Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

به نظر می رسد که طبیعتاً بخشی از عرضه های امروز به معاملات روز آتی نیز سرایت خواهدکرد. با این حال احتمالاً کماکان سمت تقاضا در برخی صنایع کوچک و متوسط عملکرد بهتری خواهند داشت...

پیش بینی وضعیت بورس فردا ؛ بازی در سهام کوچک!

بورس24 : بازار سهام امروز معاملات دلچسبی نداشت ، به گونه ای که از همان دقایق ابتدایی شاهد افزایش فشار فروش و تداوم معاملات کم رمق به ویژه در عموم نمادهای بزرگ و شاخص ساز بودیم.

با این حال کماکان نمادهای کوچک و متوسط عملکرد بهتری داشته و با اقبال بیشتری از سوی خریداران مواجه می شوند. بدین ترتیب در شرایطی که فروشندگان در تعداد زیادی از نمادهای بزرگ و شاخص ساز بخصوص نمادهای بزرگ خودرویی دست برتر را داشتند، شاخص کل با بیشترین تاثیرپذیری منفی از نمادهای فولاد، تاپیکو و خودرو با افت حدود 3900 واحدی روبرو شد.

شاخص هم وزن نیز به لطف حضور خریداران در نمادهایی همچون حمل و نقلی ها، سیمانی ها، رایانه ای ها، انبوه سازی ها و ... با ثبت پیشروی 144 واحدی، عملکرد بهتری نسبت به شاخص کل داشت. ارزش معاملات خرد به حدود 2700 میلیارد تومان رسید و روند خروج نقدینگی خرد از بازار تداوم یافت.

به نظر می رسد افزایش ابهام در نتیجه مذاکرات و احتمال به تعویق افتادن اعلام نتیجه آن، موجب عقب نشینی خریداران و به نوعی کم رمقی معاملات شده است. به گونه ای که سرمایه گذاران و سهامداران فعلاً ترجیح می دهند تا زمان اعلام نتیجه قطعی مذاکرات، دست به عصا حرکت کنند. مساله ای که در صورت ادامه می تواند بازار را در فاز اصلاح و کم رمقی فرو ببرد. از سویی بازارهای جهانی بخصوص کامودیتی ها روز خوبی را امروز پشت سر نگذاشته و غالباً با افت قیمت مواجه شدند.

البته شاید فشار فروش موجود در نمادهای خودرویی را بتوان واکنش بازار به اعلام ارزش بلوک خساپا و خبرهای پیرامون آن نیز تا حدودی مربوط دانست. از آنجا که خودرویی ها معمولا موجب تزریق جو مثبت و منفی به سایر صنایع نیز می شوند، می توان بخشی از این کم رمقی را به این امر نیز مرتبط دانست.

به هر حال به نظر می رسد که طبیعتاً بخشی از عرضه های امروز به معاملات روز آتی نیز سرایت خواهدکرد. با این حال احتمالاً کماکان سمت تقاضا در برخی صنایع کوچک و متوسط عملکرد بهتری خواهند داشت.

مشاهده گزارش چشم انداز انداز بورس فردا

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24