش معاملات خرد اما به روند امیدوارکننده خود ادامه داد و با افزایش اندکی به محدوده3600 میلیارد تومان رسید، اما روند خروج نقدینگی تداوم یافت.

این روزها نگاه سرمایه گذاران به برجام دوخته شده و در این میان عده ای با امید به گشایشات اقتصادی پس از احیای برجام و رفع تحریم ها، معتقدند که وضعیت مالی و عملیاتی صنایع به وضوح بهتر خواهد شد. چه بسا که تحریم ها در سالهای اخیر ضربه هایی را به وضعیت مالی و عملیاتی صنایع زیادی وارد کرده است.

در صنایع صادراتی در کنار ریسک چشم انداز آتی بازارهای جهانی، برخی بیم کاهش نرخ دلار در بازار آزاد را نیز دارند. در حالی که منافع رفع تحریم ها همچون فروش بدون مشکل و بدون ارائه تخفیفات قابل توجه، گسترش بازار هدف و ...، می تواند وضعیت این صنایع را به طور محسوس بهتر کند. در صنعت پالایشی نیز به سبب افت قیمت نفت به دلیل پررنگ شدن احتمال احیای برجام، این روزها عرضه ها فعال شده اند. هرچند کارشناسان معتقدند که این صنعت همچنان جزو صنایع پرپتانسیل به حساب می آید.

اما در صنایع داخلی چون خودرویی ها و بانکی ها نیز رفع تحریم ها کارگشا خواهد بود. به گونه ای که با وجود تمامی ریسک های موجود پیش پای این صنایع، در صنعت خودروسازی افزایش سرمایه گذاری های خارجی، تسهیل در ورود مواد اولیه، برخورداری از تکنولوژی های روز دنیا و ... می تواند وضعیت صنعت را بهتر کند. البته بحث ورود خودرو در بورس کالا و واگذاری بلوک سهام دولتی خودروسازان نیز بر بهبود تقاضای این گروه تاثیر جدی داشته است.

در صنعت بانکداری نیز با احیای برجام و با بازگشت دسترسی آن ها به ذخایر ارزی خود در کشورهای خارجی وضعیت این صنایع بهبود خواهدیافت.

به هر حال با وجود تمامی تردیدها اخبار مذاکرات همچنان داغ است و در روزهای آتی نیز بازار حول و حوش این اخبار خواهد چرخید. بنابراین به نظر می رسد صنایع متاثر از برجام با توجه به سمت و سوی اخباری که از مذاکرات منتشر می شود، در روز آتی در کانون توجهات قرار گیرند و معاملاتی متعادل و نوسانی با تقابل خریداران و فروشندگان را در کلیت بازار شاهد باشیم.

مشاهده گزارش کامل پیش بینی بازار فردا

برای اطلاع از گزارشات بورس امروز  روی لینک کلیک کنید.↪️

برای مشاهده نقشه بازار بورس امروز روی لینک کلیک کنید↪️

برای اطلاع از اینده بازار بورس ایران از اینجا کلیک کنید ↪️

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24