Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

شرکت سرمایه گذاری نیرو به وسیله اطلاعیه ای از نتایج طرح دعوی با بانک مرکزی خبر داد. موضوع این پرونده الزام بانک مرکزی برای اجرای مصوبه ای بود که در تاریخ 12 خرداد ماه 1394 تصویب شده بود. این مصوبه از الزام بانک مرکزی برای فراهم کردن شرایط لازم جهت تبدیل ریال به ارز با نرخ رسمی جهت تسویه تسهیلات دریافتی شرکت انرژی گستر جم از محل صندوق توسعه ملی حکایت می کند.

بخوانید از رای قطعی که به نفع ونیرو صادر شد و این سهم را تا صف خرید پیش برد

بورس24 : شرکت سرمایه گذاری نیرو به وسیله اطلاعیه ای از نتایج طرح دعوی با بانک مرکزی خبر داد. موضوع این پرونده الزام بانک مرکزی برای اجرای مصوبه ای بود که در تاریخ 12 خرداد ماه 1394 تصویب شده بود. این مصوبه از الزام بانک مرکزی برای فراهم کردن شرایط لازم جهت تبدیل ریال به ارز با نرخ رسمی جهت تسویه تسهیلات دریافتی شرکت انرژی گستر جم از محل صندوق توسعه ملی حکایت می کند.

موضوع از این قرار است که شرکت سرمایه گذاری نیرو اعلام کرده در مواردی که قرارداد خرید برق بین تولیدکنندگان بخش غیردولتی برق و وزات نیرو و شرکت های تابعه به صورت ریالی منعقد شود، برای بازپرداخت تسهیلات ارزی دریافتی بخش غیردولتی از منابع صندوق توسعه ملی، بانک مرکزی موظف است تا بر اساس درخواست بانک عامل طرف قرارداد با صندوق توسعه ملی، بر اساس جدول بازپرداخت ارزی تسهیلات یاد شده، شرایط لازم را برای تبدیل ریال به ارز با نرخ رسمی یعنی مبادله ای مورد معامله را فراهم کند و پس از دریافت مبلغ ریالی هر قسط، معادل ارزی آن را به حساب صندوق توسعه ملی نزد خود منظور کند.

شرکت انرژی گستر جم که از شرکت های فرعی شرکت سرمایه گذاری نیرو است، دادخواستی مبنی بر الزام بانک مرکزی به اجرای مصوبه مورخ 12 خرداد 1394 علیه بانک مرکزی مطرح کرده بود مبنی بر فراهم کردن شرایط لازم جهت تبدیل ریال به ارز با نرخ رسمی جهت تسویه تسهیلات دریافتی این شرکت از محل صندوق توسعه ملی بود. این پرونده به شعبه سوم دیوان عدالت اداری ارجاع داده شد و بر اساس رای دیوان، بانک مرکزی محکوم شد. اما بانک مرکزی به این حکم اعتراض کرد و پرونده به شعبه 5 تجدید نظر دیوان ارجاع داده شد و در آخرین روز مرداد ماه اعتراض بانک مرکزی توسط این شعبه دیوان رد شد. سرانجام دادنامه بدوی قطعیت پیدا کرد.

نماد ونیرو طی معاملات روز دوشنبه 31 مرداد ماه به دلیل افشای همین اطلاعات بااهمیت متوقف شد. اما قبل از توقف نماد، با رنج کشی مثبت همراه شد و تا نزدیکی صف خرید هم پیش رفت.

شرکت توسعه مدیریت نیروگاهی ایرسا که تقریبا مالکیت صد در صدی آن در اختیار ونیروست، بیش از 61 درصد از سهام شرکت انرژی گستر جم را در اختیار دارد. شرکت انرژی گستر جم دارای دو پروژه بااهمیت است. نیروگاه تابان یزد و نیروگاه خوی که هر دو در حال بهره برداری هستند.

نیروگاه تابان یزد در زمینی به مساحت 50 هکتار و با ظرفیت یک هزار مگاوات در شهرستان اشکذر در استان یزد قرار گرفته که فاز اول آن با ظرفیت اسمی 500 مگاوات احداث شده و واحدهای گازی آن در اسفند 1394 و واحد بخار آن نیز در اسفند 1396 مورد بهره برداری قرار گرفته است.

شرکت انرژی گستر جم همچنین مالک بیش از 50 درصد از نیروگاه سیکل ترکیبی خوی و سهامدار شرکت های مدیریت تولید برق آذربایجان غربی و تولید نیروی پرتو شمس تابان هر یک به میزان 50,4 درصد است.

از مهمترین اقدامات شرکت انرژی گستر جم در سال مالی 1400 می توان به فروش 851 هزار و 790 مگاوات ساعت برق با میانگین نرخ فروش هر کیلووات ساعت 755 ریال توسط نیروگاه خوی و فروش 3 میلیون و 70 هزار مگاوات ساعت برق با میانگین نرخ فروش هر کیلووات ساعت 1,031 ریال توسط نیروگاه تابان یزد اشاره کرد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24