Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

عملکرد حقیقی ها در هفته پنجم معاملاتی بازار سرمایه چگونه بود؟

رمز و راز فرار حقیقی ها از بورس؟

بورس24 : در هفته پنجم مرداد میانگین ارزش معاملات خرد روزانه به 2,4 همت رسید. این مقدار در هفته قبل 4,1 همت بود. بنابراین در هفته جاری شاهد افت بیش از 40 درصدی ارزش معاملات خرد بازار بودیم.

این هفته برآیند ورود و خروج پول خرد بازار حدود منفی 643 میلیارد تومان بود. این آمار نشان می دهد که طی هفته جاری حقیقی ها 59 درصد بیشتر از هفته قبل پول از بازار بیرون بردند.

در مقابل تراز پول خرد صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت بازار حدود مثبت 490 میلیارد تومان بود. این در حالی است که طی هفته چهارم مرداد تراز پول خرد این صندوق ها پس از سه هفته متوالی مثبت بودن، منفی شده بود. اما این هفته به نظر می رسد که حقیقی های بازار محتاط تر عمل کردند و تصمیم گرفتند تا بخشی از نقدینگی خود را وارد صندوق های با درامد ثابت کنند تا ریسک سرمایه گذاری خود را تا حد ممکن کاهش دهند.

بررسی وضعیت شاخص ها نشان می دهد که صنایع کوچک و متوسط بازار سه هفته متوالی است که با اقبال حقیقی ها همراه هستند. به نحوی که شاخص هموزن در سه هفته اخیر بیش از 6 درصد افزایش یافته است. البته شرایط برای سهم های بزرگ بازار به این خوبی نبود. شاخص کل پس از آن که در مجموع دو هفته قبل حدود یک درصد افزایش یافته بود این هفته 6 دهم درصد افت داشت.

این هفته بیشترین پول خرد وارد صنایع صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بازار شد. صنایع حمل و نقل، فعالیت های ورزشی و فرهنگی، قند و شکر، انبوه سازی، هتل و رستوران، تولید محصولات کامپیوتری، الکترونیکی و نوری، استخراج زغال سنگ و پیمانکاری صنعتی هم در رتبه های بعدی بیشترین ورود پول خرد قرار گرفتند. اما صنایع اطلاعات و ارتباطات، خودروساز و قطعه ساز، شرکت های چند رشته ای صنعتی، بیمهای، فلزی، شیمیایی، بانکی، واسطه گری مالی و دارویی متحمل بیشترین خروج پول خرد شدند.

نمادهای همای، افران، کیان، قیستو، کمند، وگردش، اعتماد، آوند، استقلال و حفارس بیشترین خریدهای حقیقی از حقوقی و های وب، قچار، خساپا، بپاس، ثبات، فارس، پالایش، شستا، وارس و پترول بیشترین فروش های حقیقی به حقوقی بودند.

بورس

بورس

بورس

بورس

بورس

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24