Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

مدیرعامل تاپیکو: یکی از موضوعاتی که خود مدیریت ارشد و مدیرعامل و سهامداران دیگر غیر از تاپیکو خیلی حمایت کردند این بود که ما مقداری از سود را نگه‌داشته‌ایم و برای بازپرداخت بدهی‌ها تقسیم نکرده‌ایم. ان شاءالله تا آخر تابستان بدهی‌هایی که شرکت نفت ستاره خلیج فارس به صندوق توسعه و بانک ملت دارد تسویه شده و راه برای ipo هموارتر می‌شود.

گفت و گوی بورس 24 با مدیرعامل تاپیکو : ستاره خلیج فارس به عرضه اولیه نزدیک تر شد

بورس24 : یکی از دارایی های ارزشمند تاپیکو، شرکت نفت ستاره خلیج فارس است. تاپیکو به عنوان یکی از سهامداران عمده این شرکت در تلاش است تا عرضه اولیه ستاره خلیج فارس را به سرانجام برساند.

در مجمع تاپیکو هم نماینده شستا اعلام کرد این عرضه اولیه به احتمال فراوان تا پایان سال مالی جاری تاپیکو انجام خواهد شد.

مسعود اسم خانی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تأمین (تاپیکو) در گفت و گو با بورس24 درخصوص عرضه اولیه شرکت نفت ستاره خلیج فارس گفت: درمورد عرضه اولیه نفت ستاره خلیج فارس موانعی وجود داشته  که امروز عرضه انجام نشده است. ما کمیته‌ای را تشکیل داده‌ایم هر دوهفته یکبار جلسه می‌گذاریم. از بین سهامداران مختلف نمایند‌های شان مشخص شده‌اند، در این کمیته موانع لیست شده‌اند و آن ها را برطرف می‌کنیم.

وی گفت: یکی از موضوعاتی که خود مدیریت ارشد و مدیرعامل  و سهامداران دیگر غیر از تاپیکو خیلی حمایت کردند این بود که ما مقداری از سود را نگه‌داشته‌ایم و برای بازپرداخت بدهی‌ها تقسیم نکرده‌ایم. ان شاءالله تا آخر تابستان بدهی‌هایی که این شرکت به صندوق توسعه و بانک ملت دارد تسویه شده و راه برای ipo هموارتر می‌شود. مسائل دیگری هم وجود دارد، که آن‌ها هم باید رفع و رجوع شود. عرضه اولیه نفت ستاره جزء اولویت‌های ما است که امیدواریم در این سال مالی آن را به جایی برسانیم.

مدیرعامل تاپیکو درخصوص هلدینگ سلولزی گفت: درمورد هلدینگ سلولزی ما ۱۱ شرکت داریم که این شرکت‌ها بعضا مشکلات عدیده‌ای دارند. ما در حال حاضر قصد خروج نداریم، به خاطر استراتژیک بودن این صنعت و تکلیفی که مدیریت شرکت شستا معین کرده‌، باید این شرکت‌ها را به یک حدی برسانیم که قابل خروج باشند. در حال حاضر استراتژی ما فقط حمایت از این شرکت‌ها است.

برای اطلاع از اخبار بازار بورس امروز تهران روی لینک کلیک کنید↪️

افزایش قیمت دلار تا کی ادامه دارد؟... برای ادامه اخبار دلار روی لینک کلیک کنید. ↪️

افت شاخص بورس تا کی ادامه دارد ؟....برای اطلاع دقیق از روند شاخص روی لینک کلیک کنید↪️

برای مشاهده جدید ترین اخبار ارز دیجیتال امروز روی لینک کلیک کنید.↪️

وی افزود: قرار است وقتی به اعتبار و پتانسیل‌ اولیه رسیدند، این شرکت‌ها را به صورت یک هلدینگ مستقل ببینیم و در شستا به صورت مستقل این هلدینگ تشکیل شود. تا آن زمان نقش حمایتی خودمان را انجام می‌دهیم که بعضی از این مشکلات حل شود.

اسم خانی گفت: به عنوان مثال اینکه مواد و خوراک را به صورت امانی در اختیارشان بگذاریم، آن‌ها به کالا تبدیل کنند و ما کالا را به فروش برسانیم، این‌ها راهکارهایی است که داریم دنبال می‌کنیم، انشاالله به جواب می‌رسیم.

این مقام مسئول درخصوص وضعیت متانولی ها گفت: به خاطر تغییراتی که نرخ جهانی داشته و قیمت متانول پایین آمده است، عملا فعالیت شرکت هایی که فقط متانول تولید می‌کنند و تسهیلات گرفته‌اند و هزینه‌های مالی دارند، سودآور نیست و ۳  مجتمع تعطیل شده‌اند.

وی گفت: درمورد پتروشیمی فناوران این موضوع صادق نیست، چون تولید اسیداستیک را هم داریم و سودی را از آنجا می‌بریم و این مشکل را پوشش می‌دهیم. موضوعی با همین محوریت با انجمن صنفی کارفرمایان صنایع پتروشیمی مطرح شده،  مشکل متانولی‌ها  در معاونت برنامه‌ریزی وزرات نفت در حال پیگیری است. راهکاری به صورت موقت پیشنهاد شده، اگر نحوه قیمت‌گذاری نرخ گاز برای متانول اصلاح شود، این موضوع به صورت موقت حل می‌شود تا در آینده وقتی قیمت‌ها اصلاح شد، متانولی‌ها به روزهای خوب‌شان برگردند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24