Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

حال با وجود تمامی محرک های موجود برای رشد صنایع و در کنار تردیدها نسبت به احیای برجام، بازار سرمایه با ریسک های مختلفی چون چشم انداز بازارهای جهانی، بحث قیمت گذاری دستوری و دخالت های دولت در صنایع، نوسانات افزایشی نرخ بهره بین بانکی و ... روبروست.

پیش بینی بورس فردا 30 مرداد 1401/ تردیدهای معامله گران

بورس24 : بورس تهران معاملات نخستین روز هفته را در شرایطی آغاز کرد که از همان دقایق ابتدایی شاهد افزایش فشار فروش در عمده نمادهای بزرگ بازار بودیم. به گونه ای که حتی در صنایع خودرویی و بانکی که طی روزهای گذشته به واسطه افزایش خوشبینی به احیای برجام در کانون توجه معامله گران قرار گرفته بودند، شاهد تقابل خریداران و فروشندگان و سرخپوشی این نمادها بودیم. با این وجود در برخی تک نمادها و در صنایع کوچک و متوسطی همچون دارویی ها، بیمه ای ها، زراعتی ها، حمل و نقلی ها، لاستیکی ها و ... تحرکات مثبت و رو به جلویی مشاهده می شد.

به هر حال بدون تغییر در روند کلی عرضه و تقاضا، بورس تهران معاملات کم رمق نخستین روز هفته را با افت 0.87 درصدی شاخص کل و عقب نشینی 0.42 درصدی شاخص هم وزن به پایان برد. ارزش معاملات خرد با افت 28 درصدی به محدوده 2800 میلیارد تومانی رسید و روند خروج نقدینگی حقیقی از بازار سرمایه ادامه یافت.

همانطور که در گزارش روز گذشته نیز بیان کردیم این روزها بازار سرمایه حول و حوش اخبار برجامی و البته نوسانات نرخ دلار می چرخد. اخباری که در ماه های گذشته چندین مرتبه موجب تزریق جو هیجانی مثبت یا منفی به بورس شده و روند بازار را نوسانی کرده است. به گونه ای که می بینیم این روزها شاهد جدال خریداران و فروشندگانی هستیم که هر یک از جنبه ای به این اخبار می نگرند و با توجه به تحلیل خود دست به خرید یا فروش سهام در صنایع مرتبط می زنند.

حتی در شرایطی که خوشبینی ها به احیای برجام افزایش می یابد، عده ای از دریچه افت احتمالی نرخ دلار و عده ای از دریچه گشایش های سیاسی و اقتصادی و بهبود میزان تولید و فروش شرکت ها پس از احیای برجام دست به معامله می زنند.

به هر حال با وجود تمامی محرک های موجود برای رشد صنایع و در کنار تردیدها نسبت به احیای برجام، بازار سرمایه با ریسک های مختلفی چون چشم انداز بازارهای جهانی، بحث قیمت گذاری دستوری و دخالت های دولت در صنایع، نوسانات افزایشی نرخ بهره بین بانکی و ... روبروست. عواملی که همه موجب نوسانات بازار شده و به نوعی سبب می شوند تا حتی در صورت بهبود تقاضا در یک صنعت خاص، در روز آتی شرایط به کلی چرخیده و فروشندگان عنان معاملات را در دست گیرند. به گونه ای بخشی از این مساله ناشی از ریسک گریزی سهامداران به منظور تحقق سودهای کسب شده در روزهای سبز بازار و اجتناب از زیان‌های احتمالی با انتشار اخبار ضد و نقیض پیرامون احیای برجام و وجود ریسک های موجود می باشد.

بدین ترتیب با توجه به تمامی مسائل گفته شده به نظر می رسد که در روز آتی نیز بخشی از معامله گران همچنان محتاطانه پا به میدان معاملات گذاشته و معاملاتی متعادل همراه با تقابل خریداران و فروشندگان را در کلیت بازار سرمایه رقم بزنند.

متن کامل چشم انداز بازار فردا را ایـــــــــــــنـــــــــــــــجـــــــــــــا بخوانید.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24