Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بورس 24 : آخرین وضعیت بازارگردانی گروه مالی دی بررسی شد. مهدی معدنچی مدیر عامل گروه مالی دی در خصوص بازارگردانی و ادامه روند قیمتی سهم بانک دی به خبرنگار بورس ۲۴ توضیحاتی داده است...

کارنامه بانک دی در بازارگردانی ؛ 20 میلیارد برگه سهم جا به جا شد ، حدود 16 درصد شرکت

بورس24 : آخرین وضعیت بازارگردانی گروه مالی دی بررسی شد.

مهدی معدنچی مدیر عامل گروه مالی دی در خصوص بازارگردانی و ادامه روند قیمتی سهم بانک دی به خبرنگار بورس24 توضیحاتی داده است...

در حال حاضر وضعیت بازارگردانی سهم را  چطور ارزیابی می‌کنید و فکر می‌کنید که الان قیمت سهم ۷۴ تومان شده است ، بحث بازارگردانی‌تان چگونه باشد؟

مطابق با فریم اعلامی شرکت فرابورس ایران، تعهد روزانه صندوق بازارگردانی برای خرید و فروش سهم بانک دی حداقل ۱۰ میلیون سهم می باشد که در صندوق مطابق با این نصاب عمل می‌کنیم. در ۱ ماه اخیر که سهم بازگشایی شد، حدود ۴ میلیارد سهم به منظور مدیریت سهم و حمایت از سهامداران عزیز بانک دی خریداری کردیم که این حجم بیش از ۱۰ برابر تعهد بازار‌گردانی سهم است.

نظر شما در خصوص ادامه روند قیمتی سهم چیست؟

اعتقاد داریم که بازار بر اساس عرضه و تقاضا عمل می‌کند و لزومی ندارد در جایی که نیاز نیست دخالتی داشته باشیم.

بازارگردان برای سهم  کف قیمتی خاصی در نظر گرفته است که مثلا قیمت سهم پایین‌تر نیاید؟

الزامات بازارگردانی تعیین کف نیست، ما باید ۱۰ میلیون سهم در روز طبق تعهد بازارگردانی معامله کنیم، حال با توجه به شرایط بسته بودن سهم، گروه مالی دی درکنار صندوق برای انجام بازارگردانی کمک کردند، از زمان بازگشایی سهم تاکنون بیش از ۲۰ میلیارد سهم(معادل 15.4 درصد سهم) معامله شده است.

بنابراین هر سهامداری قادر بود در بازه قیمتی حدود ۶۸ تا ۹۰ تومان، به خرید و فروش هر تعداد سهم اقدام نماید. وظیفه اصلی بازارگردان هم حفظ و افزایش نقدشوندگی سهام است، بنابراین اینکه بگوییم کف قیمتی چقدر است، در حیطه وظایف بازارگردان نمی باشد.

البته نکته مهم دیگر این است که سهم شناوری بالایی دارد.  عدد شناوری بین  دو مجمع ۵ درصد کاهش پیدا کرد؟

بله، این سهم در زمان بازگشایی حدود  ۹۵ درصد شناور داشت و هم اکنون میزان شناوری سهم حدود 4 درصد کاهش یافته که این مهم توسط مدیریت و حمایت صندوق بازارگردانی ، گروه مالی و سایر اشخاص صورت پذیرفته است.

البته ما ملاحظات مختلفی برای خرید سهم از سوی بانک مرکزی داریم. تاکید بانک مرکزی، تمرکز بانک بر عملیات بانکداریست و مدیران بانک بر این امر واقف هستند لذا وظیفه مدیریت از سهام بر عهده ی صندوق بازارگردانی گذارده شده است و این موضوع با در نظر گرفتن شرایط بازار سرمایه و سهام بانک دی و با هدف افزایش نقدشوندگی و نزدیک شدن قیمت تابلو به ارزش واقعی سهم، در حال انجام می باشد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24