Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

با تغییرات مدیریتی در گروه‌ پترول شاهد تحولات بنیادی در این شرکت هستیم که اجرای بخش زیادی از این استراتژی ها در قیمت سهام پترول نمود خواهد داشت. پتروشیمی ایلام، لردگان، ارومیه و سایر طرح های مهم شرکت دستاوردهای بزرگی برای این گروه به همراه خواهد داشت.

گزارش مدیرعامل پترول از آخرین وضعیت زیرمجموعه ها/ کسب 80 میلیون دلار درآمد جدید از سال آینده

بورس24 : با تغییرات مدیریتی در گروه‌ پترول شاهد تحولات بنیادی در این شرکت هستیم که اجرای بخش زیادی از این استراتژی ها در قیمت سهام پترول نمود خواهد داشت. پتروشیمی ایلام، لردگان، ارومیه و سایر طرح های مهم شرکت دستاوردهای بزرگی برای این گروه به همراه خواهد داشت.

 رشید قانعی مدیر عامل گروه سرمایه گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج فارس در خصوص روند پروژه های این شرکت و برنامه‌های و استراتژی مدیریت به خبرنگار بورس24 گفت: پترول دارای ۳ شرکت تولیدی خوب پتروشیمی ایلام ، پتروشیمی لردگان و پتروشیمی ارومیه است و از لحاظ شرایط سود آوری و پروژه ها در موقعیت خوبی قرار دارند.

 قانعی گفت : در رابطه با پتروشیمی ایلام ، حدود ۳ ماه گذشته با تغییرات در مجموعه پترول اتفاقات خوبی در این شرکت به ثبت رسیده است. واحد پلی اتیلن پتروشیمی ایلام رکورد تولید زد و خوشبختانه ظرفیت آن به ظرفیت کامل خود ۳۰۰ هزار تن در سال رسیده است . همچنین ظرفیت واحد الفین شرکت به ظرفیت حدود ۷۰ درصد رسیده است و امیدواریم به زودی به ۴۵۰ هزار تن در سال برسیم.

سود آوری ایلام برای پترول از محل نرخ فروش محصول

وی افزود: در خصوص ( خوراک اتان فشرده واتان مایع ) و ( همچنین کمک گرفتن از فاز دوم پالایشگاه گاز ایلام ) برنامه‌هایی در نظر داریم . خوشبختانه با همکاری هایی که انجام شده و کارهایی که تیم بازرگانی انجام داده اند ، نرخ فروش خروجی محصول شرکت مانند پلی اتیلن افزایش خوبی داشته و انشاالله در سال مالی فعلی منتهی به ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ سودآوری خوبی از محل ایلام برای پترول رخ دهد.

وی خاطر نشان کرد : محصول نهایی پتروشیمی ارغوان گستر ایلام پلی پروپیلن بوده و که یک واحد ۱۵۰ هزار تنی در سال است ، اتفاقات خوبی توسط پترول انجام شده است ، در تامین مالی آن از چند جهت برای آن تامین مالی کرده ایم ، در پترول از زمان حضور ، تمرکز اصلی ما روی بحث تامین مالی بود . مدیر عاملان بانک های مختلف و شرکتهای مختلفی در بازار سرمایه که برای تامین مالی کار می کنند ، با آنها جلسه داشته ایم و توانستیم تامین مالی خوبی برای این طرح کنیم و تجهیزات آن در حال نصب است ، امیدواریم که این واحد ۱۵۰ هزار تنی که باز هم بازار نسبت به واحدهای مشابه آن در مجموعه جمع حس خوبی دارد ، تا نیمه دوم سال ۱۴۰۲ پلی پروپیلن ارغوان گستر ایلام هم در مدار بیاید .

این مقام مسئول در پترول گفت : خوراک ارغوان گستر کاملا آماده است ، چون ایلام به ظرفیت خوبی رسیده است ، ما مشکل خوراک نداریم ، الان پروپیلن پتروشیمی ایلام را به شرکتهای مختلفی در ماهشهر و عسلویه میفروشیم و منتظر هستیم که ارعوان گستر در مدار بیاید ، اتفاقات خوبی را برای پترول رقم خواهد زد.

به گفته وی ، مجموعه صدف را هم داریم که اتفاقات خوبی برای آن رخ داده است ، در این ۲ حدود ۳ ماه اخیر ، پیشرفت بهتری داشته است و پروژه با سرعت بیشتری جلو می رود و انشاالله در اسرع وقت بتوانیم به نتیجه برسیم .

 مدیر عامل پترول افزود : در رابطه با اتفاقاتی هم در داخل خود پترول هم رخ داده است ، اصلاحات ساختاری ما در پروژه ها داشته ایم ، سرعت خیلی خوبی ما در پروژه ها ، ارغوان گستر و پتروآرمند و نگین سنقر داریم ، که نگین هم تقریبا ۳۵ درصد پیشرفت دارد ، نگین سنقر هم امیدواریم تا اواخر ۱۴۰۲ تا نهایتا اوایل ۱۴۰۳ به مدار بیاید.

۸۰ میلیون دلار درآمد زایی برای پترول از محل کریستال ملامین

قانعی گفت : پتروشیمی پتروآرمند لردگان که تولید کننده کریستال ملامین است که بازار قبلا هم شیرینی واحدهای کریستال ملامین را موردهای مشابه مانند پتروشیمی خراسان چشیده است ، البته تکنولوژی آرمند به روز تر بوده و در طبقه بندی تکنولوژیهای فعلی کشور از هر ۲.۵ واحد اوره یک واحد کریستال ملامین تولید می شود ، این عدد روی پتروآرمند لردگان ۱.۵ است ، یعنی حاشیه سود بسیار بالاتری به لحاظ تکنولوژی دارد .

وی افزود: این واحد یک واحد ۳۰ هزار تنی در سال است که تقریبا اگر بزرگترین واحد کریستال ملامین کشور نباشد ، جزء ۳ واحد بزرگ کریستال ملامین کشور خواهد شد . باتوجه به قیمت کریستال ملامین ، پیش بینی ما این است که حدود ۸۰ میلیون دلار  برای ما درآمدزایی داشته باشد و پتروآرمند با برنامه ریزی هایی که انجام شده است ، انشاالله در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ به بهره برداری خواهد رسید.

به گفته وی ، در تامین مالی پروژه ها ، تقریبا می توانم بگویم که الان پروژه ای را پترول ندارد که مشکل تامین مالی داشته باشد ، با همکاری شرکت مدیریت توسعه سرمایه پترول و تیم توانمندی که خود پترول دارد و کمک هلدینگ خلیج فارس تقریبا هیچ مشکلی ما در حوزه تامین مالی برای پروژه هایمان نداریم .

لردگان در یک قدمی تولید یک میلیون تن اوره

قانعی گفت: در خصوص پتروشیمی لردگان، با توجه به اینکه این شرکت سال گذشته به راه اندازی رسید، سودآور شده و این موضوع در سامانه کدال منتشر شده است ، شرکت از نقدینگی بسیار خوبی برخوردار است ، همچنین در بحث نرخ فروش افزایش خیلی خوبی داشته ایم به ازای هر تن تقریبا ۵۰ یا ۶۰ ( دلار بر تن ) کاهش تخفیف فروش داشته ایم و نسبت به شرکتهای مشابه واحدهای اوره آمونیاک ، وضعیت خوبی را در نرخ فروش داریم .

قانعی خاطر نشان کرد : لردگان به سودآوری رسیده و ما انتظار داریم که تا انتهای سال مالی سودآوری خوبی را پترول از محل لردگان داشته باشد ، از زمانی که تغییرات مدیریتی رخ داده ، حدود ۱۵ درصد به ظرفیت تولید لردگان اضافه شده و در برنامه ریزی های ما است که تا انتهای سال شمسی فعلی بتوانیم تولید را به ظرفیت کامل ۱ میلیون تن اوره برسانیم.

 وی گفت : در برنامه جدید مدیریت پترول هم هیچ طرح جدیدی بدون اینکه مسائل تامین مالی آن حل شود ، کلید نخواهد خورد و همه طرح ها زمانی آغاز می شود که مسائل تامین مالی شفاف شود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24